Monday, August 24, 2020

Έναρξη σχολικού και ακαδημαϊκού έτους 2020/2021 - Με σχέδιο, προσοχή και στρατηγική ενάντια στην πανδημία COVID-19



Το πλαίσιο έναρξης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για τη νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά, με δεδομένη τη συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση του κορωνοϊού, παρουσίασε σήμερα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Οδηγός του σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, οι εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19. 

Η Υπουργός εξειδίκευσε αναλυτικά όλα τα μέτρα και τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν στις σχολικές δομές όλων των βαθμίδων - Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής καθώς και στα Ανώτατα  Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τις βιβλιοθήκες.
Αναφορικά με τη χρήση μάσκας, η κα Κεραμέως έδωσε έμφαση στο ότι "η απόφαση για υποχρεωτική χρήση της μάσκας σε καιρό πανδημίας είναι σαν την αυτονόητη υποχρέωση τα παιδιά μας να φοράνε ζώνη στο αυτοκίνητο ή να κάθονται σε ειδικό κάθισμα, σαν την αυτονόητη υποχρέωση να εμβολιάζουμε τα παιδιά μας. Ασπίδα προστασίας για τα παιδιά μας και για τους γύρω μας» κι όπως εξήγησε «αυτό τονίζει η ίδια η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία σε εκτενή ανακοίνωσή της, και εκθέτει όλους τους λόγους για τους οποίους η μάσκα είναι και απόλυτα ασφαλής και εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο για την προστασία των παιδιών μας"
Συνεχίζοντας η Υπουργός τόνισε ότι "πορευόμαστε πάντοτε με γνώμονα το καλό των παιδιών μας: για να τα προστατεύσουμε από τη διασπορά του ιού, αλλά ταυτόχρονα και για να τους διασφαλίσουμε το εξαιρετικά πολύτιμο αγαθό της εκπαίδευσης. Έχουμε χρέος τα παιδιά μας να είναι στο σχολείο με τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας που μας υποδεικνύουν οι ειδικοί, όπως άλλωστε συμβαίνει αυτή τη στιγμή και στις περισσότερες προηγμένες χώρες του κόσμου».
Σχετικά με την ημερομηνία έναρξης του σχολικού/ακαδημαϊκού έτους, η κα Κεραμέως ανέφερε πως ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός είναι ότι την Τρίτη, 1η Σεπτεμβρίου 2020, οι εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία τους, και τη Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου, θα ξεκινήσουν τα μαθήματα, μια εβδομάδα νωρίτερα από άλλες χρονιές.
Ωστόσο, και παρότι η έναρξη μαθημάτων είναι προγραμματισμένη για τις 7/9, ενδέχεται να υπάρξει κάποια παράταση. Στόχος είναι να περιοριστούν σημαντικά οι μετακινήσεις τουλάχιστον 1 εβδομάδα πριν την έναρξη των σχολείων για να περιοριστεί η μετάδοση από ασυμπτωματικούς
Εκ μέρους της Κυβέρνησης, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων απηύθυνε παράκληση προς τους γονείς, να επιστρέψουν οι οικογένειες μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Όπως τόνισε η κα Κεραμέως: «θα περιμένουμε να δούμε πως εξελίσσεται η επιστροφή των εκδρομέων, και οι τελικές αποφάσεις για την ημερομηνία έναρξης των σχολείων θα ληφθούν την 1/9».
Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, η Υπουργός υπογράμμισε:
 «Δεν είναι εύκολες οι αποφάσεις. Μελετάμε όλες τις πτυχές του προβλήματος, πορευόμαστε βήμα-βήμα με τους εξαιρετικούς ειδικούς που εμπιστευόμαστε, αναθεωρούμε αν χρειαστεί τις όποιες αποφάσεις. Το τελευταίο που χρειαζόμαστε μια τέτοια κρίσιμη στιγμή είναι στείρες αντιπαραθέσεις. Είμαστε πάντοτε ανοιχτοί σε κάθε διάλογο, η γόνιμη αντιπολίτευση μας βελτιώνει, είμαστε παραπάνω από πρόθυμοι να ακούσουμε κάθε γνώμη και κριτική. Ωστόσο, η δημιουργία κλίματος ανασφάλειας και η καλλιέργεια θεωριών συνομωσίας μόνο βλάπτει. Αύριο θα ενημερώσουμε από κοινού με τον Υπουργό Υγείας τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής για θέματα αντιμετώπισης του κορωνοϊού στους επί μέρους τομείς ευθύνης μας, πάντοτε με σεβασμό στους θεσμούς και συναίσθηση της ευθύνης μας».


