Thursday, March 29, 2018

Αρτέμης Ματθαιόπουλος: Κάτω τα χέρια από τη Μακεδονία μας - Καμία ανοχή στις προκλήσεις Σλάβων και φιλοσκοπιανών


Η διαλυτική δράση φορέων που εκμεταλλεύονται τη νομιμότητα των σωματείων και των συλλόγων για να προπαγανδίσουν αλυτρωτικές θέσεις και να θέσουν ζήτημα «Μακεδονικής μειονότητας» εντός των συνόρων μας πρέπει επιτέλους να λάβει τέλος.
Επειδή υπέπεσε στην αντίληψη μας πως στην Ηράκλεια του νομού Σερρών ιδρύθηκε και δραστηριοποιείται σύλλογος που φέρει την ονομασία «ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΝΤΟΠΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ: ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ» το οποίο επιδιώκει σκοπό διαφορετικό από εκείνον που καθορίζει το καταστατικό του, και επιχειρεί απροκάλυπτα να εμφανίσει την ύπαρξη στην Ελλάδα, δήθεν «μακεδονικής» εθνότητας, γλώσσας και μειονότητας, για την προώθηση αλυτρωτικών και εδαφικών βλέψεων σε βάρος της Ελληνικής Πολιτείας, με κύριο όχημα την πλαστογράφηση της ιστορίας και την οικειοποίηση της εθνικής, ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, ζητήσαμε με γραπτό αίτημα μας που απευθύνεται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών ως εποπτεύουσα αρχή  επί των σωματείων την λήψη άμεσων μέτρων για τη διάλυση του παραπάνω συλλόγου και την πάταξη ενός ακόμη θύλακα φιλοσκοπιανής προπαγάνδας που λειτουργεί με την ανοχή του κράτους.
Με αφετηρία το ιστορικό μας δίκαιο και με οδηγό την λαϊκή βούληση, όπως αυτή εκφράστηκε μέσω των δύο μεγαλειωδών συλλαλητηρίων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, θεωρούμε πως χρέος της Πολιτείας είναι ο σεβασμός της λαϊκής εντολής και η προάσπιση της ελληνικότητας της Μακεδονίας με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο.
Για τον Λαϊκό Σύνδεσμο-Χρυσή Αυγή
Ματθαιόπουλος Αρτέμης
τ. βουλευτής Νομού Σερρών




Προς
τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα
τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Σερρών κ. Μωυσιάδη Ιωάννη
ως εποπτεύουσα αρχή  επί των σωματείων

ΑΝΑΦΟΡΑ

κατά το άρθρο 10 του Συντάγματος

Του ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟΥ Αρτέμιου του Παύλου, Δημοτικού Συμβούλου του Δήμου Θεσσαλονίκης, κατοίκου Θεσσαλονίκης στην οδό Καζαντζάκη αριθ. 4


Εκθέτω στην κρίση σας τα ακόλουθα και αιτούμαι για τις δικές σας νόμιμες και επιβεβλημένες ενέργειες :

Με την υπ’ αριθ. 10/2017 διαταγή του Ειρηνοδικείου Σιντικής, αναγνωρίσθηκε η ίδρυση του συλλόγου με την επωνυμία «ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΝΤΟΠΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ: ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ» με έδρα την τοπική κοινότητα Ηράκλεια, της ομώνυμης Δημοτικής ενότητας, του ομώνυμου Δήμου, της Περιφερειακής ενότητας Σερρών, της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Σύμφωνα με δημόσια ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Στις 12 Ιανουαρίου 2018 δημοσιεύθηκε σε τοπική εφημερίδα των Σερρών η ίδρυση νέου Συλλόγου με την επωνυμία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ» με έδρα την Ηράκλεια Σερρών. Μετά από μελέτη των σκοπών και των μέσων (άρθρο 2 & 3 του καταστατικού) του νεοϊδρυθέντος Συλλόγου διαπιστώθηκε η διάθεση για «προσφορά» σε ποικίλα πεδία που ξεκινά από τις συνήθεις δράσεις ενός κοινού πολιτιστικού συλλόγου (ίδρυση βιβλιοθήκης, ιματιοθήκης κτλ) και φτάνει σε ασυνήθιστες δράσεις όπως η «καταγραφή των κόκκινων δανείων προς τράπεζες των συμπατριωτών μας και υλικο-ηθική συμπαράστασή τους» και «φροντίδα και περίθαλψη τυχόν προσφύγων/μεταναστών».

Με μια πιο προσεκτική ανάγνωση του καταστατικού παρατηρούμε ότι ανάμεσα σε άλλα ο εν λόγω Σύλλογος έχει ως σκοπό (άρθρο 2.-ΣΚΟΠΟΙ) «τη συστηματική καταγραφή της πολιτιστικής κληρονομιάς του Τόπου μας, με τη διάσωση, διατήρηση και προβολή των ιστορικών στοιχείων, της ντόπιας Γλώσσας, των εθίμων και παραδόσεων». Άραγε σε ποια Γλώσσα αναφέρεται το καταστατικό; Στο ίδιο άρθρο του καταστατικού αναφέρεται η «καταγραφή βιογραφιών χαρακτηριστικών προσωπικοτήτων». Όταν διαβάσει κάποιος κάτι τέτοιο σε καταστατικό πολιτιστικού συλλόγου το μυαλό του πηγαίνει αυτόματα σε ονόματα Σερραίων, γνωστών για την εθνική τους δράση, όπως ο οπλαρχηγός Εμμανουήλ Παπάς, οι μακεδονομάχοι Βλάχβεης και Χατζηπανταζής, η δασκάλα του Μακεδονικού Αγώνα Φωτεινή Αλατά, οι ευεργέτες και οι προσωπικότητες του Μελενίκου κ.α. Άραγε αυτές τις προσωπικότητες σκοπεύει να αναδείξει ο νεοϊδρυθέν σύλλογος;

