Friday, October 26, 2018

Ντοκιμαντέρ για τη μετατροπή του κόσμου της τέχνης σε χρηματαγορά


Στο ντοκιμαντέρ προβάλλονται συνεντεύξεις με όσους δημιουργούν, πωλούν, αγοράζουν και μελετούν την τέχνη
Μεγιστάνες που αγοράζουν πανάκριβα έργα τέχνης, ευκατάστατοι μεσάζοντες, καλλιτέχνες που τους άγγιξε ο Μίδας, μανιώδεις συλλέκτες, ειδικοί δημοπρασιών, κριτικοί και επιμελητές.
Η πίσω από τις κάμερες όψη της τέχνης και η σχέση μεταξύ εμπορίου και αισθητικής από διαφορετικές οπτικές γωνίες είναι το θέμα του ντοκιμαντέρ «The Price of Everything» (Η Τιμή των Πάντων) του HBO σε σκηνοθεσία Ναθάνιελ Καν.


Η πώληση και η μεταπώληση έργων τέχνης εν ζωή και πρόσφατα αποθανόντων καλλιτεχνών είναι μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία ενοχλεί κάποιους ανθρώπους περισσότερο απ’ ότι άλλους.
Στο ντοκιμαντέρ προβάλλονται συνεντεύξεις με όσους δημιουργούν, πωλούν, αγοράζουν και μελετούν την τέχνη.
Δομημένο γύρω από μια αντίστροφη μέτρηση σε μία από τις μεγάλες δημοπρασίες τέχνης του οίκου Sotheby’s, το ντοκιμαντέρ καθιστά σαφές ότι αυτό ακριβώς που επιτρέπει τις υπερβολικά παραφουσκωμένες τιμές, εξοργίζει πολλούς καλλιτέχνες.
Στη θρυλική δημοπρασία του 1973, ο βαρόνος των ταξί, Ρόμπερ Σκουλ πούλησε 50 σπουδαίους πίνακες ζωγραφικής και ο Αμερικανός ζωγράφος Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ έσπευσε διαμαρτυρηθεί ότι δεν έλαβε ποσοστά από τη μεταπώληση του έργου του.
O πίνακας του 1958 του Ράουσενμπεργκ Thaw που είχε πωληθεί αρχικά 900 δολάρια στον Σκουλ, στη δημοπρασία του 1973 του απέφερε 85.000 δολ.
Στη σημερινή εποχή ο Καν επισκέπτεται δημοφιλείς ζωγράφους όπως οι Μέριλιν Μίντερ και Ντζαϊντέκα Ακουνάιλι Κρόσμπι, οι οποίες περιγράφουν την πίεση της αγοράς ως απειλή για το έργο τους, αν όχι για τη λογική τους. Η Μίντερ, η οποία έγινε φέτος 70 ετών και πολύ αργά εμπορική λέει για τη νεοαποκτηθείσα εμπορικότητά της. «Είναι πολύ επικίνδυνο ακόμη και να μάθεις για αυτή. Δεν θέλω να ξέρω». Άλλοι συνεντευξιαζόμενοι, είναι ο πιο πλούσιος καλλιτέχνης του κόσμου, Τζεφ Κουνς και ο Λάρι Πουνς, ζωγράφος αφηρημένης τέχνης που γνώρισε επιτυχία τη δεκαετία του 1960, αλλά στη συνέχεια πέρασε στην αφάνεια.
Η πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ στη Νέα Υόρκη πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – ΜοΜΑ παρουσία των καλλιτεχνών Λάρι Πουνς, Μέριλιν Μίντερ, Κλίφορντ Ρος, του συλλέκτη έργων τέχνης, Λέον Μπλακ, της εκτελεστικής αντιπροέδρου του Sotheby’s, Έιμι Καπελάτζο και του επιμελητή σύγχρονης τέχνης με έδρα Λος Άντζελες Πολ Σίμελ.
«Οι καλλιτέχνες είναι η καλύτερη απάντησή μας σε αυτό που βλέπουμε στο πολιτικό μας κλίμα σήμερα… Είναι η τελευταία μας ελπίδα» ανέφερε ο Ρίτσαρντ Πλέπερ από το HBO.

ΠΗΓΗ: in.gr

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.