Tuesday, September 25, 2018

Δυσβάσταχτες για το Νομό Σερρών, οι συνέπειες της χωροθέτησης τριών διοδίων στον οδικό άξονα Ε60 Προμαχώνας - Λιμάνι Θεσσαλονίκης


Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν.Σερρών, κ. Μιχάλης Τζελέπης, τοποθετήθηκε εμβόλιμα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου, για ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του Ν. Σερρών: «για την δημιουργία των νέων σταθμών διοδίων και την ιδιαίτερα προβληματική κατάσταση στο οδικό δίκτυο του Ν. Σερρών».

Ο κύριος Τζελέπης αξιοποιώντας την παρουσία του Υπουργού, κ.Σπίρτζη, στην Επιτροπή, τόνισε ότι επανειλημμένα έχει ζητήσει να συζητηθεί στη Βουλή η χωροθέτηση  διοδίων στον οδικό άξονα Ε60 Προμαχώνας - Λιμάνι Θεσσαλονίκης, ενός σημαντικού οδικού άξονα, ο οποίος έχει ρόλο αναπτυξιακό, οικονομικό αλλά και κοινωνικό, για το Νομό Σερρών και ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικά ανέφερε, «Σε ένα μήκος 96 χιλιομέτρων -που είναι ο συγκεκριμένος άξονας χωροθετήσατε τρία διόδια! Το ένα ήδη λειτουργεί στο Τελωνείο του Προμαχώνα, το άλλο στο Στρυμονικό, στο Νομό Σερρών και το άλλο έξω από τη Θεσσαλονίκη» και επεσήμανε ότι «Οι συνέπειες της ενέργειας αυτής θα είναι δυσβάσταχτες τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τη μεταφορά των προσώπων -γνωρίζετε πολύ καλά- ότι οι Σέρρες έχουν πολύ μεγάλη εμπορική συναλλαγή με τη Θεσσαλονίκη- αλλά και μεταφορά προσώπων ακόμα και για θέματα υγείας, αλλά και  φοιτητών. Επιπλέον, όσοι εισέρχονται στη χώρα θα πληρώνουν (3) με τα διόδια του Προμαχώνα. Από την άλλη πλευρά δεν υπάρχει εναλλακτικό δίκτυο. Είναι μονοπωλιακός ο οδικός άξονας αυτός. Επομένως, δεν υπάρχει καμία άλλη λύση».
 Για τους παραπάνω λόγους, ο Βουλευτής προχώρησε στη διαπίστωση, ότι η δημιουργία διοδίων  «θα μειώσει δραματικά την αναπτυξιακή προσφορά του συγκεκριμένου οδικού άξονα, λόγω του υψηλού κόστους που θα επιβάλει όχι μόνο στα φορτηγά αλλά και στα Ι.Χ. και ως εκ τούτου θα μειώσει και τη γεωστρατηγική σημασία του εν λόγω οδικού άξονα και σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφού τα συγκεκριμένα οχήματα πιθανόν να αναζητήσουν άλλες εναλλακτικές, ιδιαίτερα τα φορτηγά δημόσιας χρήσεως, φθηνότερες μέσω γειτονικών χωρών και ιδιαίτερα προς την Τουρκία».
       Στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ο κ.Τζελέπης, γνωστοποίησε ότι «υπάρχει γενική απαίτηση των κατοίκων αλλά και των φορέων του Νομού, να μην δημιουργηθούν τα διόδια στη περιοχή του Στρυμονικού, λαμβανομένου υπόψη, ότι ο Νομός μας είναι προτελευταίος σε σχέση με το κατά κεφαλήν εισόδημα ως προς το Α.Ε.Π. της χώρας. Ένας Νομός, δηλαδή, με φθίνουσα οικονομική δραστηριότητα και θεωρούμε, ότι η δημιουργία αυτών των δύο διοδίων στο Στρυμονικό και έξω από Θεσσαλονίκη κάνουν το Νομό ακόμα πιο προβληματικό από τη θέση την οποία βρίσκεται». Επιπλέον, κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής τόσο τις επισημάνσεις των επτά δημάρχων του Νομού όσο και του Επιμελητηρίου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Βουλευτής, πρότεινε στον Υπουργό «αν δεν μπορεί να ακυρωθεί αυτή η χωροθέτηση, οι μόνιμοι κάτοικοι του Νομού Σερρών, να έχουν απαλλαγή ως προς τη διέλευσή τους» και εξέφρασε δριμεία κριτική στην Κυβέρνηση για τα 3  χρόνια διακυβέρνησής της και τις ευθύνες που τις αναλογούν.
Στην απάντησή του ο κ.Σπίρτζης δήλωσε ότι «το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα, είναι, η λύση. Γιατί, μας δίνει και την ευχέρεια συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών και συγκεκριμένες περιοχές, να μπορούμε να ασκούμε αναπτυξιακή και κοινωνική πολιτική». Επίσης ανέφερε  ότι «σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω από τα στελέχη της «Εγνατίας Οδού», τουλάχιστον 2 σταθμοί έχουν πρόβλημα με την αδειοδότησή τους από το Δασαρχείο λόγω περιβαλλοντικών όρων, δηλαδή ο σταθμός της Καβάλας και του Στρυμονικού».
          Από την άλλη πλευρά ο κ. Τζελέπης επεσήμανε ότι «Στην Καβάλα σταμάτησαν οι εργασίες, αλλά στον Στρυμονικό συνεχίζονται», ενώ σε σχέση με το αν τα διόδια είναι αναλογικά, συμβατικά ή ηλεκτρονικά τόνισε ότι «ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να εισπράξει το τίμημα που συμφωνήθηκε. Σε διαφορετική περίπτωση, ποιος θα πληρώσει τη διαφορά; Το κράτος;» και επιπρόσθετα κατηγόρησε  τον κ.Σπίρτζη ότι όλα αυτά είναι αποτέλεσμα του τρόπου με τον οποίο ιδιωτικοποιούν την Εγνατία!
   Στο τέλος της συζήτησης, ο Βουλευτής ξαναέθεσε ερωτήματα για τον  οδικό άξονα  Ε61, του ίδιου πανευρωπαϊκού άξονα «Προμαχώνας-Σέρρες-Δράμα-Καβάλα», ο οποίος φαίνεται ότι έχει εγκαταλειφθεί. Όπως χαρακτηριστικά είπε, «είναι αναγκαιότητα να προχωρήσει η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού άξονα». Εξέφρασε δε την άποψη , ότι «με τη δημιουργία των διοδίων στον άξονα Ε60, όλο το βάρος θα πέσει στον περιφερειακό άξονα «Πετρίτσι-Κιλκίς-Δοϊράνη». Σε έναν περιφερειακό άξονα, που με ευθύνη της Περιφέρειας, εδώ και πέντε χρόνια δεν έχει γίνει κανένα έργο διαπλάτυνσης. Είναι δρόμος θανάτου!».
Επίσης, αναφέρθηκε και στην επικινδυνότητα του δρόμου «Χριστός-Αμπέλα», του άξονα Ε60 «Προμαχώνα-Θεσσαλονίκη», τον οποίο χαρακτήρισε «βομβαρδισμένο τοπίο. Ακούμε επανειλημμένα εδώ και δύο χρόνια, ότι «τώρα ξεκινάει η εργολαβία». Πραγματικά είναι ντροπή για τη χώρα, γιατί ο δρόμος αυτός είναι η είσοδός της».
*Μπορείτε να παρακολουθήσετε αποσπάσματα από την Ομιλία του Βουλευτή στον παρακάτω σύνδεσμο:

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.