Πρόκειται για πραγματικά αγνή προσπάθεια διάσωσης και διατήρησης ιδιαίτερων πολιτιστικών χαρακτηριστικών των «εντοπίων» ή κρύβεται κάτι άλλο πίσω από τις «προσεγμένες» διατυπώσεις στο συγκεκριμένο καταστατικό; Στην περιοχή των Σερρών λειτουργεί ήδη ικανός αριθμός Πολιτιστικών Συλλόγων που εκπροσωπούν πλήρως τους γηγενείς πληθυσμούς και υπηρετούν (άλλοι με μεγαλύτερη και άλλοι με μικρότερη δραστηριότητα) την Παράδοση και τον Πολιτισμό της περιοχής. Άραγε σε ΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ η δημιουργία ενός ακόμη Πολιτιστικού Συλλόγου που απευθύνεται μάλιστα στους «εντοπίους» όλου του Νομού Σερρών, οποίος είναι υπερπλήρης; Τι θα πετύχει περισσότερο και ποιο «κενό» καλείται να καλύψει;

Οι απαντήσεις σε ΟΛΑ τα ερωτήματα δίνονται στο 4ο τεύχος της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ», που αποτελεί επίσημη ηλεκτρονική έκδοση της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ. Τα πρώτα 3 τεύχη αυτής της έκδοσης κυκλοφορούν διαδικτυακά από τις αρχές του έτους 2017 και προωθούνται από γνωστές προπαγανδιστικές ιστοσελίδες, που υποστηρίζουν την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» εθνότητας, Γλώσσας και μειονότητας εντός της Ελλάδας. Εκδότης της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» είναι ο Ιωάννης Πούνιος, ο οποίος είναι ο εμπνευστής και από τα κύρια ιδρυτικά στελέχη της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ. Στα πρώτα 3 τεύχη της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» (πριν τη δημιουργία του νεοϊδρυθέντος Συλλόγου) εξυμνούνται ως «μακεδόνες» ήρωες κάποιες προσωπικότητες όπως ο Γιάνε Σαντάνσκι και ο Γκότσε Ντέλτσεφ (βούλγαροι κομιτατζήδες που καταέσφαξαν τους Ελληνικούς πληθυσμούς), ο Μισίρκοφ (θεωρητικός που αποκάλυψε το 1903 τα σχέδια για κατασκευή «μακεδονικού» έθνους), κ.α. ΑΥΤΕΣ είναι οι προσωπικότητες που αναδεικνύει και θα συνεχίσει να αναδεικνύει με κατάλληλες μεθοδεύσεις η νεοϊδρυθείσα «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ».

Στο 4ο τεύχος της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» παρατίθεται η περίφημη «ΔΙΑΚΥΡΗΞΗ ΤΟΥ ΚΡΟΥΣΟΒΟΥ», στην οποία οι δήθεν «μακεδόνες» στην επανάσταση του Ίλιντεν το 1903 καλούσαν του Τούρκους: «Ελάτε κοντά μας, αδέλφια μουσουλμάνοι για να πολεμήσουμε τους εχθρούς σας και εχθρούς μας. Ελάτε κάτω από τη σημαία της ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. Η Μακεδονία είναι η κοινή μας μάνα και φωνάζει για βοήθεια». Η αλήθεια είναι ότι την (ψευδο)-επανάσταση του Ίλιντεν την έκανε το ΒΜΡΟ (Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση) που ήταν βουλγαρική οργάνωση. Αυτή η διακήρυξη αποδεικνύει την έξαρση του «μακεδονισμού» εκ μέρους της Βουλγαρίας κι όχι την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» εθνικής συνείδησης. Φυσικά οι «επαναστάτες» εξαφανίστηκαν χωρίς να κάνουν ιδιαίτερες κινήσεις και άφησαν τον τακτικό Τουρκικό στρατό να κατασφάξει τον άμαχο (κατά κύριο λόγο) Ελληνικό πληθυσμό στην ευρύτερη περιοχή. Η γιορτή του Ίλιντεν διεκδικείται σήμερα τόσο από τους Βούλγαρους όσο και από τους Σκοπιανούς ως Εθνική εορτή. Πως είναι δυνατόν η Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ να υιοθετεί και να προβάλει μια ΞΕΝΗ εθνική εορτή (το Ίλιντεν), όταν ο απολογισμός αυτού του γεγονότος για τον Ελληνισμό της ευρύτερης περιοχής του Κρουσόβου ήταν τραγικός;

Σε όλα τα τεύχη υποστηρίζεται, με ιδιαίτερο σθένος, η ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» Γλώσσας, εθνότητας και μειονότητας τόσο στην περιοχή των Σερρών, όσο και στη λοιπή Μακεδονία. Αυτήν τη Γλώσσα που με μεγάλη προσοχή απέφυγαν να χαρακτηρίσουν ως «μακεδονική» στο καταστατικό τους, θέλουν να καταγράψουν, να διατηρήσουν και να διαδώσουν στους Σερραίους εντοπίους και όχι μόνο. Αν την χαρακτήριζαν ως «μακεδονική» κι όχι ως «ντόπια» Γλώσσα (όπως αναγράφεται στο καταστατικό τους) είναι βέβαιο ότι ΚΑΝΕΝΑ δικαστήριο ΔΕΝ θα ενέκρινε την ίδρυση αυτού του Συλλόγου, καθώς η επίσημη θέση της Ελληνικής Πολιτείας είναι ότι ΔΕΝ υπάρχει «μακεδονική» Γλώσσα (ούτε εθνότητα, ούτε μειονότητα εντός Ελλάδος).

