Wednesday, May 10, 2017

Νίκη Κεραμέως: «Άμεση ανάγκη νέου στρατηγικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας»

Η κυρία Νίκη Κ. Κεραμέως, βουλευτής Επικρατείας, Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Υπεύθυνη Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπησης των Νομών Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Κερκύρας της Νέας Δημοκρατίας, συνυπέβαλε με άλλους 33 βουλευτές Επερώτηση, με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Τουρισμού ΝΔ, κ. Μάνου Κόνσολα, για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Στην Επερώτηση, που απευθύνεται στους συναρμόδιους Υπουργούς Τουρισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καταγράφονται εξαιρετικά δυσοίωνα μηνύματα για την πορεία της κρουαζιέρας. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ παρουσιάστηκε ανέτοιμη να αντιληφθεί τη δυναμική και τις συνέπειες της αναταραχής στην Τουρκία, που οδήγησαν τις εταιρείες κρουαζιέρας να αναζητήσουν ασφαλείς προορισμούς προς τη Δυτική Μεσόγειο, αφήνοντας αναξιοποίητη μία μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, το 2017, με τις αλλαγές δρομολογίων, οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων θα είναι μειωμένες κατά 22,7% και από 4.290 το 2016 θα φθάσουν τις 3.316. Η μείωση στους επιβάτες αναμένεται να κινηθεί στο 13,9% και από 5,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2016 θα υπάρξει μείωση στα 4,4 εκατομμύρια το 2017. Ανάλογη εικόνα θα υπάρξει και για το 2018.
Η κυβερνητική αισιοδοξία για το 2016 ως «καλή χρονιά» για την Ελληνική κρουαζιέρα, καταδεικνύει ηθελημένη ή εσκεμμένη άγνοια της πραγματικότητας. Σε συνδυασμό, δε, με την ανυπαρξία μιας ολοκληρωμένης πολιτικής στήριξης της κρουαζιέρας, εγείρει σειρά ερωτημάτων για την πληροφόρηση που έχουν οι Υπουργοί, για το σχεδιασμό και τις ενέργειές τους σχετικά με την ενίσχυση τουρισμού κρουαζιέρας.
Είναι αναγκαίος ένας νέος στρατηγικός σχεδιασμός, που θα επανεντάξει την Ελλάδα με μια ενισχυμένη δυναμική στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επερώτησης, που αναμένεται να συζητηθεί στη Βουλή:

