Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2017

ΡΟΔΟΣ : Αφόρητη ζέστη και ελλιπείς κανόνες ασφαλείας στο αεροδρόμιο

Εν μέσω αφόρητης ζέστης στο αεροδρόμιο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» της Ρόδου και σαφούς παράβασης των κανόνων ασφαλείας, όπως αυτοί καταγράφονται στον Εθνικό Κανονισμό Ασφαλείας Πολιτικής Αεροπορίας, στέλεχος της Fraport, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ζητά από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, να συστήσουν στους εργαζόμενούς τους να μην κατηγορούν την Fraport, για τα θέματα που προκύπτουν στο αεροδρόμιο !!!
Πιο αναλυτικά, το θέμα του κλιματισμού και το θέμα της τήρησης των κανόνων ασφαλείας, είναι τα πλέον σημαντικά θέματα αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, που αποτελεί μία από τις πλέον σημαντικές πύλες εισόδου στην χώρα.
Συγκεκριμένα, και δεδομένων των πάρα πολλών ρεπορτάζ για τον ανεπαρκή κλιματισμό, δεν υπάρχουν πολλά να προσθέσει κανείς, παρά μόνο ότι σήμερα το πρωί, με εξωτερική θερμοκρασία 29 βαθμών, στο κτίριο του αεροσταθμού η κατάσταση ήταν αποπνικτική.
Την κατάσταση επέτειναν και οι θύρες εισόδου, που ήταν όλες ανοιχτές, λόγω βλάβης στα φωτοκύτταρα, με αποτέλεσμα και η ελάχιστη ψύξη που παρήγαγε το σύστημα κλιματισμού να μην έχει την παραμικρή επίδραση στην εσωτερική θερμοκρασία του κτιρίου.

Όσον αφορά στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, που είναι και το μείζον, από τις 9.00 έως τις 10.00 π.μ., το μοναδικό εν λειτουργία μηχάνημα παραλαβής και ελέγχου αποσκευών (σ.σ. βαλιτσών), στο αεροδρόμιο της Ρόδου, λειτουργούσε με ένα και μοναδικό χειριστή, ενώ σύμφωνα με τον ΕΚΑΠΑ, θα έπρεπε να λειτουργεί με δύο χειριστές και έναν επόπτη.
Συγκεκριμένα το εδάφιο του ΕΚΑΠΑ, έχει ως εξής ( ΦΕΚ Β /2607? 24.8.2016):

«ΠΑΡΑΔΙΔΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ
6.   Για την ανάπτυξη του συστήματος ελέγχου ασφάλειας αποσκευών, οι αερολιμένες λαμβάνουν υπόψη τους διαθέσιμους χώρους, τις χωροταξικές τους ιδιαιτερότητες και τον διατιθέμενο εξοπλισμό τους. Η διάταξη του εξοπλισμού για τον έλεγχο ασφάλειας αποσκευών δύναται να αναπτύσσεται, με σχετική πρόβλεψη στο πρόγραμμα ασφάλειας του αερολιμένα, ως ακολούθως :
α) προκειμένου για αυτοματοποιημένα πολυεπίπεδα συστήματα ελέγχου αποσκευών, στο χώρο διαχωρισμού αποσκευών εντός του ζωτικού τμήματος της αυστηρά ελεγχόμενης περιοχής του αερολιμένα,
β) προκειμένου για συμβατικό εξοπλισμό, πίσω από τα σημεία ελέγχου εισιτηρίων. Στην περίπτωση αυτή η προς έλεγχο αποσκευή οδηγείται στο ακτινοσκοπικό μηχάνημα, ώστε αμέσως μετά τον έλεγχο ασφάλειας, η ελεγμένη πλέον αποσκευή να ευρίσκεται σε χώρο του ζωτικού τμήματος της αυστηρά ελεγχόμενης περιοχής του αερολιμένα και να χαρακτηρίζεται ως «ασφαλισμένη αποσκευή» κατά την έννοια της παρ. 5.0.3 της παρούσας. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να προβλεφθεί ειδικός χώρος και διαδικασία η οποία θα διασφαλίζει την μετακίνηση του επιβάτη στην αποσκευή του για τον τυχόν έλεγχο αυτής με τα χέρια παρουσία του επιβάτη (εκτός αν εφαρμόζεται διαδικασία ανοίγματος χωρίς την παρουσία του επιβάτη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ανωτέρω παρ.5.1.1),
γ) προκειμένου για συμβατικό εξοπλισμό και μόνο σε ειδικά εξαιρετικές περιπτώσεις, λόγω χωροταξικών αδυναμιών στο χώρο διαχωρισμού αποσκευών και μέχρις αποκατάστασης αυτών, ο έλεγχος ασφάλειας αποσκευών μπορεί να πραγματοποιείται παραπλεύρως των σημείων ελέγχου εισιτηρίων (check in counters) αμέσως μετά τον έλεγχο των εισιτηρίων, οπότε το προσωπικό ασφάλειας στο σημείο ελέγχου αποσκευών να πραγματοποιεί παράλληλα και αριθμητική αντιστοίχιση αριθμού αποσκευών ανά επιβάτη με τον αριθμό των ταινιών σήμανσης αποσκευών που επισυνάπτονται στην κάρτα επιβίβασής του. Μετά τον έλεγχό της η ελεγμένη πλέον αποσκευή πρέπει να εισέρχεται σε ζωτικό τμήμα ή να προστατεύεται από κάθε παραβίαση μέχρι να εισέλθει στο ζωτικό τμήμα του αερολιμένα ώστε να χαρακτηρίζεται ως «ασφαλισμένη αποσκευή» κατά την έννοια της παρ. 5.0.3 της παρούσας.
Στις ανωτέρω περιπτώσεις (β) και (γ) κάθε σημείο ελέγχου ασφάλειας εποπτεύεται από επόπτη σημείου ελέγχου, κάθε δε επόπτης σημείου ελέγχου επιτρέπεται να εποπτεύει μέχρι δύο σημεία ελέγχου, υπό την προϋπόθεση, ότι αυτά είναι άμεσα γειτνιάζοντα. Ο επόπτης διασφαλίζει τη βέλτιστη σύνθεση της ομάδας, την ποιότητα εργασίας, την κατάρτιση, την υποστήριξη και αξιολόγηση της ομάδας.
Σε αερολιμένες που εξυπηρετούν διεθνείς πτήσεις, πέραν του επόπτη, απαιτούνται τουλάχιστον δύο (2) άτομα σε κάθε σημείο. Στους λοιπούς αερολιμένες ο απαιτούμενος αριθμός ελεγκτών ασφάλειας που στελεχώνει τα σημεία ελέγχου καθορίζεται στο πρόγραμμα ασφάλειας του αερολιμένα».
Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο και απασχολούν προσωπικό, στέλεχος της Fraport, απέστειλε το ακόλουθο μήνυμα: «Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως έχει πέσει στην αντίληψη μας, πως οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου παρέχουν πληροφορίες, σε κόσμο εκτός της κοινότητας μας, οι οποίες είναι αβάσιμες και αναληθείς.
Ακόμη υπάρχουν συνεχείς αναφορές ότι οι εργαζόμενοι για να αποφύγουν ενδεχόμενο διαπληκτισμό με τους επιβάτες ή τους Tour Operators, κατηγορούν την Fraport για υπαιτιότητα σε όλες τις καταστάσεις που προκύπτουν .
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά, όπως ενημερώσετε το προσωπικό σας, ότι εφόσον υποπέσει στην αντίληψη μας ξανά, θα είμαστε αναγκασμένοι να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες, που ειλικρινά το απευχόμαστε.
Παρακαλούμε για τις περεταίρω ενέργειες σας».
Η αντίδραση της Fraport
Απευθυνθήκαμε στην Fraport για τα θέματα αυτά, και διαπιστώσαμε την άμεση ανταπόκριση των υπευθύνων, οι οποίοι απάντησαν τάχιστα επί της ουσίας, χωρίς δικαιολογίες, αλλά με επιχειρήματα, ενώ παράλληλα μας ενημέρωσαν ότι λόγω των προβλημάτων, αλλά και της ιδιαίτερης σημασίας του αεροδρομίου της Ρόδου, στις 20 Ιουλίου, η διοικητική ομάδα της Fraport, θα βρίσκεται στο νησί και θα διοργανωθεί ανοιχτή συζήτηση  με όλους τους φορείς του νησιού, για την προοπτική του αεροδρομίου και τον προγραμματισμό της εταιρίας.
Όσον αφορά στα θέματα του ρεπορτάζ, ο εκπρόσωπος της Fraport, μας τόνισε τα εξής:
ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ : Το σύστημα κλιματισμού του παλαιού τέρμιναλ, παρουσιάζει εξαιρετικά σημαντικά τεχνικά προβλήματα και χρειάζεται εκτεταμένες επισκευές. Προς το παρόν, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στην υψηλή περίοδο και το αεροδρόμιο παραλήφθηκε από την Fraport στις 11 Απριλίου, θα γίνει ότι είναι ανθρωπίνως και τεχνικά δυνατό, για να βελτιωθεί η υφιστάμενη κατάσταση.
ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ : Η φωτογραφία με τα ουρητήρια που είναι εκτός
λειτουργίας, οφείλεται στην παλαιότητα του σχετικού εξοπλισμού και στην έλλειψη ανταλλακτικών, αφού η ισραηλινή εταιρία, που τα παρήγαγε, έχει κλείσει. Αυτή τη στιγμή βρέθηκαν τα ανταλλακτικά και στο αμέσως προσεχές διάστημα, θα τοποθετηθούν και θα λειτουργήσουν.
ΘΥΡΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ : Τα φωτοκύτταρα δεν λειτουργούσαν λόγω παλαιότητας και έλλειψης ανταλλακτικών, και σήμερα, αφού βρέθηκαν τα ανταλλακτικά, ξεκίνησε η επισκευή τους, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης στην ερχόμενη εβδομάδα. Η κανονική λειτουργία των θυρών, θα συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση των συνθηκών κλιματισμού του κτιρίου.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ : Το θέμα εξετάζεται από την εταιρία και εντός των αμέσως προσεχών ημερών θα δοθούν απαντήσεις. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τόσο οι έλεγχοι της ΥΠΑ, όσο και άλλοι έλεγχοι, δεν κατέδειξαν κάποιο πρόβλημα.
Τέλος, όσον αφορά την επικοινωνία με τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ο εκπρόσωπος της Fraport, τόνισε ότι ήταν πρωτοβουλία συγκεκριμένου στελέχους, εκτός της πολιτικής που ακολουθεί η εταιρία, την αποδοκίμασε και υπήρξε εκ νέου επικοινωνία με τις εταιρίες, διευκρινίζοντας ότι σε καμία περίπτωση το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εστάλη, δεν απηχεί τις απόψεις της Fraport.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι από τον προσεχή Οκτώβριο, με την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, θα γίνουν εκτεταμένες ανακατασκευές, και στα 14 αεροδρόμια που έχει αναλάβει η Fraport, ώστε σε ορίζοντα 48 μηνών, όπως προβλέπει η σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο, να αναβαθμιστούν σοβαρά και να συμβάλλουν στην ανέλιξη του ελληνικού Τουρισμού και στην προσφορά υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.

Πηγή:money-tourism.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.