Σε όλα τα τεύχη της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» παρατίθενται φράσεις γραμμένες στη λόγια Σκοπιανή Γλώσσα (κυριλλικό αλφάβητο) υποστηρίζοντας ότι ΑΥΤΗ είναι η δήθεν «μακεδονική» Γλώσσα και μάλιστα η μητρική Γλώσσα των γηγενών Μακεδόνων. Η αλήθεια είναι ότι τα κατά τόπους γλωσσικά ιδιώματα γραφόταν ΜΟΝΟΝ με Ελληνικούς χαρακτήρες καθώς η Ελληνική Γλώσσα ήταν η λόγια Γλώσσα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. Αν το ενδιαφέρον του νεοϊδρυθέντος Συλλόγου για καταγραφή της φερόμενης ως «ντόπιας» Γλώσσας ήταν με αγαθές προθέσεις θα το έγραφαν με ελληνικούς χαρακτήρες κι όχι στο Κυριλλικό αλφάβητο. Είναι ολοφάνερο ότι ο εκδότης προσπαθεί να παραπλανήσει την κοινή γνώμη και να δημιουργήσει τεκμήρια για την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» Γλώσσας, την οποία υπερασπίζεται σθεναρά. Στη σύγχρονη Ανθρωπολογία είναι γνωστό ότι η Γλώσσα έκφρασης ΔΕΝ προσδιορίζει εθνική συνείδηση επ’ ουδενί.

Στις 17 Δεκεμβρίου 2016 (ξενοδοχείο ΑΚΡΟΠΟΛ, Σέρρες) στη συζήτηση που ακολούθησε στο Συμπόσιο Μακεδονικής Παράδοσης και Ιστορίας που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, ο εκδότης της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» και ιδρυτικό στέλεχος της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ κ.Ιωάννης Πούνιος δήλωσε ΔΗΜΟΣΙΑ ότι «και τα περιστέρια γνωρίζουν ότι εμείς οι ντόπιοι έχουμε σλαβική καταγωγή». Η δήλωση αυτή προκάλεσε την αγανάκτηση των παρευρισκομένων συμπεριλαμβανομένων του Αντιπεριφερειάρχη Σερρών κ.Ιωάννη Μωυσιάδη και του Προέδρου Περιφερειακού Συμβουλίου ΠΚΜ κ.Παναγιώτη Σπυρόπουλου. Αμέσως μετά (αρχές Ιανουαρίου 2017) ξεκίνησε η έκδοση της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ», η οποία ενίοτε προβάλει ΑΠΟΡΡΗΤΑ έγγραφα της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (πρώην ΚΥΠ), με τα οποία προσπαθεί ο εκδότης να αποδείξει την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» μειονότητας εντός Ελλάδος. Στο 2ο τεύχος (σελίδα 7) μετά την παράθεση ενός τέτοιου «απόρρητου» εγγράφου γράφει: «εάν συνεχισθεί η αντιπαράθεση θα υποχρεωθούμε να δημοσιεύσουμε και άλλα (έγγραφα της ΕΥΠ), το ίδιο αδιαμφισβήτητα αποδεικτικά στοιχεία για ύπαρξη Μακεδονικής Μειονότητας, Γλώσσας και Έθνους». Άραγε από πού προμηθεύεται ο Ιωάννης Πούνιος τα «απόρρητα» έγγραφα της ΕΥΠ και ΠΟΙΟΣ στηρίζει όλη αυτήν τη δραστηριότητα;

Το πνεύμα της ρητορικής της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» που αποτελεί πλέον την επίσημη «φωνή» της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ εναρμονίζεται πλήρως με τη ρητορική αυτονομιστικών κύκλων που δραστηριοποιούνται έντονα στην κεντροδυτική Μακεδονία και υποστηρίζουν ότι «μακεδόνες» είναι μόνον όσοι μιλούν τη δήθεν «μακεδονική» Γλώσσα (εννοούν τη λόγια Σκοπιανή Γλώσσα), προσπαθώντας να παραπλανήσουν και να φέρουν σε σύγχυση τους δίγλωσσους Μακεδόνες Έλληνες της κεντροδυτικής Μακεδονίας. Σε διάφορα σημεία ειρωνεύεται την απουσία σλάβικου στίχου από τα τραγούδια των γηγενών ανατολικομακεδόνων χαρακτηρίζοντάς τους ως ΜΟΥΓΓΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ… Στην Ανατολική Μακεδονία δυστυχώς για την προπαγάνδα που επιχειρεί τη σαλαμοποίηση των τοπικών γλωσσικών ιδιωμάτων, οι γηγενείς Μακεδόνες επέστρεψαν αυτοβούλως στην ελληνοφωνία χάρη στις 3 αιματοβαμμένες βουλγαρικές κατοχές. ΟΙ ανατολικομακεδόνες επέλεξαν να ΜΗ μιλούν τη Γλώσσα (παλαιά Βουλγαρική την ονομάζουν οι Βούλγαροι) που μιλούσαν και οι Βούλγαροι σφαγείς των προγόνων τους και στράφηκαν στην ΠΛΗΡΗ ελληνοφωνία ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ κι όχι μετά από παρεμβάσεις που όντως επιχείρησε να κάνει η Ελληνική Πολιτεία χάριν ομογενοποίησης των Ελληνικών καταγωγών με την ενσωμάτωση των προσφύγων (μετά το 1924).

Ο εκδότης της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» και ιδρυτικό στέλεχος της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ κ.Ιωάννης Πούνιος κυκλοφόρησε ένα σύγγραμμα την Άνοιξη του 2016 με τίτλο «Μνημόνιο για Απόκρυφα Θέματα» στο οποίο με το κάλυμμα του «χριστιανικού» λόγου περί Αγάπης και Αλληλεγγύης των λαών προτείνει να ειπωθεί από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο: «θέλετε το όνομα; Πάρτε το αδελφοί» και να έρθει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να επικυρώσει τη συμφωνία λέγοντας: «καλημέρα εν Χριστώ μακεδονική εκκλησία, θυγατέρα της αρχιεπισκοπής Αχρίδος-Ιουστινιανής». Δυστυχώς τέτοιες απόψεις πριν από δύο χρόνια ακούγονταν ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας και κάποιοι προσπαθούσαν να τις υποβαθμίσουν. Όπως φαίνεται όμως έπαιξαν συγκεκριμένο ρόλο που δεν ήταν άλλος από την προετοιμασία του πληθυσμού για τις εξελίξεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων.