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: 
1. Την Υπουργό Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά
2. Τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κον Παναγιώτη Κουρουμπλή
Θέμα: «Άμεση ανάγκη νέου στρατηγικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας».
Κυρία και Κύριε Υπουργέ,
Τα μηνύματα για την πορεία της κρουαζιέρας είναι εξαιρετικά δυσοίωνα.
Η κυβέρνηση παρουσιάστηκε ανέτοιμη να αντιληφθεί τη δυναμική και τις συνέπειες των γεγονότων από τις εξελίξεις στην Τουρκία και στην ευρύτερη περιοχή, που οδήγησαν τις εταιρείες κρουαζιέρας να αναζητήσουν ασφαλείς προορισμούς προς τη Δυτική Μεσόγειο, με αποτέλεσμα ο μεγάλος χαμένος να είναι η χώρα μας.
Η επίκληση της κυβέρνησης για το γεγονός ότι το 2016 ήταν μια καλή χρονιά για την Ελληνική κρουαζιέρα, καταδεικνύει ηθελημένη ή εσκεμμένη άγνοια της πραγματικότητας.
Το 2016 και υπό την πίεση του χρόνου, κάποιες εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας, προχώρησαν σε αλλαγή δρομολογίων και στην αντικατάσταση κάποιων τουρκικών προορισμών από ελληνικούς προορισμούς, λόγω των εξελίξεων στην Τουρκία.
Το 2017, όμως, με το σχεδιασμό των νέων δρομολογίων οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων και στα 42 λιμάνια που καταγράφεται η κίνηση, θα είναι μειωμένες κατά 22,7% και από 4.290 το 2016 να φθάσουν τις 3.316.
Η μείωση στους επιβάτες αναμένεται να κινηθεί στο 13,9% και από 5,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2016 θα υπάρξει μείωση στα 4,4 εκατομμύρια το 2017.
Ανάλογη εικόνα θα υπάρξει και για το 2018, που ήδη θεωρείται μια χαμένη χρονιά.
Σε όλα αυτά τα προβλήματα έρχεται να προστεθεί και η ανυπαρξία μιας ολοκληρωμένης πολιτικής στήριξης της κρουαζιέρας, αφού:
• Δεν είμαστε, ως χώρα, ανταγωνιστικοί σε ό, τι αφορά στο κόστος αλλά και τις υπηρεσίες στα λιμάνια και στα αεροδρόμια.
• Οι λιμενικές υποδομές, αλλά και οι υποδομές στα αεροδρόμια, χρειάζονται βελτιώσεις.
• Δεν έχουν απλοποιηθεί οι διαδικασίες άφιξης και απόπλου ενός πλοίου.
• Δεν υπάρχει ουσιαστική πολιτική προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας.
Η Ελλάδα πρέπει να έχει ως στόχο, να βγει από την εικόνα που τη συνδέει, ως προορισμό κρουαζιέρας, με τις εξελίξεις στην Τουρκία. Πρέπει να αποσυνδεθεί, αφού οι ξένοι επισκέπτες δεν επιλέγουν εύκολα πακέτα κρουαζιέρας που περιλαμβάνουν και προορισμούς στην Τουρκία για λόγους ασφαλείας. Πρέπει η Ελλάδα να γίνει το hub της Ανατολικής Μεσογείου με μεγάλα λιμάνια που θα αποτελούν home ports.
Αυτή πρέπει να είναι η κυρίαρχη στρατηγική επιλογή, που, όμως, δεν δείχνει να απασχολεί την κυβέρνηση.
Με δεδομένα τα δημοσιονομικά προβλήματα και τους περιορισμούς που υπάρχουν, η κυβέρνηση όφειλε και οφείλει να αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους για την ανάπτυξη νέων, σύγχρονων και ανταποδοτικών υποδομών στα λιμάνια για να μπορούν να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς. Η ανάπτυξη αυτών των υποδομών μπορεί να γίνει από τις εταιρείες κρουαζιέρας με σύμβαση παραχώρησης από το ελληνικό δημόσιο.
Παράλληλα πρέπει να υπάρξει :
Ø Άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, όπως το γεγονός ότι δεν ισχύει στην Ελλάδα το αφορολόγητο για καύσιμα και τροφοδοσία στα κρουαζιερόπλοια που ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία.
Ø Ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν και ιδιαίτερα σε Κίνα, Ρωσία και Τουρκία για να διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας και να τερματιστεί το σημερινό καθεστώς ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων για τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων.
Ø Βελτίωση του συντονισμού τελωνειακών υπηρεσιών, λιμενικού και αστυνομίας, ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία, οι επιβάτες της κρουαζιέρας.
Ø Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας.
Ø Δημιουργία σύγχρονου φορέα προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με συνεργασία της Πολιτείας, του ΣΕΤΕ και της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας .
Με δεδομένες τις δύο δύσκολες χρονιές που έχει μπροστά της ο τομέας της κρουαζιέρας στη χώρα μας, απαιτείται ένας νέος στρατηγικός σχεδιασμός για να επανατοποθετηθεί με μια νέα δυναμική η Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας.
Κατόπιν των ανωτέρω, επερωτάται η αρμόδιος Υπουργός:
1. Αν γνωρίζει το μέγεθος των αρνητικών συνεπειών από την μείωση των δρομολογίων και των επισκεπτών για το 2017.
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την μετατροπή της Ελλάδας σε hub της Ανατολικής Μεσογείου με λιμάνια που θα αποτελούν home ports.
3. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία για: i. την ανάπτυξη νέων και ανταγωνιστικών υποδομών στα λιμάνια. Εξετάζει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο συμβάσεων παραχώρησης σε εταιρείες κρουαζιέρας για την ανάπτυξη έργων και υποδομών στα λιμάνια; ii. τη βελτίωση του δικτύου των αερομεταφορών στη χώρα μας για να διευκολύνεται η πρόσβαση και να λειτουργήσουν τα λιμάνια μας ως home ports. iii. την άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, όπως το γεγονός ότι δεν ισχύει στην Ελλάδα το αφορολόγητο για καύσιμα και τροφοδοσία στα κρουαζιερόπλοια που ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία. iv. την ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν και ιδιαίτερα σε Κίνα, Ρωσία και Τουρκία για να διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας. v. τον συντονισμό τελωνειακών υπηρεσιών, λιμενικού και αστυνομίας ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία οι επιβάτες της κρουαζιέρας. vi. τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας. vii. τη δημιουργία σύγχρονου φορέα προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με συνεργασία της Πολιτείας, του ΣΕΤΕ και της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας.

Αθήνα, 08.05.2017
Οι Επερωτώντες Βουλευτές
1. Κόνσολας Μάνος
2. Μπακογιάννη Ντόρα
3. Πλακιωτάκης Ιωάννης
4. Αθανασίου Χαράλαμπος
5. Καραμανλής Αχ. Κώστας
6. Κατσαφάδος Κώστας
7. Σκρέκας Κωνσταντίνος
8. Μπουκώρος Χρήστος
9. Μπούρας Αθανάσιος
10. Στύλιος Γιώργος
11. Δήμας Χρίστος
12. Αραμπατζή Φωτεινή
13. Γιόγιακας Βασίλειος
14. Αντωνιάδης Ιωάννης
15. Κεφαλογιάννης Ιωάννης
16. Βρούτσης Ιωάννης
17. Τζαβάρας Κωνσταντίνος
18. Γκιουλέκας Κωνσταντίνος
19. Καλαφάτης Σταύρος
20. Κατσανιώτης Ανδρέας
21. Ανδριανός Ιωάννης
22. Μηταράκης Παναγιώτης
23. Παναγιωτόπουλος Νικόλαος
24. Δημοσχάκης Αναστάσιος
25. Αυγενάκης Ελευθέριος
26. Φωτήλας Ιάσων
27. Κεραμέως Νίκη
28. Οικονόμου Βασίλειος
29. Βορίδης Μαυρουδής
30. Βλάχος Γεώργιος
31. Κεδίκογλου Συμεών
32. Γιαννάκης Στέργιος
33. Βαγιωνάς Γεώργιος
34. Μαρτίνου Γεωργία

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.