Η ομιλία της Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων


Κυρίες και Κύριοι καλησπέρα σας,

Θα σας παρουσιάσω σήμερα το πλαίσιο έναρξης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για τη νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά, με δεδομένη τη συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια δέσμη ρυθμίσεων που έχει στον πυρήνα της τα αυξημένα μέτρα πρόληψης, με βάση τις συστάσεις της Επιτροπής των ειδικών. Μέτρα πρόληψης που προκύπτουν από εμπεριστατωμένη ανάλυση των πραγματικών δεδομένων, καθώς και επιστημονικών μελετών και στοιχείων.

Επιτρέψτε μου, πριν ξεκινήσουμε, να μοιραστώ μαζί σας κάποιες εισαγωγικές σκέψεις, απευθυνόμενη κυρίως στους μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές, στους εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης, καθώς και στους γονείς και κηδεμόνες.

1) Απευθύνομαι αρχικά στους μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές: Δοκιμαστήκατε πολύ, κληθήκατε να μείνετε για πολλές εβδομάδες μακριά από τις δραστηριότητές σας, το φυσικό σας περιβάλλον που είναι το σχολείο και το πανεπιστήμιο, τους φίλους σας και την καθημερινότητά σας. Προσαρμοστήκατε, όμως, γρήγορα, επιδείξατε υπευθυνότητα και βγήκατε νικητές. Είστε αξιέπαινοι και μας κάνετε υπερήφανους. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες και τις προσωπικές σας θυσίες, ολοκληρώθηκε επιτυχώς η προηγούμενη σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά. Η νέα χρονιά θα είναι και αυτή απαιτητική, αλλά μαζί θα τα καταφέρουμε και πάλι.

2) Εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης: η συμβολή σας στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και στην ανέλιξη των  παιδιών μας είναι πάντοτε καίρια και πρωταγωνιστική. Το διάστημα Μαρτίου - Μαΐου κληθήκατε να διαδραματίσετε έναν ακόμη κρίσιμο ρόλο: όταν οι εκπαιδευτικές δομές μας έκλεισαν, εργαστήκατε άοκνα για να επιτρέψετε στα παιδιά μας να διατηρήσουν στενή την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία. Εξοικειωθήκατε με τα νέα ψηφιακά εργαλεία που θέσαμε στη διάθεσή σας, προσαρμόσατε το εκπαιδευτικό σας υλικό και δώσατε τη δυνατότητα να συνεχιστεί η εκπαίδευση εξ αποστάσεως.

Και στη συνέχεια, το Μάιο και τον Ιούνιο, η συμβολή σας ήταν πάλι καταλυτική. Χρειάστηκε να εξηγήσετε στα παιδιά τα μέτρα πρόληψης, να τα καθοδηγήσετε ώστε να προσαρμοστούν στη νέα κανονικότητα. Τώρα καλείστε εκ νέου να τους καθοδηγήσετε στη νέα αυτή κανονικότητα, πάντοτε στη βάση των νέων οδηγιών του ΕΟΔΥ και του προσαρμοσμένου υλικού που θα σας στείλουμε. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για όσα έχετε κάνει μέχρι σήμερα. Και σας καλούμε να προσέλθετε το ίδιο δυναμικά στη νέα χρονιά. Το Υπουργείο βρίσκεται δίπλα σας με όλες τις δυνάμεις του.

