Showing posts with label Γενοκτονία. Show all posts
Showing posts with label Γενοκτονία. Show all posts

Tuesday, May 8, 2018

Η ΥΜΑΘ Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά στην παρουσίαση του βιβλίου “Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου στα Τουρκικά”


Η Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, απηύθυνε χαιρετισμό στην παρουσίαση του βιβλίου “Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου στα Τουρκικά”, που έγινε στο πλαίσιο της Πολυθεματικής Έκθεσης “Πόντος, Δικαίωμα και Υποχρέωση στη Μνήμη”. 


Η Υφυπουργός αφού επισκέφτηκε τους χώρους της Έκθεσης και ενημερώθηκε για τα σημαντικά ιστορικά κειμήλιά της, δήλωσε:

Friday, May 19, 2017

Μήνυμα Μ.Τζελέπη για την Γενοκτονία των Ποντίων

Μήνυμα του Βουλευτή Σερρών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ κ. Μιχάλη Τζελέπη για την Γενοκτονία των Ποντίων.
«Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων»
Το 1994, η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης και τιμής της γενοκτονίας του πιο δυναμικού στοιχείου του ελληνισμού, το οποίο επί χιλιετίες διακρίθηκε σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του Εύξεινου Πόντου.

Οι 353.000 Έλληνες Πόντιοι, οι οποίοι βασανίστηκαν, σφαγιάστηκαν και εκδιώχθηκαν από την μανία του Κεμάλ Ατατούρκ και των Νεοτούρκων μας καλούν να γίνουμε η φωνή τους και να διατρανώσουμε ότι η Ποντιακή Γενοκτονία δεν είναι ιστορικός μύθος αλλά μία πραγματικότητα. Αυτή η ιστορική πραγματικότητα, η οποία αποτελεί από τις μελανότερες σελίδες της ιστορίας του ελληνισμού σήμερα μας υποβάλλει να αναστοχαστούμε τον πόνο, την απώλεια, τον τρόμο, τον ξεριζωμό και την προσφυγιά που άδικα και άγρια βίωσαν τα χιλιάδες αθώα θύματα του Ποντιακού Ελληνισμού όχι για να δημιουργήσουμε φωτιές εκδίκησης αλλά για να αποφύγουμε παρόμοιες τραγωδίες, ιδιαίτερα στις ταραγμένες μέρες μας όπου η τρομοκρατία, οι πόλεμοι, οι εθνικιστικές απειλές, η βία και η προσφυγιά κυριαρχούν ή καραδοκούν σε πολλές γωνιές του πλανήτη.

Μήνυμα της Ν.Ε. Σερρών ΣΥΡΙΖΑ για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων


Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.
Στις 19 Μάη του 1919 με την αποβίβαση του Κεμάλ Ατατούρκ στη Σαμψούντα, άρχισε η δεύτερη και σκληρότερη φάση της Ποντιακής Γενοκτονίας. Σήμερα είναι ημέρα μνήμης για τους 353.000 δολοφονημένους και τις χιλιάδες διωγμένους από τις πατρογονικές τους εστίες Έλληνες Πόντιους. Σήμερα θυμόμαστε το μαρτυρικό παρελθόν του Ποντιακού Ελληνισμού που υπέστη τον βίαιο ξεριζωμό και τη γενοκτονία
Τιμούμε τη συνεισφορά αυτού του περήφανου τμήματος του Έθνους μας, στην ιστορία μας, και στη διαμόρφωση της συνείδησης, του πολιτισμού και της ανάπτυξης του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους. Ο Ποντιακός Ελληνισμός αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλους εμάς, καθώς περίπου 100 χρόνια μετά τις κακουχίες και τους διωγμούς που υπέστη, επιβίωσε και κράτησε άσβεστες τις παραδόσεις του, τα ήθη του, τα έθιμα του και τα ιδανικά του.
Η διεκδίκηση για την αναγνώριση των διωγμών και των συνεπειών τους στον Ποντιακό Ελληνισμό, αλλά και ο αγώνας ενάντια στη λήθη συνεχίζονται μέχρι την ιστορική τους δικαίωση.
H αναγνώριση της ιστορικής αλήθειας είναι απαραίτητη για να μην επαναληφθούν τα εγκλήματα και τα τραγικά λάθη του παρελθόντος.

Sunday, May 19, 2013

Γιουχάισμα Μπουτάρη στην εκδήλωση για τη γενοκτονία στη Θεσσαλονίκη! Σηκώθηκε κι έφυγε ο δήμαρχος!


Αυτό που έγινε σήμερα το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη με τον δήμαρχο της πόλης, δεν περιγράφεται!
Με το που άρχισαν οι ευχαριστίες των διοργανωτών προς τους φορείς που βοήθησαν για τη....

σημερινή εκδήλωση, Περιφερειάρχη, βουλευτές κτλ, ο ΠΟΛΥΣ συγκεντρωμένος κόσμος άρχισε να χειροκροτάει μόλις γινόταν η αναφορά από τον εκφωνητή στα πρόσωπα και όταν έφτασε και στο όνομα Γιάννης Μπουτάρης, το γιουχάισμα που ακούστηκε συγκρίνεται μόνο με εκείνο που ακούγεται όταν μπαίνει ο Ολυμπιακός ή ο ΑΡΗΣ στην ΤΟΥΜΠΑ!
Τότε ευθύς αμέσως, ο δήμαρχος πήρε το καπελάκι του κι έφυγε!
Γράφοντας για μια ακόμη φορά τους πάντες στα παλιά του τα παπούτσια.....

Α.Κ.
ΠΗΓΗ taxalia.blogspot.com