Εντύπωση προκαλεί η χρονική στιγμή που επελέγη για τη δημιουργία αυτού του Συλλόγου, καθώς δηλώνεται ξεκάθαρα στη σελίδα 11 (τεύχος 4ο) της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» η άποψη ότι «το όνομα (της Μακεδονίας) πρέπει να το χαρίσουμε με ευχαρίστηση, ας μην είμαστε μικρόψυχοι και γραικύλοι» με την υπογραφή του ιδρυτή του νεοϊδρυθέντος συλλόγου Ιωάννη Πούνιου. Άραγε τι σχέση μπορεί να έχει ένας πολιτιστικός σύλλογος με την υποστήριξη θέσεων του κράτους των Σκοπίων; Αυτά διατυπώνονται την ίδια χρονική στιγμή που ο πρωθυπουργός των Σκοπίων Ζόραν Ζάεφ (μετά τη στήριξη του Ερντογάν) απέβαλε το προσωπείο της διαλλακτικότητας και έδειξε το πραγματικό πρόσωπο της Σκοπιανής πλευράς δηλώνοντας στις 6 Μαρτίου 2018: «ας ανοιχτεί και το Σύνταγμα της Ελλάδας και να δούμε πως αυτοί μεριμνούν για τους Έλληνες εκτός Ελλάδας. Εγώ είμαι έτοιμος, όπως αυτοί μεριμνούν για τους Έλληνες εκτός Ελλάδας, έτσι κι εμείς αντιστοίχως να μεριμνούμε για τους Μακεδόνες εκτός Μακεδονίας». Μαντέψτε ΠΟΙΟΥΣ εννοεί ως «μακεδόνες» εκτός «μακεδονίας»; Εννοεί φυσικά τους δήθεν «υποδουλωμένους» και «καταπιεσμένους» (από το Ελληνικό κράτος) Μακεδόνες που βρίσκονται εντός της Ελληνικής επικράτειας και ιδιαίτερα τους εν Ελλάδι δίγλωσσους Μακεδόνες. Έτσι εξηγείται η πρεμούρα των προπαγανδιστών για εξάπλωση της λόγιας Σκοπιανής Γλώσσας με το σύνθημα «ελάτε να τραγουδήσουμε στην Γλώσσα μας». Η «ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» που αποτελεί την ΕΠΙΣΗΜΗ «φωνή» της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ αποτελεί ΑΡΙΣΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ περί ύπαρξης δήθεν «μακεδονικής» μειονότητας εκτός του κράτους των Σκοπίων. Άραγε ποιος είναι ο απώτερος σκοπός αυτού του Συλλόγου; Μήπως αντί να προσφέρει στο Πολιτισμό και στην καθημερινότητα του πολίτη θα δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για τεκμηρίωση των ανυπόστατων (ψευδο)-αλυτρωτικών βλέψεων των (ψευδο)-μακεδόνων;

Για τη δημιουργία της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ υπέγραψαν συνολικά 28 ιδρυτικά μέλη από διάφορα Μέρη του Νομού Σερρών. Άραγε γνώριζαν τις θέσεις του εμπνευστή της ιδέας και ιδρυτικού στελέχους του εν λόγω Συλλόγου που ονομάζεται Ιωάννης Πούνιος; Πολλοί από αυτούς ίσως παραπλανήθηκαν από το «προσεγμένο» καταστατικό…αλλά τώρα με την «ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» που είναι η επίσημη «φωνή» του εν λόγω συλλόγου συμφωνούν άραγε; Ήδη μετά την πρώτη δημοσιοποίηση της είδησης δημιουργίας ενός τέτοιου συλλόγου στην Ηράκλεια Σερρών έσπευσαν κάποιοι από τα ιδρυτικά μέλη να στείλουν αίτηση διαγραφής τους. Το κάνουν φοβούμενοι τη δημοσιότητα που λαμβάνει το θέμα αν και ενστερνίζονται αυτές τις απόψεις ή επειδή εξαπατήθηκαν από τον ιδρυτή του εν λόγω Συλλόγου; Αν ισχύει το δεύτερο τότε οφείλουν να καταθέσουν μήνυση για εξαπάτηση και για δημόσια έκθεσή τους για αντεθνική δράση.


Επίσης, σύμφωνα με ανάρτηση του blog “ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Εξωτερικής Πολιτικής & Διεθνών Θεμάτων” που επικαλείται ως πηγή τον Τηλεοπτικό Σταθμό ΕΠΙΛΟΓΕΣ, Σερρών:

1.   Ύποπτα «παιχνίδια» στη Μακεδονία, εν όψει συζητήσεων με πΓΔΜ
Καθώς οι εξελίξεις σχετικά με τη διμερή διαφορά μας με την πΓΔΜ εξακολουθούν να τρέχουν, με τον αρμόδιο υπουργό Ν. Κοτζιά να έχει χάσει την χαρωπή εμφάνισή του με την οποία ανήγγειλε, στη συνάντησή του με τον ομόλογό του των Σκοπίων, πως είναι θέμα λίγου χρόνου η επίλυση του προβλήματος, υπάρχουν ενδείξεις ότι η σκοπιανή προπαγάνδα παίρνει εκ νέου «σάρκα και οστά» στη Μακεδονία.
Στις 12 Ιανουαρίου 2018 δημοσιεύθηκε σε τοπική εφημερίδα των Σερρών η ίδρυση ενός νέου Συλλόγου με την επωνυμία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ» με έδρα την Ηράκλεια Σερρών.
Μέσα από το καταστατικό του Συλλόγου διαπιστώθηκε η διάθεση για «προσφορά» σε ποικίλα πεδία που ξεκινά από τις συνήθεις δράσεις ενός κοινού πολιτιστικού συλλόγου (ίδρυση βιβλιοθήκης, ιματιοθήκης κτλ) και φτάνει σε ασυνήθιστες δράσεις όπως η «καταγραφή των κόκκινων δανείων προς τράπεζες των συμπατριωτών μας και υλικό-ηθική συμπαράστασή τους» και «φροντίδα και περίθαλψη τυχόν προσφύγων/μεταναστών».
Εκτός από … αγαθοεργίες όμως, ο Σύλλογος αναφέρει σαν σκοπό του «τη συστηματική καταγραφή της πολιτιστικής κληρονομιάς του Τόπου μας, με τη διάσωση, διατήρηση και προβολή των ιστορικών στοιχείων, της ντόπιας Γλώσσας, των εθίμων και παραδόσεων». Εδώ γεννάται ένα πρώτο ερωτηματικό. Άραγε ποια γλώσσα θέλει να διασώσει; Τα Ελληνικά δεν κινδυνεύουν στη Μακεδονία μιας και είναι η γλώσσα της εδώ και χιλιάδες χρόνια…
Περισσότερο όμως αποκαλυπτικά για τους στόχους του Συλλόγου αυτού βρίσκει κανείς στην δικτυακή ιστοσελίδα του με τίτλο «Τα Νέα του Τόπου μας» που κυκλοφορούν πολύ νωρίτερα από τη συγκρότηση του συλλόγου, ήδη από τις αρχές του 2017. Εκδότης της, ο Ιωάννης Πούνιος που συμβαίνει να είναι και πρόεδρος του Συλλόγου.
Στα πρώτα τεύχη της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» εξυμνούνται ως «Μακεδόνες ήρωες» γνωστές προσωπικότητες που είναι γνωστοί για τις καταστροφές και σφαγές που προκάλεσαν την περίοδο του «Μακεδονικού Αγώνα», όπως οι Γιάνε Σαντάνσκι και Γκότσε Ντέλτσεφ (Βούλγαροι κομιτατζήδες), ο Μισίρκοφ(θεωρητικός της κατασκευής του «μακεδονικού» έθνους), κ.α.
Φυσικά στηρίζει την άποψη για ύπαρξη στην Ελλάδα, «μακεδονικής» γλώσσας, εθνότητας και μειονότητας τόσο στην περιοχή των Σερρών, όσο και στην υπόλοιπη Μακεδονία. Καταλαβαίνουν εξαιρετικά τι κάνουν καθώς στο καταστατικό του συλλόγου δεν τολμούν ν’ αναφέρουν πως ενδιαφέρονται για τη «διάσωση της μακεδονικής» και μιλούν για «ντόπια». Ήξεραν πως αν το έκαναν κανένα Ελληνικό δικαστήριο δεν θα τους αναγνώριζε σαν «νομικό πρόσωπο»!
Στις 17 Δεκεμβρίου 2016 (ξενοδοχείο ΑΚΡΟΠΟΛ, Σέρρες) στη συζήτηση που ακολούθησε στο Συμπόσιο Μακεδονικής Παράδοσης και Ιστορίας που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, ο εκδότης της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» και ιδρυτικό στέλεχος της «Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ» Ιωάννης Πούνιος , υποστήριξε ότι «και τα περιστέρια γνωρίζουν ότι εμείς οι ντόπιοι έχουμε σλαβική καταγωγή».
Παρόλα αυτά, η δικτυακή αυτή έκδοση, που για λόγους ελευθεροτυπίας και «ηθικού πλεονεκτήματος της αριστεράς» εξακολουθεί να διαχέει μίσους στην ευρύτερη περιοχή, μπορεί προς απόδειξη των ισχυρισμών της «περί ύπαρξης «μακεδόνων» στην Ελλάδα» να δημοσιεύει απόρρητα έγγραφα της ΕΥΠ, χωρίς να κινείται οποιαδήποτε διαδικασία σε βάρος των υπευθύνων. Μάλιστα, η έκδοση υποστηρίζει πως θα δημοσιεύσει πολλά ακόμη αν δεν σταματήσει να υφίσταται η διαφορά ανάμεσα στις δυο χώρες!
Το πνεύμα της ρητορικής της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» που αποτελεί πλέον την επίσημη «φωνή» της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ εναρμονίζεται πλήρως με τη ρητορική αυτονομιστικών κύκλων που δραστηριοποιούνται έντονα στην κεντροδυτική Μακεδονία και υποστηρίζουν ότι «μακεδόνες» είναι μόνον όσοι μιλούν τη δήθεν «μακεδονική» Γλώσσα (εννοούν τη λόγια Σκοπιανή Γλώσσα), προσπαθώντας να παραπλανήσουν και να φέρουν σε σύγχυση τους Έλληνες της κεντροδυτικής Μακεδονίας. Έντονα ερωτηματικά προκαλεί τέλος η χρονική στιγμή δημιουργίας του συλλόγου καθώς συμπίπτει με τη νέα φάση διμερών συνομιλιών σχετικά με την επίλυση του ζητήματος της ονομασίας.
Στο μεταξύ, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν έντονες συζητήσεις αλλά και καταγγελίες για τη δράση του Συλλόγου αυτού στην περιοχή, καμία αντίδραση δεν έχει υπάρξει, είτε από την Περιφέρεια, τις τοπικές αρχές, τις δικαστικές ή τις πολιτικές δυνάμεις.
Στην Ελλάδα του 2018, ο καθένας μπορεί να υπερασπίζεται αναθεωρητικές τάσεις και απόψεις σε βάρος της ίδιας του της χώρας.