3) Απευθύνομαι, τέλος, στους γονείς και κηδεμόνες:
Κατανοώ απόλυτα τις ανησυχίες σας. Είμαι και εγώ μητέρα, και μάλιστα μικρών παιδιών. Όλοι οι γονείς έχουμε ιδιαίτερη ευαισθησία για ο,τιδήποτε αγγίζει το σχολείο και την καθημερινότητα των παιδιών μας. Πολλές φορές η στάθμιση και οι αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε είναι δύσκολες. Αλλά πορευόμαστε πάντοτε με γνώμονα το καλό των παιδιών μας: για να τα προστατεύσουμε από τη διασπορά του ιού, αλλά ταυτόχρονα και για να τους διασφαλίσουμε το εξαιρετικά πολύτιμο αγαθό της εκπαίδευσης. Έχουμε χρέος τα παιδιά μας να είναι στο σχολείο με τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας που μας υποδεικνύουν οι ειδικοί, όπως άλλωστε συμβαίνει αυτή τη στιγμή και στις περισσότερες προηγμένες χώρες του κόσμου. Γιατί η αιφνίδια, μακρόχρονη απουσία από το σχολείο μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην πνευματική, κοινωνική, ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών.

Και έρχομαι στο θέμα της μάσκας, γιατί και ο δικός σας ρόλος, ο ρόλος του γονέα και κηδεμόνα, θα είναι καθοριστικός. Η απόφαση για υποχρεωτική χρήση της μάσκας σε καιρό πανδημίας είναι σαν την αυτονόητη υποχρέωση τα παιδιά μας να φοράνε ζώνη στο αυτοκίνητο ή να κάθονται σε ειδικό κάθισμα, σαν την αυτονόητη υποχρέωση να εμβολιάζουμε τα παιδιά μας. Η μάσκα είναι ασπίδα προστασίας για τα παιδιά μας και για τους γύρω μας. Το τονίζει η ίδια η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία σε εκτενή ανακοίνωσή της, και εκθέτει όλους τους λόγους για τους οποίους η μάσκα είναι και απόλυτα ασφαλής και εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο για την προστασία των παιδιών μας. Εμπιστευτείτε και ως προς αυτό τις δυνατότητες προσαρμογής του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αλλά και τη λυτρωτική δύναμη της μαθησιακής διαδικασίας. Που μπορεί ακόμη και τη χρήση της μάσκας, ως ατομική πράξη, συλλογική ευθύνη και εκπαιδευτική διαδικασία, να τη μετουσιώσει σε χρήσιμο και δημιουργικό μάθημα ζωής για τα παιδιά μας. Μάθημα προσαρμοστικότητας, αλλά προπαντός μάθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης. Θα χρειαστεί λοιπόν το επόμενο διάστημα προσπάθεια, επιμονή, προσαρμοστικότητα. Είναι για το καλό των παιδιών μας και όλων μας.

Κυρίες και κύριοι,

Σελ. 2
Η έναρξη λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών προβλέπεται με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης.

Έχει ιδιαίτερη σημασία να υπογραμμίσουμε το γεγονός ότι το παρόν σχέδιο λειτουργίας βασίζεται στην εισήγηση και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, η οποία έλαβε υπόψιν τα τελευταία επιδημιολογικά και επιστημονικά δεδομένα. Είμαστε εξαιρετικά ευγνώμονες για την πολύτιμη καθοδήγηση της Επιτροπής καθ’ όλη τη διάρκεια της πρωτοφανούς αυτής υγειονομικής κρίσης.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι πρόκειται για μία κατάσταση δυναμική: οι αποφάσεις έχουν ληφθεί βάσει των συνθηκών που ισχύουν σήμερα. Στην πορεία, κάθε βήμα θα αξιολογείται και θα επικαιροποιείται – αν χρειαστεί– στη βάση της εξέλιξης της πανδημίας, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, όπως επίσης έχουμε τονίσει από την αρχή της πανδημίας.

Σελ. 3
Ξεκινώντας από τις σχολικές δομές όλων των βαθμίδων - Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής:

Σελ. 4
Ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός είναι την Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου, οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία τους, και τη Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου, να ξεκινήσουν τα μαθήματα, μια εβδομάδα νωρίτερα από άλλες χρονιές.

Παρότι η έναρξη μαθημάτων είναι προγραμματισμένη για τις 7/9, ενδέχεται να υπάρξει κάποια παράταση. Στόχος είναι να περιοριστούν σημαντικά οι μετακινήσεις τουλάχιστον 1 εβδομάδα πριν την έναρξη των σχολείων για να περιοριστεί η τυχόν μετάδοση από ασυμπτωματικούς.

