Συνάντηση με τον Λάζαρο
Κυρίζογλου, πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και
δήμαρχο του Δήμου Μενεμένης-Αμπελοκήπων, είχε ο συντονιστής της Κίνησης
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας, Γιάννης
Μαγκριώτης.
Η συζήτηση, πέραν των καυτών προβλημάτων της ανεργίας, της κρίσης στην τοπική αγορά και της καθημερινότητας, εστιάστηκε σε τέσσερα σημαντικά θέματα (επέκταση του μετρό δυτικά, αξιοποίηση των ανενεργών στρατοπέδων, ανισόπεδοι κόμβοι στη δυτική περιφερειακή, ανάπλαση και αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου), που μπορούν να αλλάξουν τη δύσκολη πραγματικότητα των πολιτών.
Για τα θέματα αυτά ο συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Γιάννης Μαγκριώτης τόνισε:
1. Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
ΔΥΤΙΚΑ
Οι συνεχείς ανακοινώσεις και συναντήσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων με τους δημάρχους των δυτικών συνοικιών για την επέκταση του μετρό δεν μπορούν να καλύψουν την έλλειψη κάθε προόδου για τη μελέτη και κατασκευή του έργου.
Ο χρόνος για τα ουσιαστικά πρακτικά βήματα έχει σταματήσει στο 2012 τόσο για τη γραμμή «Πλατεία Δημοκρατίας- Ευκαρπία-Νοσοκομείο Παπαγεωργίου» όσο και για τη γραμμή «Σιδηροδρομικός σταθμός-Αμπελόκηποι-Εύοσμος-Κορδελιό».
Για την πρώτη γραμμή το 2012 είχαν ολοκληρωθεί οι τοπογραφήσεις, οι γεωτεχνικές έρευνες και η χάραξη μέχρι την Ευκαρπία, καθώς και ο προκαταρκτικός σχεδιασμός μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και είχε προγραμματιστεί ο διαγωνισμός για τις οριστικές μελέτες του έργου.
Ο προϋπολογισμός των μελετών και του έργου ανερχόταν σε 650 εκατ. ευρώ και είχε προγραμματιστεί να ενταχθεί στο Δ΄ ΕΣΠΑ (2014-2020).
Για τη δεύτερη γραμμή υπήρχε η προκαταρκτική χάραξη του έργου, είχαν προχωρήσει μερικές πρόδρομες εργασίες και ο προϋπολογισμός του έργου είχε εκτιμηθεί στα 440 εκατ. ευρώ.
Πέρασαν έξι χρόνια και κανένα ουσιαστικό βήμα δεν έγινε μέχρι σήμερα∙ οι περίφημες εξαγγελίες για οριακές αλλαγές στη χωροθέτηση κάποιων σταθμών και της ενοποίησης των δύο γραμμών θυμίζουν τις αλλαγές των ονομάτων στους μετροπόντικες της κεντρικής γραμμής της Θεσσαλονίκης από τον κ. Σουφλιά, ο οποίος ‒για να καλύψει τη διετή καθυστέρηση έναρξης της κατασκευής των σηράγγων‒ άλλαξε τα ονόματά τους από «Φίλιππο και Αλέξανδρο» σε «Κωστίκα και Γιωρίκα».
Τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση όσο και η σημερινή δεν διασφάλισαν πόρους ούτε για τις μελέτες ούτε για την κατασκευή των δύο γραμμών δυτικά.
Το περίεργο είναι ότι στις δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων του προηγούμενου μήνα αναφέρεται ότι απαιτούνται περίπου 1,5-1,6 δισ. ευρώ για την κατασκευή των δύο γραμμών και της επέκτασης με μια ελαφρά και χαμηλού κόστους κατασκευή, από τη Μίκρα στο Αεροδρόμιο∙ στις δηλώσεις αυτού του μήνα μιλούν για 1 δισ. ευρώ για την κυκλική γραμμή δυτικά που είναι κατά 1,5 χιλιόμετρο μεγαλύτερη των δύο γραμμών μαζί.