Από τη διαδικτυακή σελίδα του Τηλεοπτικού Σταθμού ΕΠΙΛΟΓΕΣ, Σερρών

Ανάλογα δημοσιεύματα αναρτήθηκαν σε πανελλήνιες και τοπικές εφημερίδες, ενδεικτικά αναφέρω τις εφημερίδες ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ, ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ,



Τέλος, ο «ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ» κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων και στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, την παρακάτω ερώτηση προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης, που έλαβε αριθ. Πρωτ. 4342/13-3-2018

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Ύποπτη ίδρυση Συλλόγου στις Σέρρες»

Με την υπ’ αριθ. 10/2017 διαταγή του Ειρηνοδικείου Σιντικής, αναγνωρίσθηκε η ίδρυση του συλλόγου με την επωνυμία «ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΝΤΟΠΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ: ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ» με έδρα την τοπική κοινότητα Ηράκλεια, της ομώνυμης Δημοτικής ενότητας, του ομώνυμου Δήμου, της Περιφερειακής ενότητας Σερρών, στην Κεντρική Μακεδονία.
Το καταστατικό του Συλλόγου αποτελείται από 22 άρθρα, ενώ στο δεύτερο άρθρο, που αφορά το σκοπό της ίδρυσής τους, περιέχονται θολές και ασαφείς έννοιες.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Αληθεύει ότι πρόκειται για ένα σύλλογο με αυτονομιστική δράση που αυτοαποκαλείται ως «Μακεδονικό» Σωματείο;
Αληθεύει ότι τα ιδρυτικά μέλη του Συλλόγου ισχυρίζονται μέσω της εφημερίδας «Η φωνή του τόπου μας» ότι εκπροσωπούν τους Σερραίους και τους γηγενείς «Μακεδόνες»;
Ποιοι εκδίδουν την εφημερίδα «Η φωνή του τόπου μας» και τι πρεσβεύουν στην τοπική κοινωνία; Τι σχέση έχουν με το συγκεκριμένο Σύλλογο;
Τι σκοπεύετε να πράξετε ώστε να ελέγξετε ενδελεχώς το καταστατικό του Συλλόγου, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι δεν πρόκειται για προπαγανδιστική κεκαλυμμένη ‘’οργάνωση’’, που εκπορεύεται από το Σκοπιανό παρακράτος;

Αθήνα, 13/03/2018
Ο ερωτών Βουλευτής
Ηλίας Παναγιώταρος
Βουλευτής Β’ Αθηνών ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

***

Από τα παραπάνω, προκύπτει, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι το σωματείο με την επωνυμία «ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΝΤΟΠΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ: ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ», επιδιώκει σκοπό διαφορετικό από εκείνον που καθορίζει το καταστατικό του, και ο σκοπός και η λειτουργία του σωματείου αρχήθεν ήταν παράνομοι και αντίθετοι προς τη δημόσια τάξη, αφού

-επιχειρεί απροκάλυπτα να εμφανίσει την ύπαρξη στην Ελλάδα, δήθεν «μακεδονικής» εθνότητας, γλώσσας και μειονότητας, ως «όχημα» για την προώθηση εντός των ορίων της Ελληνικής Επικράτειας πολιτειακών σκοπών ξένου κράτους και συγκεκριμένα για την προώθηση αλυτρωτικών και εδαφικών βλέψεων εκ μέρους της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, σε βάρος της Ελληνικής Πολιτείας, με κύριο όχημα την πλαστογράφηση της ιστορίας και την οικειοποίηση της εθνικής, ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας

-η δραστηριότητα του σωματείου όχι μόνο δεν συμβάλλει στην ειρηνική συμβίωση των πολιτών αλλά εγείρει ανύπαρκτο μειονοτικό πρόβλημα (δήθεν «μακεδονικής» μειονότητας) και αυτό ενέχει άµεσο κίνδυνο για τη δηµόσια τάξη, υποδαυλίζοντας διχόνοια εντός της ελληνικής επικράτειας.

***

Κατά το άρθρο 105 του Αστικού Κώδικα «Με απόφαση του πρωτοδικείου μπορεί να διαλυθεί το σωματείο, αν το ζητήσει η διοίκησή του ή το ένα πέμπτο των μελών του ή η εποπτεύουσα αρχή: ...  3. αν το σωματείο επιδιώκει σκοπό διαφορετικό από εκείνον που καθορίζει το καταστατικό ή αν ο σκοπός ή η λειτουργία του σωματείου έχουν καταστεί παράνομοι ή ανήθικοι ή αντίθετοι προς τη δημόσια τάξη» (ήδη κατά το άρθρο 787 παρ.1 ΚπολΔ  όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 17 παρ. 14 του ν. 4055/2012, αρμόδιος είναι ο Ειρηνοδίκης της περιφέρειας που έχει έδρα το σωματείο)

Κατά τη διάταξη του άρθρου 12§1 του Συντάγματος, οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνιστούν ενώσεις και μη κερδοσκοπικά σωματεία, τηρώντας τους νόμους, που ποτέ όμως δεν μπορούν να εξαρτήσουν την άσκηση του δικαιώματος αυτού από προηγούμενη άδεια. Στη διάταξη αυτή κατοχυρώνεται το δικαίωμα της συνένωσης, το οποίο περιλαμβάνει και την ελευθερία της διατήρησης αυτής, όπως αυτό συνάγεται και από το αρ. 12§2 Σ όπου ορίζεται, ότι το σωματείο δεν μπορεί να διαλυθεί για παράβαση του νόμου ή ουσιώδους διάταξης του καταστατικού του, παρά μόνο με δικαστική απόφαση. Τη γενικότερη αυτή διατύπωση της τελευταίας συνταγματικής επιταγής εξειδικεύει η διάταξη του άρθρου 105 περ. 3 του ΑΚ, με την οποία ορίζεται ότι με απόφαση του πρωτοδικείου μπορεί να διαλυθεί το σωματείο και αν ο σκοπός ή η λειτουργία του έχουν καταστεί παράνομοι ή αντίθετοι προς τη δημόσια τάξη. Ως νόμος, του οποίου η παράβαση μπορεί να επιφέρει τη διάλυση του σωματείου, νοείται και το Σύνταγμα, καθώς και η διεθνής σύμβαση που έχει κυρωθεί από τη Βουλή. Η δημόσια δε τάξη, η προς την οποία αντίθεση του σκοπού ή της λειτουργίας του σωματείου δημιουργεί λόγο διάλυσης αυτού κατά την προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 105 περ. 3 του ΑΚ, αποτελείται από θεμελιώδεις κανόνες και αρχές που κρατούν σε ορισμένο χρόνο στη χώρα και απηχούν τις δικαιϊκές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτειακές, πολιτικές, θρησκευτικές, ηθικές και άλλες αντιλήψεις, οι οποίες διέπουν τον έννομο βιοτικό ρυθμό αυτής. Πότε, όμως, μπορούμε να μιλάμε για αντίθεση προς τη δημόσια τάξη; Ως τέτοια νοείται ότι υπάρχει, όταν προσβάλλονται οι αντιλήψεις αυτές και διαταράσσεται ο βιοτικός ρυθμός (Ολ. ΑΠ 6/1990, Ολ. ΑΠ 17/1999). Το έννομο αγαθό που προστατεύουν οι σχετικές διατάξεις είναι η κατάσταση κοινωνικής ηρεμίας που επιτρέπει σε όλα τα μέλη του κοινωνικού συνόλου να συμβιώνουν ειρηνικά. Στη δημόσια δε τάξη, με την έννοια του περιορισμού των δικαιωμάτων, αναφέρεται και το ίδιο το Σύνταγμα στις διατάξεις των άρθρων 11 § 2, 13 § 2 και 18 § 3 (δικαίωμα συνάθροισης, ελευθερία λατρείας και δικαίωμα ιδιοκτησίας, αντίστοιχα).