Θα ήθελα όμως εκ μέρους της Κυβέρνησης να απευθύνω μία έκκληση προς τους γονείς: να επιστρέψουν οι οικογένειες μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Θα περιμένουμε να δούμε πώς εξελίσσεται η επιστροφή των εκδρομέων, και οι τελικές αποφάσεις για την ημερομηνία έναρξης των σχολείων θα ληφθούν την 1/9.

Σελ. 5
Η λειτουργία των σχολικών μονάδων θα είναι με όλους τους μαθητές σε καθημερινή βάση – Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη στην Επικράτεια είναι 17 μαθητές.
Η λειτουργία των σχολείων θα γίνει με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης, τα οποία θα ελέγχονται αυστηρά για το καλό όλων μας και πρωτίστως των παιδιών μας.

Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν όλα τα σχολεία - από νηπιαγωγεία έως λύκεια, ολοήμερα, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Σελ. 6
Έρχομαι στα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης:
1) Χρήση μάσκας

Χρήση μάσκας ΠΟΥ;
- Κυρίως σε εσωτερικούς χώρους (εκτός από την ώρα φαγητού).
- Σε εξωτερικούς χώρους μόνο σε περίπτωση συνωστισμού. Δεν προβλέπεται η χρήση μάσκας στα διαλείμματα (τα οποία θα είναι διαφορετικές ώρες ανά ομάδες μαθητών) ούτε στη γυμναστική.
- Επίσης, η μάσκα είναι υποχρεωτική στα μέσα μεταφοράς μαθητών.

Σελ. 7
Χρήση μάσκας ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ;
⁃ Για τους εκπαιδευτικούς η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική. Το ίδιο και για τους μαθητές όλων των ηλικιών, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ Δημοτικού. Θα δοθούν οδηγίες του ΕΟΔΥ για μαθητές που εξαιρούνται από τη χρήση της μάσκας για συγκεκριμένους ιατρικούς λόγους.
Οδηγοί, συνοδοί, μαθητές κατά τη μεταφορά τους στα ειδικά μεταφορικά μέσα.
- Κατά την περίοδο προσαρμογής προνηπίων, υποχρεωτική χρήση μάσκας από υγιές, σταθερό, συνοδεύον πρόσωπο/γονέα

Η Κυβέρνηση θα διαθέσει δωρεάν υφασμάτινες μάσκες σε όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.

Σελ. 8
2) Ενημέρωση και οδηγίες:
Θα υπάρξουν επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Παιδείας προς μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς σχετικά με τα αναγκαία μέτρα πρόληψης:
Ειδικές οδηγίες για τη χρήση της μάσκας,
Ενημερωτικές συνεδρίες σε μαθητές από εκπαιδευτικούς για τα μέτρα – Αλλά και από γιατρούς, στο πλαίσιο συνεργασίας του Υπουργείου με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.
•Ενημερωτικά βίντεο για μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς.

Σελ. 9
3) Θα διανεμηθούν, με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αντισηπτικά στα σχολεία, και προβλέπεται σχολαστικός καθαρισμός και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων και μετά το πέρας αυτής.

4) Προβλέπονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ σε σχολεία, σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.

5) Προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα, ώστε να περιοριστεί ο συγχρωτισμός πολλών διαφορετικών μαθητικών ομάδων.

6) Τα κυλικεία θα λειτουργήσουν προσαρμοσμένα στις νέες συνθήκες, με ειδική πρόβλεψη ΥΠΕΣ στη βάση οδηγιών της Επιτροπής.

Σελ. 10
7) Οι σχολικοί εορτασμοί θα διενεργούνται εντός κάθε τμήματος για την αποφυγή συγχρωτισμού διαφορετικών μαθητικών ομάδων.

8) Οι μαθητικοί διαγωνισμοί θα διενεργούνται με υποχρεωτική χρήση μάσκας και πλήρη τήρηση των λοιπών μέτρων προστασίας.
 
9) Δεν θα πραγματοποιούνται μέχρι νεωτέρας σχολικές εκδρομές και μαθητικά συνέδρια.

10) Οι επισκέψεις π.χ. σε μουσεία και δημόσια κτήρια, καθώς και οι περίπατοι επιτρέπονται ανά τμήμα.

