Sunday, May 29, 2016

Παρθενική δημόσια εμφάνιση Χορωδίας γυναικών Λιβαδιάς Σερρών 28.5.2016

Γράφει ο Χρήστος Α. Κατσαρός (Chris Sintiki)

Ένας κύκλος πανηγυρικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων του Πολιτιστικού Συλλόγου Λιβαδιάς Σερρών άνοιξε το βράδυ του Σάββατου 28 Μάιου στην Λιβαδιά Σερρών, με τη συναυλία της Χορωδίας γυναικών Λιβαδιάς, που πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο της Τοπικής Κοινότητας Λιβαδιάς.
Η χορωδία συστάθηκε πριν 2 μήνες και στελεχώθηκε από γυναίκες της Λιβαδιάς Σερρών, που έχουν πρώτα από όλα αγάπη και όρεξη για τη μουσική και το τραγούδι, θέλοντας παράλληλα να συνεισφέρουν στην πρόοδο και πολιτιστική ανάταση του τόπου τους.
Το πολυσύνθετο κοινό των 400 και πλέον ατόμων που παρακολούθησε την εκδήλωση, απόλαυσε κατά την παρθενική δημόσια εμφάνιση της χορωδίας εξαιρετικά ακούσματα, χειροκροτώντας τις 11 χορωδούς, της συναυλίας και τον υπεύθυνο διευθυντή της Χορωδίας, χοράρχη Πατέρα Δημήτριο Μιμικό, ο οποίος διηύθυνε με απλό και χαρισματικό τρόπο την εκτέλεση των τραγουδιών. 
Παρθενική δημόσια εμφάνιση Χορωδίας γυναικών Λιβαδιάς Σερρών 28.5.2016 https://youtu.be/l5aGW9XpzYI
 

Ακολουθεί το πρόγραμμα της χορωδίας γυναικών Λιβαδιάς

Μενεξέδες και ζουμπούλια - Παραδοσιακό Επτανήσων

Μενεξέδες και ζουμπούλια
και θαλασσινά πουλιά
αν τη δείτε την καλή μου
χαιρετίσματα πολλά …

Η κιθάρα μου να σπάσει
και τα τέλια να κοπούν
και τα χέρια που την παίζουν
μες στη μαύρη γη να μπουν.

Ίνβαλα ίνβαλα όοοο
πάμε γιαλό γιαλό
ίνβαλα ίνβαλα οόοο
μόνο εσένα αγαπώ.

Τι ωραία πουν΄τα βράδια
μια βαρκούλα με πανί
ένας νέος ν΄ακομπανιάρει
και μια νέα να τραγουδεί …

Πες μου τη δασκάλισσά σου
που σε μάθαινε χορό
και σταυρώνεις τα ποδάρια
σαν την πάπια στο νερό.

Ίνβαλα ίνβαλα όοοο
πάμε γιαλό γιαλό
ίνβαλα ίνβαλα οόοο
μόνο εσένα αγαπώ.

Αν εσύ δε μου το δώσεις
το φιλί που σου ζητώ
από κει κι ας με περάσουν
απ΄την πόρτα σου νεκρό.

Μενεξέδες και ζουμπούλια
και θαλασσινά πουλιά
αν τη δείτε την καλή μου
χαιρετίσματα πολλά …

Ίνβαλα ίνβαλα όοοο
πάμε γιαλό γιαλό
ίνβαλα ίνβαλα οόοο
μόνο εσένα αγαπώ.

Εμένα με το είπανε, κυρ. Κωστάκη έλα κοντά - Παραδοσιακό Ανατολική Θράκη - Κων/πολη 
Χασάπικο Κωνσταντινουπόλεως – Ρυθμός 4CHMOC

Εμένα με το είπανε, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (δις)
άνθρωποι μερακλήδες, έβγα να σε δω, να παρηγορηθώ
άνθρωποι μερακλήδες, έβγα ταίρι μου και πιάσ’ το χέρι μου

Πως την καλύτερη ζωή, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (δις)
την κάνουν οι μπεκρήδες, έλα πέρασε, παίξε και γέλασε
την κάνουν οι μπεκρήδες, δεν ξαναπερνώ ’πό τούτο το στενό

Αυτά τα μαύρα που φορείς, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (δις)
δεν τα φορείς για λύπη, πάπια χήνα μου να ’χεις το κρίμα μου
δεν τα φορείς για λύπη, χήνα πάπια μου να ’χεις τα πάθια μου

Μόν’ τα φορείς για ομορφιά, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (δις)
και για ζαριφιλίκι, πάπια του γιαλού μην αγαπάς αλλού
και για ζαριφιλίκι, πάπια του γιαλού, αγάπησες αλλού

Ένα τρεχαντηράκη - Παραδοσιακό Ανατολική Θράκη - Κων/πολη

Ένα τρεχαντηράκι ένα τρεχαντηράκι
ένα τρεχαντηράκι βοριάς το `μπόδισε
και μια μελαχρινούλα τζόγια μου αμάν
το κληρονόμησε (δις).