Ταχυδακτυλουργίες ‒ εκτός και αν αναφέρονται μόνο στην κατασκευή των σταθμών και των σηράγγων, χωρίς τα συστήματα ασφαλείας και τους συρμούς.
Αυτό δηλαδή που συμβαίνει στη γραμμή της Καλαμαριάς, η οποία θα ολοκληρωθεί με τρία χρόνια καθυστέρηση χωρίς καμία εξήγηση από τους αρμοδίους και, το χειρότερο, ακόμη δεν έχουν δημοπρατήσει τον διαγωνισμό για τα συστήματα ασφαλείας, που έπρεπε να είχε γίνει το 2014, δεν απαντούν γιατί, ούτε διευκρινίζουν αν έχουν τους πόρους, περίπου 160 εκατ. ευρώ, ή τους έχουν μεταφέρει σε άλλα έργα, όπως τα 650 εκατ. ευρώ της γραμμής προς Ευκαρπία, που τα μετέφεραν στην Αθήνα για τη γραμμή 4 του μετρό.
Το ασφαλές συμπέρασμα είναι ότι τα έξι χαμένα χρόνια για τις μελέτες και την κατασκευή της πρώτης γραμμής δυτικά και της ωρίμανσης της δεύτερης, με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και με οποιαδήποτε κυβέρνηση, δεν θα επιτρέψουν την έναρξη κατασκευής της γραμμής νωρίτερα από το 2025 ‒ αν υπάρχουν κοινοτικοί πόροι.
Οι συνεχείς ανακοινώσεις και συναντήσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων με τους δημάρχους των δυτικών συνοικιών για την επέκταση του μετρό δεν μπορούν να καλύψουν την έλλειψη κάθε προόδου για τη μελέτη και κατασκευή του έργου.
Ο χρόνος για τα ουσιαστικά πρακτικά βήματα έχει σταματήσει στο 2012 τόσο για τη γραμμή «Πλατεία Δημοκρατίας- Ευκαρπία-Νοσοκομείο Παπαγεωργίου» όσο και για τη γραμμή «Σιδηροδρομικός σταθμός-Αμπελόκηποι-Εύοσμος-Κορδελιό».
Για την πρώτη γραμμή το 2012 είχαν ολοκληρωθεί οι τοπογραφήσεις, οι γεωτεχνικές έρευνες και η χάραξη μέχρι την Ευκαρπία, καθώς και ο προκαταρκτικός σχεδιασμός μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και είχε προγραμματιστεί ο διαγωνισμός για τις οριστικές μελέτες του έργου.
Ο προϋπολογισμός των μελετών και του έργου ανερχόταν σε 650 εκατ. ευρώ και είχε προγραμματιστεί να ενταχθεί στο Δ΄ ΕΣΠΑ (2014-2020).
Για τη δεύτερη γραμμή υπήρχε η προκαταρκτική χάραξη του έργου, είχαν προχωρήσει μερικές πρόδρομες εργασίες και ο προϋπολογισμός του έργου είχε εκτιμηθεί στα 440 εκατ. ευρώ.
Πέρασαν έξι χρόνια και κανένα ουσιαστικό βήμα δεν έγινε μέχρι σήμερα∙ οι περίφημες εξαγγελίες για οριακές αλλαγές στη χωροθέτηση κάποιων σταθμών και της ενοποίησης των δύο γραμμών θυμίζουν τις αλλαγές των ονομάτων στους μετροπόντικες της κεντρικής γραμμής της Θεσσαλονίκης από τον κ. Σουφλιά, ο οποίος ‒για να καλύψει τη διετή καθυστέρηση έναρξης της κατασκευής των σηράγγων‒ άλλαξε τα ονόματά τους από «Φίλιππο και Αλέξανδρο» σε «Κωστίκα και Γιωρίκα».
Τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση όσο και η σημερινή δεν διασφάλισαν πόρους ούτε για τις μελέτες ούτε για την κατασκευή των δύο γραμμών δυτικά.
Το περίεργο είναι ότι στις δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων του προηγούμενου μήνα αναφέρεται ότι απαιτούνται περίπου 1,5-1,6 δισ. ευρώ για την κατασκευή των δύο γραμμών και της επέκτασης με μια ελαφρά και χαμηλού κόστους κατασκευή, από τη Μίκρα στο Αεροδρόμιο∙ στις δηλώσεις αυτού του μήνα μιλούν για 1 δισ. ευρώ για την κυκλική γραμμή δυτικά που είναι κατά 1,5 χιλιόμετρο μεγαλύτερη των δύο γραμμών μαζί.
Ταχυδακτυλουργίες ‒ εκτός και αν αναφέρονται μόνο στην κατασκευή των σταθμών και των σηράγγων, χωρίς τα συστήματα ασφαλείας και τους συρμούς.
Αυτό δηλαδή που συμβαίνει στη γραμμή της Καλαμαριάς, η οποία θα ολοκληρωθεί με τρία χρόνια καθυστέρηση χωρίς καμία εξήγηση από τους αρμοδίους και, το χειρότερο, ακόμη δεν έχουν δημοπρατήσει τον διαγωνισμό για τα συστήματα ασφαλείας, που έπρεπε να είχε γίνει το 2014, δεν απαντούν γιατί, ούτε διευκρινίζουν αν έχουν τους πόρους, περίπου 160 εκατ. ευρώ, ή τους έχουν μεταφέρει σε άλλα έργα, όπως τα 650 εκατ. ευρώ της γραμμής προς Ευκαρπία, που τα μετέφεραν στην Αθήνα για τη γραμμή 4 του μετρό.
Το ασφαλές συμπέρασμα είναι ότι τα έξι χαμένα χρόνια για τις μελέτες και την κατασκευή της πρώτης γραμμής δυτικά και της ωρίμανσης της δεύτερης, με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και με οποιαδήποτε κυβέρνηση, δεν θα επιτρέψουν την έναρξη κατασκευής της γραμμής νωρίτερα από το 2025 ‒ αν υπάρχουν κοινοτικοί πόροι.
2. Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΩΝ
α) Στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, αφού η κυβέρνηση ακύρωσε τη συμφωνία παραχώρησης της ιδιοκτησίας του στρατοπέδου, που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση με την προηγούμενη δημοτική αρχή, με εξαίρεση περίπου 40 στρέμματα, παραχώρησε κατά χρήση στον δήμο το σύνολο του στρατοπέδου εκτός από περίπου 20 στρέμματα που παραχώρησε στη μητρόπολη της περιοχής, με αντάλλαγμα 83 διαμερίσματα του δήμου στην περιοχή της Νικόπολης που προορίζονταν για την κοινωνική πολιτική του δήμου.
Καμιά διασφάλιση πόρων για τις μελέτες της ανάπλασης και φυσικά για την ανάπλαση και τη δημιουργία των μουσείων που εξήγγειλε η κυβέρνηση, συνολικού κόστους περίπου 100 εκατ. ευρώ και με άγνωστο το καθεστώς του φορέα διαχείρισης και φυσικά τις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης.
β) Το στρατόπεδο Καρατάσου, όπως φάνηκε και από την τελευταία απόφαση του υπουργείου, άρχισε να παραχωρείται τμηματικά και για ψηφοθηρικούς λόγους σε ιδιωτικούς φορείς για κερδοσκοπική εκμετάλλευση.
γ) Για το στρατόπεδο του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν δέχεται καμία συζήτηση.
