προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων
κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.
ΘΕΜΑ: Η κυβέρνηση υποβαθμίζει συνεχώς τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους στην χώρα μας, αποτέλεσαν έναν θεσμό με απόλυτα θετική εικόνα στην ελληνική κοινωνία. Δίνοντας τη δυνατότητα σε ενήλικες, που δεν έχουν ολοκληρώσει την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο του Γυμνασίου, τα ΣΔΕ αποτελούν έναν από τους πιο επιτυχημένους εκπαιδευτικούς θεσμούς που αγκαλιάστηκε από την κοινωνία.
Παρά, όμως, τα ιδιαίτερα εντυπωσιακά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον θεσμό των ΣΔΕ ουσιαστικά υπονομεύει την λειτουργία τους και υποβαθμίζει συνεχώς το έργο τους. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι μόλις δύο μήνες πριν ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική χρονιά (τα ΣΔΕ λειτουργούν έως τις 30 Ιουνίου) ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι για τη λειτουργία και την διδασκαλία των αντικειμένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ωρομίσθιοι καθηγητές. Ακόμη και να τοποθετηθούν στις θέσεις τους εντός των πρώτων ημερών του Μαΐου, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες από το αρμόδιο Υπουργείο, έχουν χαθεί δεκάδες διδακτικές ώρες από την έναρξη του έτους και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος να μην καλύψουν την διδακτική ύλη και οι εκπαιδευόμενοι –ιδίως αυτοί που διανύουν τον β’ κύκλο μαθημάτων- δεν πάρουν το απολυτήριό τους. Μάλιστα, έφθασαν στο σημείο να παρατείνουν το σχολικό έτος για τα ΣΔΕ έως τις 31 Ιουλίου 2017, προκειμένου να καλύψουν την ολιγωρία τους.
Επιπροσθέτως, δημιουργούνται και άλλα προβλήματα από την τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποφασισθεί να μην τοποθετηθούν ωρομίσθιοι σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου διδάχθηκε κάποιο αντικείμενο από εθελοντικό προσωπικό. Σύμφωνα με τον Κανονισμό των ΣΔΕ, προβλέπεται η ύπαρξη εθελοντών ως επικουρικό προσωπικό προκειμένου να συμβάλλουν στην ευρύτερη διδασκαλία κάποιου γνωστικού αντικειμένου ή στην λειτουργία των ΣΔΕ. Σύμφωνα, όμως, με τον ίδιο Κανονισμό, οι εθελοντές δεν δύνανται να αξιολογήσουν εκπαιδευόμενους και σίγουρα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους ωρομίσθιους καθηγητές στην διδασκαλία των αντικειμένων των ΣΔΕ.
Παράλληλα, την ίδια ολιγωρία έχει επιδείξει το Υπουργείο Παιδείας και στην πρόσληψη των απαραίτητων συμβούλων που υπηρετούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Σύμβουλος Ψυχολόγος), για τους οποίους δεν έχουν εκδοθεί ακόμη ούτε τα προσωρινά αποτελέσματα.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Για ποιον λόγο έως και σήμερα δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι ωρομίσθιοι καθηγητές και Σύμβουλοι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας; Πότε θα τοποθετηθούν και πως θα καλυφθούν οι χαμένες ώρες διδασκαλίας;
Επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι όπου υπάρχουν εθελοντές δεν θα διορισθούν ωρομίσθιοι καθηγητές; Πως θα καλυφθεί το τυπικό κενό της μη δυνατότητα αξιολόγησης εκπαιδευόμενων από εθελοντές καθηγητές;
Θα υπάρξει κάποια καθυστέρηση ή κώλυμα στην λήψη απολυτηρίων, κυρίως, όσων εκπαιδευόμενων βρίσκονται στο δεύτερο έτος και ολοκληρώνουν τις σπουδές τους;
Αθήνα, 28.04.2017
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας
Νίκη Κ. Κεραμέως
Ιωάννης Σ. Ανδριανός
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.