Κατά το άρθρο 11 της από 4-11-1950 Συµβάσεως της Ρώµης «δια την προάσπιση των δικαιωµάτων του ανθρώπου και των θεµελιωδών ελευθεριών», η οποία κυρώθηκε µε το ν.δ. 53/74 «παν πρόσωπον έχει δικαίωµα εις την ελευθερία του συνέρχεσθαι ειρηνικώς και εις την ελευθερία συνεταιρισµού συµπεριλαµβανοµένου του δικαιώµατος ιδρύσεως µετ’ άλλων συνδικάτων και προσχωρήσεως εις συνδικάτα επί σκοπώ προασπίσεως των συµφερόντών του. Η άσκηση των δικαιωµάτων τούτων δεν επιτρέπεται να υπαχθεί σε έτερους περιορισµούς πέραν των υπό του νόµου προβλεποµένων και αποτελούντων αναγκαία µέτρα εν δηµοκρατική κοινωνία, δια την εθνική ασφάλεια, την δηµόσια ασφάλεια ….. ή την προστασία των δικαιωµάτων και των ελευθεριών τρίτων». Από τη διάταξη αυτή, η οποία σύµφωνα µε το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγµατος, αποτελεί αναπόσπαστο µέρος του εθνικού δικαίου και υπερισχύει κάθε αντίθετης διάταξης νόµου, σε συνδυασµό µε εκείνες των άρθρων 78 επ. και 12 παρ. 1 και 2 του Συντάγµατος, συνάγεται ότι η σωµατειακή ελευθερία, ήτοι το δικαίωµα των πολιτών να συνιστούν µη κερδοσκοπικά σωµατεία ή να είναι µέλη τούτων, µπορεί να περιορισθεί, µε τη µορφή της µη αναγνώρισης µε δικαστική απόφαση, εκτός από άλλες περιπτώσεις, και όταν ο σκοπός του σωµατείου αντίκειται στη δηµόσια τάξη, υπό την έννοια ότι η µη αναγνώριση για τους λόγους αυτούς, επιβάλλεται σε µία δηµοκρατική κοινωνία ως αναγκαίο µέτρο και αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την εξυπηρέτηση της εθνικής ή δηµόσιας ασφάλειας (ΑΠ 1530/2000 ΕΛΛ∆νη 42/441).

Περαιτέρω, το γεγονός ότι κατά την έκδοση της αποφάσεως για αναγνώριση του σωματείου είχε αναγκαίως ερευνηθεί η εναρμόνιση του σκοπού αυτού προς το νόμο και τη δημόσια τάξη, δεν κωλύει την κατ’ εφαρμογή του άρθρου 105 §3 ΑΚ διάλυση αυτού και αν ακόμη δεν μεταβλήθηκε η νομοθεσία ή η έννοια της δημόσιας τάξης, διότι η μεν απόφαση περί αναγνωρίσεως του σωματείου δεν αποτελεί δεδικασμένο για την περί διαλύσεως δίκη ως προς τη συνδρομή της μη αντιθέσεως στο νόμο ή τη δημόσια τάξη, η δε διάταξη του άρθρου αυτού δεν ανέχεται τη διατήρηση σωματείου με επιδίωξη σκοπού αντίθετου προς το νόμο ή τη δημόσια τάξη, ώστε εφαρμόζεται αναλόγως η άνω διάταξη και στην περίπτωση που αρχήθεν ο σκοπός ήταν αντίθετος στο νόμο ή τη δημόσια τάξη. Η εκ παραδρομής έγκριση της συστάσεως σωματείου επιδιώκοντας παράνομο, ανήθικο ή αντικείμενο στη δημόσια τάξη σκοπό, συνιστά λόγο δικαστικής διαλύσεως του, κατ΄ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 105 ΑΚ, όπως δέχεται σχετικώς και η νομολογία, διότι η έννομη τάξη δεν ανέχεται την λειτουργία ενός εξ αρχής παρατύπως συσταθέντος σωματείου (ΕφΘεσ 1972/1980, Αρμ 25, 108 ~ Στυλιανός Βλαστός, Αστικά Σωματεία κλπ, εκδ. Δίκαιο & Οικονομία, 2002, σ.568).

Εξάλλου, νομιμοποιούμενοι προς άσκηση αγωγής με αίτημα τη διάλυση σωματείου, για κάποιον από τους λόγους του άρθρου 105 ΑΚ, είναι αποκλειστικά τα πρόσωπα που αναφέρονται στην διάταξη αυτή (η διοίκησή του ή το ένα πέμπτο των μελών του ή η εποπτεύουσα αρχή) αποκλειομένου κάθε τρίτου, ακόμα και αν έχει έννομο συμφέρον, συμπεριλαμβανομένου και του Εισαγγελέως, οι οποίοι όμως (τρίτοι) μπορούν να προσφύγουν στην εποπτεύουσα αρχή ζητώντας την εκ μέρους της υποβολή της σχετικής αίτησης (ΕφΘεσ816/2000, ΤΝΠ ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ ~ Σταθόπουλος Γεωργιάδης, Αστικός Κώδιξ 1978, άρθρο 105, ~ Δέλλιος, σε ΣΕΑΚ, άρθρο 105, σελ. 238).