Σελ. 11
11) Όσον αφορά τα αθλήματα:
⁃ Ενθαρρύνεται η άσκηση σε εξωτερικό χώρο.
⁃ Στα ομαδικά αθλήματα οι ομάδες πρέπει να είναι μικρές και σταθερές ως προς τη σύνθεσή τους.
Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

12) Εργαστήρια:
⁃ Προβλέπεται διατήρηση σταθερών ομάδων συνεργασίας.
⁃ Απαιτείται καθαρισμός των υλικών/εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

Σελ. 12
13) Στις αίθουσες Πληροφορικής:
⁃ Προβλέπεται καθαρισμός του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση.

14) Για τα Μουσικά Όργανα:
⁃ Ειδικά σε περίπτωση χρήσης πνευστών οργάνων, να τηρείται απόσταση τριών μέτρων.
⁃ Προβλέπεται καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση.
 
14) Εκφράζουμε ισχυρή σύσταση για χρήση παγουριού ή ατομικού νερού. Για την κάλυψη αυτής της ανάγκης, το Υπ. Παιδείας συνεργάζεται με το Κοινωφελές ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη, το οποίο θα δωρίσει από ένα παγούρι σε όλους τους μαθητές δημοτικού της χώρας. Πρόκειται για λύση που και εξυπηρετεί τους αναγκαίους όρους υγιεινής αλλά είναι και ωφέλιμη για το περιβάλλον. Τους ευχαριστούμε θερμά για τη γενναιόδωρη αυτή προσφορά.

Σελ. 13
Έρχομαι τώρα στα ζητήματα απουσιών, Μαθητών και Εκπαιδευτικών.
Εφεξής οι απουσίες σχετικά με τον κορωνοϊό δικαιολογούνται:
Πρώτον, αν νοσεί από κορωνοϊό ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του. Απαραίτητη θα είναι η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
Δεύτερον, αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως θα οριστεί από την Επιτροπή. Απαραίτητη θα είναι η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.
Τρίτον, αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Απαραίτητη θα είναι η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από το θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας, και στην περίπτωση αυτή θα παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι.

Σελ. 14
Για τους εκπαιδευτικούς που θα απουσιάζουν στο πλαίσιο των προϋποθέσεων που μόλις περιέγραψα, προβλέπεται η διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης. Και αντίστοιχα για τους μαθητές που θα απουσιάζουν, η παρακολούθηση μέσω τηλεκπαίδευσης. Ενώ έχουμε  εξασφαλίσει επιπλέον πιστώσεις για την πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα χρειαστούν.


Σελ. 15
⁃ Για τους εργαζόμενους γονείς και του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, θα υπάρξει ειδική μέριμνα για άδεια ειδικού σκοπού, εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο.

Σελ. 16
Για τα Ειδικά σχολεία, προβλέπεται όμοια λειτουργία με τις λοιπές σχολικές μονάδες, με εξαίρεση τη διαφοροποίηση στη χρήση μάσκας ως εξής:
Για τους εκπαιδευτικούς καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μάσκας ή/και προμετωπίδας κατά περίπτωση, για παράδειγμα οι λογοθεραπευτές θα μπορούν να φορούν μόνο προμετωπίδα για λόγους χειλεοανάγνωσης
Για τους μαθητές η χρήση μάσκας προβλέπεται μόνο εφόσον είναι εφικτό. Σημειωτέον ότι  τα τμήματα στην ειδική αγωγή είναι εξαιρετικά μικρά, με μέσο όρο 3 μαθητές.

Για τα
 ολοήμερα σχολεία η λειτουργία θα είναι όμοια με τις σχολικές μονάδες. Υπάρχει πρόβλεψη για την επέκταση του θεσμού για να καλυφθούν περισσότεροι μαθητές.
Θα ήθελα εδώ να απευθύνω μία θερμή παράκληση και προτροπή προς τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο σχολείο. Και το λέω αυτό και για παιδαγωγικούς λόγους και για να περιορίσουμε την επαφή των μικρών μαθητών με τις ευάλωτες ομάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Έχουμε εξασφαλίσει πολύ σημαντικά κονδύλια, άνω των 100 εκ. ευρώ, για να είμαστε σε θέση να προβούμε σε αυτήν την επέκταση. Και σας καλούμε να αξιοποιήσετε τη σημαντική αυτή δυνατότητα.

Σελ. 17
Όσον φορά τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού, η λειτουργία τους ξεκινά βάσει απόφασης του Συντονιστή Εκπαίδευσης, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες σε κάθε χώρα.
Για τα φροντιστήρια προβλέπονται όμοιοι κανόνες λειτουργίας με τα σχολεία και αυστηροί έλεγχοι και εκεί.

