Είδα και άκουσα την
συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή στο φιλόξενο
στούντιο του ΣΚΑΙ και μου γεννήθηκαν δύο ερωτήματα:
1. Όταν κρύβεις την αλήθεια,
γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι την αγνοεί, πως μπορείς να δώσεις λύσεις στα
προβλήματα;
2. Για πόσο καιρό μπορείς να
την κρύβεις;
α) Θα πετύχουμε τους
δημοσιονομικούς στόχους του προϋπολογισμού, παρ' ότι μειώσαμε τον ΕΜΦΙΑ.
Και το ερώτημα είναι: πώς θα τον πιάσουμε όταν προεκλογικά έλεγαν ότι ο προϋπολογισμός, ειδικά μετά τις προεκλογικές παροχές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν πρόκειται να πιάσει το 3.5% του πρωτογενούς πλεονάσματος και είχε επιβεβαιώσει η ΤτΕ; Ακόμη χειρότερα, όταν χθες η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε ότι η ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο είναι χαμηλότερη του προϋπολογισμού, άρα και τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού χαμηλότερα.
Βέβαια διαπραγματεύοντε λογιστικές αλχημείες, τις οποίες δύσκολα θα δεχθούν οι δανειστές. Αλλά και άν τις δεχθούν τίποτα δεν αλλάζει στην πραγματική οικονομία και την κοινωνία.
Και το ερώτημα είναι: πώς θα τον πιάσουμε όταν προεκλογικά έλεγαν ότι ο προϋπολογισμός, ειδικά μετά τις προεκλογικές παροχές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν πρόκειται να πιάσει το 3.5% του πρωτογενούς πλεονάσματος και είχε επιβεβαιώσει η ΤτΕ; Ακόμη χειρότερα, όταν χθες η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε ότι η ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο είναι χαμηλότερη του προϋπολογισμού, άρα και τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού χαμηλότερα.
Βέβαια διαπραγματεύοντε λογιστικές αλχημείες, τις οποίες δύσκολα θα δεχθούν οι δανειστές. Αλλά και άν τις δεχθούν τίποτα δεν αλλάζει στην πραγματική οικονομία και την κοινωνία.
β. Μέσα σε λίγες ημέρες
βγάλαμε 60 πρόσθετα λεωφορεία τού ΟΑΣΘ, ενώ τα λεωφορεία αυτά είναι εκείνα που
δεν έχουν aircontision και το καλοκαίρι δεν κυκλοφορούν. Είναι αυτά για τα
οποία ο προηγούμενος πρόεδρος του ΟΑΣΘ πήγε στον εισαγγελέα καταγγέλλοντας
σαμποτάζ από τους οδηγούς και ο κόσμος γελούσε, μέσα στην αγανάκτησή του;
γ. Η Αττική Οδός ΑΕ, δεν
προχώρησε στην αύξηση των διοδίων παρ' ότι καταργήσαμε την Πράξη Νομοθετικού
Περιεχομένου(ΠΝΠ), που υπέγραψε προεκλογικά η προηγούμενη κυβέρνηση για να
απαγορεύσει την αύξηση των διοδίων, επειδή άκουσε την άποψή μας.
Η αλήθεια είναι ότι η αύξηση ήταν σύμφωνη με την σύμβαση παραχώρησης και ότι η εταιρεία ότι χάσει σε έσοδα θα τα παρει είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό είτε σε παράταση της εκμετάλλευσης της Αττικής οδού.
Η αλήθεια είναι ότι η αύξηση ήταν σύμφωνη με την σύμβαση παραχώρησης και ότι η εταιρεία ότι χάσει σε έσοδα θα τα παρει είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό είτε σε παράταση της εκμετάλλευσης της Αττικής οδού.
δ. Η ΝΔ είναι το κόμμα που
θέλει λίγα και φθηνά διόδια, τότε γιατί η ΝΔ του ξαδέρφου του υπέγραψε τις
Συμβάσεις Παραχώρησης το 2006 των Αυτοκινητοδρόμων με τόσο ακριβά και πυκνά
διόδια;
Γιατί το 2013 η ΝΔ του Σαμαρά, όταν υπέγραψε την αναθεώρηση των Συμβάσεων Παραχώρησης, δεν ζήτησε την μείωση των διοδίων παρ' ότι πλήρωσε, πρόσθετα πάνω από 3 δις ευρώ;
Γιατί δεν το κάνουν τώρα;
Βέβαια τα ίδια έλεγε και Ο ΣΥΡΙΖΑ και έκανε το αντίθετο, παρ' ότι έδωσαν και αυτοί 750 εκατ ευρώ πρόσθετα στους Παραχωρησιούχους.
Γιατί το 2013 η ΝΔ του Σαμαρά, όταν υπέγραψε την αναθεώρηση των Συμβάσεων Παραχώρησης, δεν ζήτησε την μείωση των διοδίων παρ' ότι πλήρωσε, πρόσθετα πάνω από 3 δις ευρώ;
Γιατί δεν το κάνουν τώρα;
Βέβαια τα ίδια έλεγε και Ο ΣΥΡΙΖΑ και έκανε το αντίθετο, παρ' ότι έδωσαν και αυτοί 750 εκατ ευρώ πρόσθετα στους Παραχωρησιούχους.
Δυστυχώς, σαν να μην άλλαξε
τίποτα...
*Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι συντονιστής της
Πρωτοβουλίας για τη Νέα Σοσιαλδημοκρατία και πρώην υφυπουργός Υποδομών του
ΠΑΣΟΚ
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.