δ) Το στρατόπεδο Ζιάκα, χωρίς καμιά διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής, ανακοίνωσε ότι θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Λαχαναγορά για την κατασκευή αποθηκών Logistics. Μια αναγκαία υποδομή που μπορεί να γίνει στο παρακείμενο στρατόπεδο Γκόνου, ή μπορεί να βρεθεί μια συναινετική λύση για την ανάπτυξη του πάρκου στο στρατόπεδο Ζιάκα και την αξιοποίηση ενός μέρους του στρατοπέδου για τις ανάγκες ανάπτυξης της Λαχαναγοράς.
α) Στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, αφού η κυβέρνηση ακύρωσε τη συμφωνία παραχώρησης της ιδιοκτησίας του στρατοπέδου, που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση με την προηγούμενη δημοτική αρχή, με εξαίρεση περίπου 40 στρέμματα, παραχώρησε κατά χρήση στον δήμο το σύνολο του στρατοπέδου εκτός από περίπου 20 στρέμματα που παραχώρησε στη μητρόπολη της περιοχής, με αντάλλαγμα 83 διαμερίσματα του δήμου στην περιοχή της Νικόπολης που προορίζονταν για την κοινωνική πολιτική του δήμου.
Καμιά διασφάλιση πόρων για τις μελέτες της ανάπλασης και φυσικά για την ανάπλαση και τη δημιουργία των μουσείων που εξήγγειλε η κυβέρνηση, συνολικού κόστους περίπου 100 εκατ. ευρώ και με άγνωστο το καθεστώς του φορέα διαχείρισης και φυσικά τις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης.
β) Το στρατόπεδο Καρατάσου, όπως φάνηκε και από την τελευταία απόφαση του υπουργείου, άρχισε να παραχωρείται τμηματικά και για ψηφοθηρικούς λόγους σε ιδιωτικούς φορείς για κερδοσκοπική εκμετάλλευση.
γ) Για το στρατόπεδο του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν δέχεται καμία συζήτηση.
δ) Το στρατόπεδο Ζιάκα, χωρίς καμιά διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής, ανακοίνωσε ότι θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Λαχαναγορά για την κατασκευή αποθηκών Logistics. Μια αναγκαία υποδομή που μπορεί να γίνει στο παρακείμενο στρατόπεδο Γκόνου, ή μπορεί να βρεθεί μια συναινετική λύση για την ανάπτυξη του πάρκου στο στρατόπεδο Ζιάκα και την αξιοποίηση ενός μέρους του στρατοπέδου για τις ανάγκες ανάπτυξης της Λαχαναγοράς.
3. ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΤΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ
Τα σημαντικά αυτά έργα δημοπρατηθήκαν το 2011 και έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ‒το αργότερο‒ το 2015. Όμως δεν πρόκειται να δοθούν πριν από το 2019 και μερικά τμήματα ημιτελή. Δυστυχώς δεν έχουν μελετηθεί μέχρι τώρα και δεν έχουν διασφαλιστεί οι πόροι για την κατασκευή των δύο τελευταίων κόμβων, του πρώτου στη διασταύρωση της περιφερειακής με την οδό Μοναστηρίου και του δεύτερου στη διασταύρωση της Λαχαναγοράς που έχει και πυκνή κίνηση φορτηγών.
Δηλαδή από τον Φοίνικα μέχρι τη διασταύρωση της Μοναστηρίου θα έχουμε απρόσκοπτη ροή και «πράσινο κύμα» και στα επόμενα 200 μέτρα μέχρι τον ΠΑΘΕ θα έχουμε συνεχή μποτιλιαρίσματα με δύο φανάρια.
Τα σημαντικά αυτά έργα δημοπρατηθήκαν το 2011 και έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ‒το αργότερο‒ το 2015. Όμως δεν πρόκειται να δοθούν πριν από το 2019 και μερικά τμήματα ημιτελή. Δυστυχώς δεν έχουν μελετηθεί μέχρι τώρα και δεν έχουν διασφαλιστεί οι πόροι για την κατασκευή των δύο τελευταίων κόμβων, του πρώτου στη διασταύρωση της περιφερειακής με την οδό Μοναστηρίου και του δεύτερου στη διασταύρωση της Λαχαναγοράς που έχει και πυκνή κίνηση φορτηγών.
