Στη συζήτηση
των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή τόσο ο πρωθυπουργός όσο
και ο αρμόδιος υπουργός για τα δημόσια έργα και τις μεταφορές, στα δύο μεγάλα
θέματα της Θεσσαλονίκης, το μετρό και τον ΟΑΣΘ, δεν έκαναν σχεδόν καμία
αναφορά. Ο αρμόδιος υπουργός, σε δηλώσεις του τις επόμενες ημέρες, έδειξε ότι
στην καλύτερη περίπτωση θα προχωρήσει με τη λογική «βλέποντας και κάνοντας» και
στη χειρότερη θα ακολουθήσει τη λανθασμένη πολιτική της προηγούμενης
κυβέρνησης.
Δυστυχώς η ίδια αφωνία και στη χθεσινή επίσκεψη του Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών.
Δυστυχώς η ίδια αφωνία και στη χθεσινή επίσκεψη του Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών.
Ειδικότερα στις μέχρι τώρα δηλώσεις του ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής είπε:
Για το μετρό ότι «σε συνεργασία
με το υπουργείο Πολιτισμού θα αποφασίσουμε για τα προβλήματα στους σταθμούς της
Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου».
1. Στον σταθμό της Αγίας
Σοφίας δεν υπάρχουν προβλήματα∙ ελπίζω να το είπε εκ παραδρομής.
2. Στον σταθμό της Βενιζέλου
η λύση είναι γνωστή και εγκεκριμένη από το ΣτΕ τον Οκτώβριο του 2016, όταν
απέρριψε τη δεύτερη προσφυγή του δημάρχου. Η λύση είναι ίδια με εκείνη της
Αγίας Σοφίας, όπου τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι και πιο σημαντικά. Δηλαδή,
απόσπαση των αρχαίων, κατασκευή του σταθμού και επανατοποθέτηση τουλάχιστον του
80% των ευρημάτων.
Τόσο απλά, χωρίς κουτοπονηριές, μικροκομματικά και προσωπικά παιχνίδια εις βάρος της πόλης και του δημόσιου χρήματος.
Τόσο απλά, χωρίς κουτοπονηριές, μικροκομματικά και προσωπικά παιχνίδια εις βάρος της πόλης και του δημόσιου χρήματος.
Να θυμίσω πάλι γιατί οι
υπεύθυνοι της ΝΔ δεν μπορούν να ζητήσουν μια συγγνώμη για το μεγάλο λάθος που
διέπραξαν το 2013, λίγους μήνες μετά τον εντοπισμό του προβλήματος με τα αρχαία
στον σταθμό της Βενιζέλου, τότε που πίεσαν το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό
Συμβούλιο) να εγκρίνει τη λύση της αφαίρεσης των αρχαίων και της μεταφοράς τους
σε ένα μελλοντικό μουσείο στο στρατόπεδο «Παύλος Μελάς» στη Σταυρούπολη.
Μπροστά στο αδιέξοδο, και με τη γνώση που είχα για τα θέματα, πρότεινα στον δήμαρχο και τον Μάιο του 2014 συναντηθήκαμε στην Αθήνα με την τότε διοίκηση της Αττικό Μετρό και εκεί συμφωνήσαμε την ακύρωση της προηγούμενης απόφασης που θα απορριπτόταν με βεβαιότητα από το ΣτΕ και την υιοθέτηση της ίδιας λύσης με εκείνη του σταθμού της Αγίας Σοφίας.
Μπροστά στο αδιέξοδο, και με τη γνώση που είχα για τα θέματα, πρότεινα στον δήμαρχο και τον Μάιο του 2014 συναντηθήκαμε στην Αθήνα με την τότε διοίκηση της Αττικό Μετρό και εκεί συμφωνήσαμε την ακύρωση της προηγούμενης απόφασης που θα απορριπτόταν με βεβαιότητα από το ΣτΕ και την υιοθέτηση της ίδιας λύσης με εκείνη του σταθμού της Αγίας Σοφίας.
Αυτήν τη λύση ενέκρινε στη
συνέχεια και η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αυτήν τη λύση
αποδέχτηκε και το ΚΑΣ με ανακούφιση.