***

Κατά το άρθρο 29 του Ν. 281/1914 «περί σωματείων» (που διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 12 του ΕισΝ ΑΚ και επανήλθε σε ισχύ με το άρθρ.1 παρ.1 ΝΔ 42/1974) «Η εποπτεία των σωματείων αφορά αποκλειστικώς: α) την εφαρμογήν των διατάξεων του νόμου τούτου, β) την τήρησιν του καταστατικού αυτών, και γ) τον έλεγχον της ταμιακής διαχειρίσεως αυτών. Η εποπτεία των σωματείων ανατίθεται, των μεν εργατικών είτε αλληλοβοηθητικών είτε επαγγελματικών, εις την αρμοδίαν επιθεώρησιν της Εργασίας, των δε λοιπών εις τας οικείας Νομαρχίας», ενώ στο άρθρο 14 του ΑΝ 1179/1938 «Περί των Νομαρχών» ορίζεται ότι «Ο Νομάρχης ασκεί εποπτείαν επί πάντων των εν τω νομώ σωματείων και ενώσεων αυτών»”. Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές η εποπτεία των σωματείων (πλην των εργατικών, ή όπου με ειδική διάταξη νόμου η εποπτεία για ορισμένη κατηγορία σωματείων ανατίθεται ρητά σε άλλη αρχή) ανήκει στον οικείο Νομάρχη.

Με το άρθρο 3 του Ν. 2218/1994 «Ίδρυση νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, τροποποίηση διατάξεων για την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση και την περιφέρεια και άλλες διατάξεις» «1.Η διοίκηση των τοπικών υποθέσεων νομαρχιακού επιπέδου ανήκει στις Ν.Α. Στις Ν.Α. περιέρχονται όλες οι σχετικές αρμοδιότητες των Νομαρχών και των νομαρχιακών υπηρεσιών, .. » μεταξύ αυτών και η εποπτεία των σωματείων, ενώ με το Ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση - Πρόγραμμα Καλλικράτης» «οι Περιφέρειες αναλαμβάνουν: i. Τις υπηρεσίες και αρμοδιότητες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που καταργούνται, εκτός από εκείνες οι οποίες μεταφέρονται στους Δήμους» .

H διοίκηση ασκεί εποπτεία (διοικητική) επί των σωματείων, η οποία έχει ως αντικείμενο την επίβλεψη της δράσεώς τους και την λήψη των υπό του νόμου προβλεπομένων μέτρων, σε περίπτωση μη τηρήσεως των διατάξεων του νόμου και του καταστατικού τους. H κρατική εποπτεία ασκείται, κατά βάση, από τον νομάρχη της έδρας του σωματείου, η δε έκτασή της και οι εξουσίες της εποπτεύουσας αρχής καθορίζονται από το νόμο. Στο πλαίσιο των ως άνω εξουσιών της, η εποπτεύουσα αρχή έχει το δικαίωμα να ενημερώνεται, να ζητά διευκρινίσεις και συμπληρωματικές πληροφορίες επί των υποβαλλομένων σε αυτήν στοιχείων, να διατάσσει την συμπλήρωσή τους, εάν διαπιστώσει παράνομες ενέργειες ή αποφάσεις του σωματείου, να απευθύνει συστάσεις προς την διοίκησή του ή να επιβάλει τα παρεχόμενα σε αυτήν υπό του νόμου μέσα για την αποκατάσταση της νομιμότητας και της ομαλής λειτουργίας του σωματείου. Eχει, επίσης, δικαίωμα να ζητά από το αρμόδιο πρωτοδικείο την έκπτωση της διοικήσεώς του σε περίπτωση παραβάσεως του νόμου ή του καταστατικού του ή εκτροπής από τους σκοπούς του, καθώς και την διάλυση του σωματείου με δικαστική απόφαση στις περιπτώσεις του άρθρου 105 AK (Στυλιανός Βλαστός, Αστικά Σωματεία κλπ, εκδ. Δίκαιο & Οικονομία, 2002, σ. 8).

***

ΕΠΕΙΔΗ το σωματείο με την επωνυμία «ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΝΤΟΠΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ: ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ», επιδιώκει σκοπό διαφορετικό από εκείνον που καθορίζει το καταστατικό του, και ο σκοπός και η λειτουργία του σωματείου αρχήθεν ήταν παράνομοι και αντίθετοι προς τη δημόσια τάξη.

ΕΠΕΙΔΗ η διάλυση του παραπάνω σωματείου αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την εξυπηρέτηση της εθνικής και δηµόσιας ασφάλειας και είναι επιβεβλημένη και εναρμονισμένη προς το επιβαλλόμενο σε µία δηµοκρατική κοινωνία αναγκαίο μέτρο περιορισμού της σωματειακής ελευθερίας και τελεί σε σχέση αναλογίας μεταξύ των ανωτέρω παραβιάσεων του σωματείου και του σκοπού, στον οποίον η διάλυσή του αποβλέπει.

ΕΠΕΙΔΗ ως Έλληνας πολίτης, ως Μακεδόνας και ως Δημοτικός Σύμβουλος  του Δήμου Θεσσαλονίκης, έχω προφανές έννομο συμφέρον και δικαιολογημένο ενδιαφέρον να καταθέσω ενώπιον Σας την παρούσα αναφορά.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΑΙΤΟΥΜΑΙ για τις δικές Σας νόμιμες και επιβεβλημένες ενέργειες.

Σέρρες, 22-3-2018

Ο Αναφέρων

ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.