Θάλασσα μη θυμώνεις θάλασσα μη θυμώνεις
θάλασσα μη θυμώνεις μην κάνεις κύματα
στην αγαπώ τα στέλνω, τζόγια μου, αμάν
τα χαιρετίσματα (δις).

Τα δίχτυα θα πουλήσω τα δίχτυα θα πουλήσω τα δίχτυα θα πουλήσω
και την βαρκούλα μου
κι όλα θα στα χαρίσω, τζόγια μου, αμάν
μελαχρινούλα μου(δις).

Έλα να φιληθούμε έλα να φιληθούμε
έλα να φιληθούμε σαν τ’ άγρια πουλιά
που στέκουν στα κλαράκια τζόγια μου αμάν
κι αλλάζουνε φιλιά (δις).

Από ξένο τόπο - Παραδοσιακό Μικρά Ασία – Ιωνία
Μικρασιάτικος συρτός

Aπό ξένο τόπο κι απ’ αλαργινό (δις)
ήρθ’ ένα κορίτσι, φως μου, δεκαοχτώ χρονώ. (δις)

Ούτε στην πόρτα βγαίνει ούτε στο στενό (δις)
ούτε στο παραθύρι, φως μου, δυο λόγια να τση πω. (δις)

Είχε μαύρα μάτια και σγουρά μαλλιά (δις)
και στο μάγουλό τση, φως μου, είχε μιαν ελιά. (δις)

Δε μου τη χαρίζεις δε μου την πουλάς (δις)
την ελίτσα πούχεις, φως μου, και με τυραννείς. (δις)

Δε σου τη χαρίζω, φως μου, δε σου την πουλώ (δις)
μόν’ τη θέλω την ελίτσα να σε τυραννώ. (δις)

Σαν τα μάρμαρα της Πόλης - Παραδοσιακό Μικρά Ασία – Ιωνία

Σαν τα μάρμαρα της Πόλης βραμάν ωχ αμάν (δις)
που ‘ναι στην Αααα-, που είναι στην Αγιά - Σοφιά (δις)
έτσι τα ‘χεις ταιριασμένα βραμάν ωχ αμάν (δις)
μάτια φρύδια, μάτια φρύδια και μαλλιά (δις)

Δεν μπορώ να καταλάβω βραμάν ωχ αμάν (δις)
Τούρκσα είσαι Τούρκσα είσαι για Ρωμιά. (δις)

Για Εγγλέζα για Φραντζέζα βραμάν ωχ αμάν (δις)
κι έχεις τόση κι έχεις τόση ομορφιά. (δις)

Της Άγια Σοφιάς οι πόρτες βραμάν ωχ αμάν (δις)
Δεν ανοίγουν δεν ανοίγουν με κλειδιά. (δις)

Μον΄ ανοίγουν με λεβέντες βραμάν ωχ αμάν (δις)
με Ρωμαίϊ με Ρωμαίϊκα σπαθιά. (δις)


Έχε για Πανάγια – Παραδοσιακό Ανατολική Θράκη - Κων/πολη

Στο Γαλατά ψιλή βροχή και στα Tαταύλα μπόρα
βασίλισσα των κοριτσιών είναι η Mαυροφόρα. (δις)

Έχε γεια Παναγιά τα μιλήσαμε,
όνειρο ήτανε, τα λησμονήσαμε. (δις)

Στο Γαλατά θα πιω κρασί, στο Πέρα θα μεθύσω,
και μες απ’ το Γεντί Kουλέ κοπέλα θ’ αγαπήσω. (δις)

Έχε γεια Παναγιά τα μιλήσαμε,
όνειρο ήτανε, τα λησμονήσαμε (δις)

Γεντί Kουλέ και Θαραπειά, Ταταύλα και Nιχώρι,
αυτά τα τέσσερα χωριά `μορφαίνουνε την Πόλη. (δις)

Έχε γεια Παναγιά τα μιλήσαμε,
όνειρο ήτανε, τα λησμονήσαμε (δις) 

 *Φωτογραφίες Χρήστου Α. Κατσαρού 








































Παρθενική δημόσια εμφάνιση Χορωδίας γυναικών Λιβαδιάς Σερρών 28.5.2016  https://youtu.be/oGzoXAA_cvs
Για πιο άμεση ενημέρωση κάντε like στην σελίδα μας στο facebook εδώ: Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: 

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.