Σελ. 18
Σε περίπτωση κρούσματος θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του κρούσματος.

Σελ. 19
Σε περίπτωση αναστολής της λειτουργίας ενός τμήματος ή μίας σχολικής μονάδας, η εκπαιδευτική διαδικασία θα πραγματοποιείται μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Σελ. 20
- Ως προς την τηλεκπαίδευση, είναι έτοιμες πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας.
-         Για τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση, έχει πραγματοποιηθεί συνεργασία μεταξύ του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και της εταιρείας CISCO για τους σκοπούς της τηλεκπαίδευσης, πάντοτε δίχως ουδεμία χρέωση προς το Δημόσιο. Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία για τη συνεχιζόμενη στήριξη. Η σύνδεση των μαθητών και εκπαιδευτικών θα γίνεται με το ΠΣΔ.
-         Έχουν ήδη ενισχυθεί όλα τα σχετικά δημόσια δίκτυα, και υποδομές ΠΣΔ, e-class, e-me.
-         Έχουμε εξασφαλίσει εκ νέου μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο – και ευχαριστούμε θερμά τους παρόχους Cosmote, Vodafone, Wind αλλά και τον ΣΕΠΕ.
-         Έχουμε εξασφαλίσει την ενίσχυση του εξοπλισμού των σχολείων με πάνω από 70.000 φορητές συσκευές, από 4.500 περίπου που υπήρχαν όταν αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου.
⁃ Δημιουργήσαμε, και υπάρχουν έτοιμα, σειρά μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές Δημοτικού, και υπάρχει πάντα η δυνατότητα για επέκταση αυτών.
⁃ Έχουν ήδη εκπονηθεί και θα δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την κάλυψη της ύλης.
⁃ Έχουν ήδη εκπονηθεί επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση - είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ - και τα έχει ήδη παρακολουθήσει μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών ενώ ακολουθεί και άλλο πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σελ. 21
Οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις ξεκινούν στις 7 Σεπτεμβρίου για τα Γενικά Λύκεια και τους Έλληνες του Εξωτερικού και στις 24 Σεπτεμβρίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια. Θα διεξαχθούν σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας που ίσχυσαν και κατά την τακτική εξεταστική περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Σελ. 22
Ως προς τις δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

Σελ. 23
Στα ΙΕΚ από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνονται τα εργαστηριακά μαθήματα του προηγούμενου εξαμήνου.
Στις 5 Οκτωβρίου ξεκινά η νέα χρονιά.

Σελ. 24
Η έναρξη της νέας χρονιάς θα γίνει με κανονική λειτουργία σε πλήρη σύνθεση, με αυξημένα μέτρα πρόληψης, όπως στα σχολεία, συμπεριλαμβανομένης της υποχρεωτικής μάσκας για όλους.
Τα εργαστήρια θα λειτουργήσουν με φυσική παρουσία στους χώρους των ΙΕΚ & των Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και σε όσες επιχειρήσεις προβλέπεται η παρουσία καταρτιζόμενων.

Σελ. 25
Το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου, κανονικά, ενώ τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας την 15η Σεπτεμβρίου. 

Σελ. 26
Ανώτατη εκπαίδευση

Σελ. 27
Όσον αφορά την επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου 2020, όπως και στην εξεταστική του εαρινού εξαμήνου, είναι στην ευχέρεια των ΑΕΙ να αποφασίσουν τον τρόπο διενέργειάς της, είτε δια ζώσης με εφαρμογή των μέτρων πρόληψης της Επιτροπής, είτε εξ αποστάσεως.