Δηλαδή από τον Φοίνικα μέχρι τη διασταύρωση της Μοναστηρίου θα έχουμε απρόσκοπτη ροή και «πράσινο κύμα» και στα επόμενα 200 μέτρα μέχρι τον ΠΑΘΕ θα έχουμε συνεχή μποτιλιαρίσματα με δύο φανάρια.
4. Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ Η
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Το απολύτως αναγκαίο αυτό έργο για την προστασία των ακτών από τη διάβρωση, την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής και την ήπια παραγωγική αξιοποίησή του, όπου οι συνθήκες προστασίας του βιότοπου το επιτρέπουν, είναι μνημείο διαρκών εξαγγελιών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την κυβέρνηση.
Μια έκθεση ιδεών μιας ομάδας καθηγητών του ΑΠΘ, που χρηματοδοτήθηκε από το διασυνοριακό πρόγραμμα Interreg, χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση συνεχών συσκέψεων στην περιοχή και κάθε είδους εξαγγελιών χωρίς πρακτικό αντίκρισμα, αφού οι περιορισμένοι πόροι που έχει δεσμεύσει η ηγεσία της Περιφέρειας δεν αρκούν για σημαντικές παρεμβάσεις, αλλά και αυτοί κινδυνεύουν να χαθούν, αν δεν προκηρυχθούν άμεσα οι αναγκαίες μελέτες.
Η Κίνηση ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ εγκαίρως έχει προτείνει τη δημιουργία μιας εταιρείας, όπως η Εγνατία ΑΕ, ή την ανάθεση του δύσκολου αυτού έργου στην Εγνατία την ίδια.
Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση αυτήν με πρόσχημα την τρόικα, αλλά στην Αθήνα για έργα αναπλάσεων δημιούργησε μια αντίστοιχη εταιρεία την προηγούμενη εβδομάδα, δείγμα αδιαφορίας για την ανάπλαση και την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου από τις αλυκές του Κίτρους μέχρι την Επανομή.
Το απολύτως αναγκαίο αυτό έργο για την προστασία των ακτών από τη διάβρωση, την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής και την ήπια παραγωγική αξιοποίησή του, όπου οι συνθήκες προστασίας του βιότοπου το επιτρέπουν, είναι μνημείο διαρκών εξαγγελιών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την κυβέρνηση.
Μια έκθεση ιδεών μιας ομάδας καθηγητών του ΑΠΘ, που χρηματοδοτήθηκε από το διασυνοριακό πρόγραμμα Interreg, χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση συνεχών συσκέψεων στην περιοχή και κάθε είδους εξαγγελιών χωρίς πρακτικό αντίκρισμα, αφού οι περιορισμένοι πόροι που έχει δεσμεύσει η ηγεσία της Περιφέρειας δεν αρκούν για σημαντικές παρεμβάσεις, αλλά και αυτοί κινδυνεύουν να χαθούν, αν δεν προκηρυχθούν άμεσα οι αναγκαίες μελέτες.
Η Κίνηση ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ εγκαίρως έχει προτείνει τη δημιουργία μιας εταιρείας, όπως η Εγνατία ΑΕ, ή την ανάθεση του δύσκολου αυτού έργου στην Εγνατία την ίδια.
Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση αυτήν με πρόσχημα την τρόικα, αλλά στην Αθήνα για έργα αναπλάσεων δημιούργησε μια αντίστοιχη εταιρεία την προηγούμενη εβδομάδα, δείγμα αδιαφορίας για την ανάπλαση και την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου από τις αλυκές του Κίτρους μέχρι την Επανομή.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.