Ο συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, με φίλους της Κίνησης, συναντήθηκε διαδοχικά, με τον Δήμαρχο Κιλκίς Δημήτρη Σισμανίδη, τον Πρόεδρο και στελέχη της διοίκησης του Επιμελητήριου Κιλκίς Παύλο Τονικίδη και την Πρόεδρο του συνδέσμου επιχειρήσεων της βιομηχανικής ζώνης Κιλκίς Λία Μυλωνά και τον διευθυντή του συνδέσμου, Αθανάσιο Δημητριάδη.
Στις συναντήσεις, τόσο ο συντονιστής της Κίνησης, όσο και οι εκπρόσωποι των φορέων του Κιλκίς, μίλησαν για τις δημόσιες υποδομές, που έχει ανάγκη η Περιφερειακή Ενότητα του Κιλκίς, για να περιορίσει τις οδυνηρές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της κρίσης.
Ο κύριος Μαγκριώτης ανέφερε χαρακτηριστικά:
- Τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση, στον ειδικό τουρισμό, στην εκπαίδευση, στις ΑΠΕ και ιδιαίτερα στην αξιοποίηση του ισχυρού Αιολικού δυναμικού της, δεν έχουν αξιοποιηθεί.
Ένας, από τους βασικούς λόγους, είναι και η μη ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων, για την οδική σύνδεση του Κιλκίς με την Θεσσαλονίκη και τα μεγάλα οδικά δίκτυα της χώρας και της Ευρώπης.
Μάλιστα, τα δυο τμήματα Α/Κ ΑΣΥΡΟΥ- ΝΕΑ ΣΑΝΤΑ και Είσοδος Κιλκίς, που δημοπρατηθήκαν το 2010 και το 2012 αντίστοιχα, από την Κρατική διοίκηση της Περιφέρειας και έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί και τα δυο μέχρι το 2015, έχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις και προβλέπεται να ολοκληρωθούν, σε διπλάσιο τουλάχιστον χρόνο, από αυτόν που προέβλεπαν οι αρχικές συμβάσεις.
- Επίσης, δεν έχουν προχωρήσει καθόλου, οι εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής και ειδικότερα η σύνδεση της Βιομηχανικής ζώνης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η εξαγωγική δραστηριότητα των σημαντικών βιομηχανικών μονάδων που δραστηριοποιούνται, πάρα την κρίση στο Κιλκίς και απασχολούν, περισσότερες από τρεις χιλιάδες εργαζόμενους.
- Το επαρχιακό δίκτυο του Κιλκίς, είναι ιδιαίτερο καταπονημένο, αφού για πολλά χρόνια δεν έχουν γίνει εργασίες βελτίωσής του. Δυστυχώς η Περιφέρεια, δεν αξιοποίησε τις μελέτες, που τις πρόσφερε η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και αφορούσε συνολικά 190 χιλιόμετρα.
Ακόμη χειρότερα, δεν αξιοποιήθηκε η προκαταρτική μελέτη, που είχε εκπονηθεί, το 2011, από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και αφορούσε το ιδιαίτερα επιβαρημένο οδικό άξονα Δοϊράνη-Όρια με Περιφερειακή Ενότητα Σερρών-Γέφυρα Στρυμόνα. Ένα επικίνδυνο οδικό άξονα, που θα γίνει, ακόμη πιο επικίνδυνος, όταν τοποθετηθούν τα δύο πρόσθετα διόδια στον Αυτοκινητόδρομο Προμαχώνας- Θεσσαλονίκη.
Τα προβλήματα θα ενταθούν, με την τοποθέτηση μεγάλου αριθμού διοδίων στην Εγνατία Οδό και ειδικότερα στο Κιλκίς, τις Σέρρες και την Θεσσαλονίκη, τα οποία θα επιβαρύνουν σοβαρά το μεταφορικό κόστος, αλλά και θα επιβαρύνουν το επαρχιακό οδικό δίκτυο, το οποίο θα επιλέγουν φορτηγά και ΙΧ, για να αποφεύγουν τα πολλά και ακριβά διόδια.
Η πόλη του Κιλκίς, είναι από τις πολύ λίγες στην χώρα μας, που δεν διαθέτουν Περιφερειακό δρόμο, που θα εξυπηρετεί την διερχόμενη κίνηση και θα ανακουφίζει την κίνηση στην πόλη, τiς ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.
- Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είχε στην διάθεση της, περίπου 1.5 δις ευρώ, από το 4ο ΚΠΣ (ΕΣΠΑ), την προηγούμενη προγραμματική περίοδο και στην τρέχουσα, περισσότερα από 1 δις ευρώ και τα αποτελέσματα είναι περιορισμένα.
- Τα αναπτυξιακά αποτελέσματα, είναι δυσανάλογα, των πόρων που διατίθενται και των δυνατοτήτων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ οι καθυστερήσεις, που παρατηρούνται, στην υλοποίηση των έργων και οι υπερβάσεις των προϋπολογισμών τους, σε πολλές περιπτώσεις, έχουν προκαλέσει την εισαγγελική παρέμβαση.
- Μέχρι σήμερα, έχει περάσει το 60% του χρόνου υλοποίησης του Ε’ ΕΣΠΑ και δεν έχει εκταμιευτεί, ούτε εν ευρώ για οπουδήποτε νέο αναπτυξιακό έργο, ή πρόγραμμα.
- Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων του προηγούμενου ΕΣΠΑ, πέραν της χαμένης ανάπτυξης, θα απαιτήσει την εκταμίευση όλων των αντίστοιχων πόρων για αναπτυξιακά έργα του νέου προγράμματος για να ολοκληρωθούν, τα ημιτελή έργα, με αποτέλεσμα να μην μείνει, ούτε ένα ευρώ, για νέα αναπτυξιακά έργα, που έχει ανάγκη η Περιφέρεια.
- Η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς, έχει πληγεί από την κρίση, περισσότερο, από άλλες περιοχές, όμως τόσο με ευθύνη της Περιφέρειας, αλλά και του Δήμου Κιλκίς, δεν έχει προγραμματιστεί, έστω και καθυστερημένα, ούτε ένα πρόγραμμα για τον άξονα της βιώσιμης ανάπτυξης.
- Το ίδιο ισχύει και για τον άξονα της Επιχειρηματικότητας, όπου με ευθύνη Κυβέρνησης και Περιφέρειας, ούτε καν η πρόσκληση για την κατάθεση προτάσεων, δεν έχει σταλεί.
Ο Γιάννης Μαγκριώτης, εκ μέρους της Κίνησης, παρουσίασε, επίσης:
Τους στόχους της Κίνησης ΠΡΟOΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
- Τις βασικές πρωτοβουλίες και προτάσεις της, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
- Τις ειδικότερες προτάσεις, για την ανάπτυξη της Περιφερικής Ενότητας ΚΙΛΚΙΣ.
- Τις βασικές αδυναμίες και τα λάθη, της σημερινής διοίκησης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
- Την αναγκαιότητα διαμόρφωσης, ενός ολοκληρωμένου και ιεραρχημένου προγραμματικού σχεδίου, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, όπως και της Περιφερικής Ενότητας ΚΙΛΚΙΣ.
- Την πρόταση για συγκρότηση, μιας ευρύτερης συμπαράταξης παραγωγικών και κοινωνικών δυνάμεων, που θα συγκροτήσουν το προοδευτικό αναπτυξιακό σχέδιο, για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Περιφερειακή Κιλκίς.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.