Δυστυχώς ο δήμαρχος ύστερα
από τρεις μήνες άλλαξε γνώμη και έκανε νέα προσφυγή στο ΣτΕ, αυτή που
απερρίφθη. Όμως η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αγνόησε την απόφαση και προχώρησε
στην κατασκευή του σταθμού χωρίς καμία μετακίνηση των αρχαίων. Λύση που δεν
πρόκειται ποτέ να υλοποιηθεί και θα κοστίσει πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ
επιπλέον.
Προσθέτω ακόμη ότι ο υπουργός
δεν έκανε καμία αναφορά για τις επεκτάσεις του μετρό δυτικά και προς το
αεροδρόμιο, ενώ μίλησε για τη δημοπράτηση της επέκτασης, με τη γραμμή 4, του
μετρό της Αθήνας.
Για τον ΟΑΣΘ ακούω και
ξανακούω την ομιλία του υπουργού και δεν πιστεύω στα αυτιά μου, αφού θυμάμαι
ότι είχε σαφή θέση η ΝΔ ως αντιπολίτευση.
«Θα συγκροτήσουμε σχέδιο
εξόδου από την κρίση του ΟΑΣΘ».
Η λύση είναι και εδώ απλή,
εκτός εάν ενδιαφέρει τη νέα κυβέρνηση αυτό που ενδιέφερε και την προηγούμενη: η
κομματική προπαγάνδα για το «χάος που παρέλαβαν» και η λύση μπορεί να
περιμένει.
Η λύση έχει τρία απλά βήματα:
1. Νέα διοίκηση, η οποία θα
ολοκληρώσει την εκκαθάριση και θα λύσει τις εκκρεμότητες με τους παλιούς
μετόχους.
2. Ενοικίαση τουλάχιστον 200
λεωφορείων, σε αξιόπιστη κατάσταση, από ευρωπαϊκούς συγκοινωνιακούς φορείς, για
την άμεση αντιμετώπιση του μεγάλου προβλήματος.
3. Μελέτη του συγκοινωνιακού
έργου που θα προσφέρει ο νέος ΟΑΣΘ, μετά το 2023, οπότε και θα λειτουργεί
εμπορικά και στο σύνολό της η γραμμή του μετρό από τη Μίκρα μέχρι τον
Σιδηροδρομικό Σταθμό, και διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεσή του
σε ιδιώτη πάροχο, μια μεγάλη διεθνής κοινοπραξία με εμπειρία και εγγυήσεις για
την ποιότητα των υπηρεσιών.
Το Δημόσιο, αν θέλει θα
συμμετέχει στον διαγωνισμό, αλλά με τους ίδιους όρους με τις ιδιωτικές
κοινοπραξίες.
Η επιδότηση του εισιτηρίου θα
γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να είναι προσιτή η τιμή στους
χρήστες και φυσικά πάντα στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της
χώρας.
Η τοπική αυτοδιοίκηση και οι άλλοι φορείς της πόλης θα ασκούν εποπτεία για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η τοπική αυτοδιοίκηση και οι άλλοι φορείς της πόλης θα ασκούν εποπτεία για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Το ίδιο μοντέλο θα πρέπει να
εφαρμοστεί σε όλες τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες της χώρας. Αυτό
ορίζει ο Κοινοτικός Κανονισμός 1370 του 2007, που θα πρέπει να εφαρμοστεί σε
όλες τις χώρες της ΕΕ υποχρεωτικά από τις 3/12/19.
Αυτές είναι οι μεταρρυθμίσεις
που θα φέρουν επενδύσεις, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα προσφέρουν
ποιοτικές υπηρεσίες.
Φοβάμαι ότι θα συνεχιστεί το
σημερινό αδιαφανές συντεχνιακό και πελατειακό μοντέλο των ΚΤΕΛ και των αστικών
συγκοινωνιών σε όλη τη χώρα.
*Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι συντονιστής της
Πρωτοβουλίας για τη Νέα Σοσιαλδημοκρατία και πρώην υφυπουργός Υποδομών του
ΠΑΣΟΚ
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.