Σελ. 28
Ως προς το χειμερινό εξάμηνο, οι φοιτητές επιστρέφουν κανονικά στα Πανεπιστήμιά τους, στις πόλεις όπου βρίσκονται τα Παν/μιά τους.
•Δια ζώσης θα πραγματοποιούνται οι κλινικές, εργαστηριακές ασκήσεις και οι ομάδες μελέτης μέχρι 30 ατόμων καθώς και οι μεγάλες/θεωρητικές διαλέξεις μέχρι 50 ατόμων.
•Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται ενίσχυση από το ΥΠΑΙΘ του εκπαιδευτικού προσωπικού για διδασκαλία σε ολιγομελείς ομάδες μέσω ΕΣΠΑ, ύψους 5 εκατ. €. Υπολογίζονται περίπου 2000 θέσεις.
•Για μεγάλες διαλέξεις άνω των 50 ατόμων, προβλέπεται εξ αποστάσεως διδασκαλία με δωρεάν παροχή ηλεκτρονικών πλατφορμών από τις εταιρείες Microsoft και Google, τις οποίες ευχαριστούμε θερμά.

Σελ. 29
Τα μέτρα πρόληψης που θα λαμβάνονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά μας Ιδρύματα αφορούν:
⁃ Στην υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους στις περιπτώσεις διδασκαλίας/μελέτης με φυσική παρουσία. Για τις κλινικές ασκήσεις, θα ισχύσουν τα μέτρα ατομικής προστασίας που ισχύουν για το προσωπικό που απασχολείται σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας.
Οι φοιτητικές Εστίες θα λειτουργήσουν κανονικά, με υποχρεωτική χρήση μάσκας στους κοινόχρηστους χώρους.
Στα εστιατόρια συνεχίζεται ο διαμοιρασμός φαγητού σε πακέτο.
Τα ίδια μέτρα θα ισχύσουν και για τα Κολλέγια.

Σελ. 30
Στο πλαίσιο της Οικονομικής Ενίσχυσης του δομών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση και πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού, έχουν εγκριθεί, μεταξύ άλλων, οι κάτωθι δράσεις:
      Σημαντική επέκταση Ολοήμερων Σχολείων: Επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκ. ευρώ για την επέκταση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
      Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών
      για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και
      για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων («διαδικτυακά τμήματα»)
Όλα τα παραπάνω επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, και των 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

Σελ. 31
      Αναβάθμιση δημόσιων πλατφορμών (e-class, e-me) μέσα από την ενίσχυση των δικτύων και του ανθρώπινου δυναμικού τους – ενισχυμένο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
      Εξοπλισμός σχολείων: ενισχύουμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων με πάνω από 70.000 φορητές συσκευές (laptop, tablet)
      Προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία
      Εκπαιδευτική τηλεόραση: δημιουργία εκ του μηδενός «βιβλιοθήκης» μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση – δυνατότητα για επέκταση
      ΑΕΙ: ενίσχυση εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διενέργεια μαθημάτων σε ολιγομελείς ομάδες

Σελ. 32
Στις βιβλιοθήκες

Σελ. 33
Η λειτουργία θα είναι κανονική, με υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους και τήρηση απόστασης 1,5 μ. μεταξύ των χρηστών. Εδώ τα μέτρα είναι πιο ενισχυμένα, καθότι αναμειγνύονται διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες.

Κυρίες και κύριοι,

Θα ήθελα να κλείσω με μία έκκληση προς όλους τους φορείς της χώρας να συμπράξουν στο έργο που έχουμε μπροστά μας. Δεν είναι εύκολες οι αποφάσεις, μελετάμε όλες τις πτυχές κάθε προβλήματος, πορευόμαστε βήμα-βήμα με τους εξαιρετικούς ειδικούς που εμπιστευόμαστε, αναθεωρούμε αν χρειαστεί τις όποιες αποφάσεις. Το τελευταίο που χρειαζόμαστε μια τέτοια κρίσιμη στιγμή είναι στείρες αντιπαραθέσεις. Είμαστε πάντοτε ανοιχτοί σε κάθε διάλογο, η γόνιμη αντιπολίτευση μας βελτιώνει, είμαστε παραπάνω από πρόθυμοι να ακούσουμε κάθε γνώμη και κριτική. Ωστόσο, η δημιουργία κλίματος ανασφάλειας και η καλλιέργεια θεωριών συνομωσίας μόνο βλάπτει. Αύριο θα ενημερώσουμε, από κοινού με τον Υπουργό Υγείας, τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής για θέματα αντιμετώπισης του κορονωϊού στους επί μέρους τομείς ευθύνης μας, πάντοτε με σεβασμό στους θεσμούς και συναίσθηση της ευθύνης μας.

Σας ευχαριστώ πολύ.




No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.