Ομιλία Ριζούλη στην Ολομέλεια ως εισηγητή του πολυνομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα 26/9/16 https://youtu.be/i6JzB2R4DQA
Η ΟΜΙΛΙΑ
Έρχεται στην Ολομέλεια προς ψήφιση
το σχέδιο νόμου «Επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Οικονομικών, Περιβάλλοντος
και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την εφαρμογή της Συμφωνίας δημοσιονομικών
στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στις
Επιτροπές, δυστυχώς από τις περισσότερες πλευρές της Αντιπολίτευσης και κυρίως
από το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία, έγινε προσπάθεια παραπληροφόρησης όσων
παρακολουθούν τη συζήτηση για την ουσία δύο διαρθρωτικών ρυθμίσεων: Πρώτον, της
υπαγωγής στην Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών της δεύτερης ομάδας δημοσίων
επιχειρήσεων, αναφέροντας πως η Κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί τις εν λόγω
επιχειρήσεις, αφού περνάνε με αυτόν τον τρόπο στη δικαιοδοσία των δανειστών.
Ασχέτως με τα όσα έχουν δηλωθεί και
προ μηνών από τον κύριο Υπουργό Οικονομικών για το πώς διαρθρώνεται το νέο
Ταμείο, το οποίο θα έπρεπε να είχε γίνει κατανοητό από όλους, το μήνυμα που
θέλουν να περάσουν κυρίως στον κόσμο είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ίδιος μ’ αυτούς
και έχει προσχωρήσει στη νεοφιλελεύθερη λογική των ιδιωτικοποιήσεων.
Δεύτερον, της ρύθμισης για την
εισαγωγή ενιαίου συντελεστή 6,95% για την υγειονομική περίθαλψη για όλους.
Θα έχω την ευκαιρία να κάνω κάποια
σχόλια μετά το τέλος της παρουσίασης του σχεδίου νόμου γι’ αυτή την κριτική που
δεχθήκαμε.
Ο νόμος είναι το τελευταίο στάδιο
υιοθέτησης των προαπαιτούμενων μέτρων για την εκταμίευση της δόσης των 2,8
δισεκατομμυρίων ευρώ. Με το κλείσιμο των προαπαιτούμενων και την εκταμίευση των
2,8 δισεκατομμυρίων 1,7 δισ. θα πάνε σε ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου
προς τρίτους. Το συγκεκριμένο ποσό είναι καθοριστικής σημασίας σε μια αγορά με
μεγάλα προβλήματα ρευστότητας. Θα δοθεί ανάσα σε χιλιάδες επιχειρήσεις, προμηθευτές,
αλλά και εργαζόμενους που συνταξιοδοτήθηκαν και αναμένουν το εφάπαξ και πολλούς
άλλους.
Στις διατάξεις που αφορούν στο
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης υπάρχουν νομοτεχνικές βελτιώσεις με
τις οποίες αναπροσαρμόζεται το ύψος της έκπτωσης που παρέχεται σε περίπτωση
εξαγοράς ετών ασφάλισης. Αντί της έκπτωσης ύψους 15% επί του συνολικού ποσού,
όπως προβλεπόταν αρχικά, προβλέπεται πλέον έκπτωση 2% για κάθε έτος εξαγοράς.
Προβλέπεται ότι οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων 6-10 κλινών θα υπάγονται
ως προς το ασφαλιστικό τους καθεστώς
στην κατηγορία των ασφαλισμένων του άρθρου 39 και όχι του άρθρου 40 του
ν.4387/2016.
Με τις παραγράφους 4 έως 7 εισάγεται
άλλωστε από 1/1/2017 ενιαίος συντελεστής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ
υγειονομικής περίθαλψης με σκοπό την ομογενοποίηση του ύψους των ως άνω
ασφαλιστικών εισφορών για όλους τους ασφαλισμένους ανεξαρτήτως του είδους της
επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Στις διατάξεις που αφορούν στο
Υπουργείο Οικονομικών, στο άρθρο 2, μια δεύτερη ομάδα δημοσίων επιχειρήσεων θα
μεταβιβαστεί στην ΕΔΗΣ, Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, και αυτές απαριθμούνται
στο Παράρτημα Ε΄ του ιδίου νόμου. Με την υπαγωγή των δημοσίων επιχειρήσεων στην
ΕΔΗΣ και το χρονικό εύρος της ένταξης διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των
οργανισμών μέσω της αξιοποίησής τους. Αποφεύγεται η πίεση εκποίησης με την
ένταξή τους στο ΤΑΙΠΕΔ, πρακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες
συναίνεσαν σε μια διαδικασία fast track εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, χωρίς να διασφαλίζουν το δημόσιο
συμφέρον και τις ανάγκες της κοινωνίας.
Έρχομαι στις διατάξεις αρμοδιότητας
του Υπουργείου Περιβάλλοντος και
Ενέργειας. Όσον αφορά στην αναδιοργάνωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας η
εναρμόνιση της ελληνικής με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και η αποδοτικότερη
λειτουργία της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα διασφαλίζεται. Το παρόν
νομοσχέδιο εξισορροπεί με τον βέλτιστο τρόπο στο επίπεδο κόστους-οφέλους για
την κοινωνία, επιτυγχάνοντας τη μείωση του κόστους ενέργειας για τους Έλληνες
καταναλωτές, δίνοντας κίνητρα και ώθηση στην ελληνική βιομηχανία, ενώ
επιτυγχάνει και την ενοποίηση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα με
τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η τεχνολογική και νομική ενοποίηση της
ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με την ελληνική θα εξασφαλίσει φτηνότερη
ενέργεια προς όφελος της χώρας, καθιστώντας πιο εύκολη την εισαγωγή και εξαγωγή
ηλεκτρικής ενέργειας. Όλα γίνονται σε ένα καθεστώς διαφάνειας και με γνώμονα
την αποτελεσματικότητα.
Με την εκπλήρωση των ανωτέρω στόχων
διαμορφώνονται μηχανισμοί ολοκληρωμένης διαπραγμάτευσης που θα επιτρέψουν στους
παρόχους και στους χονδρεμπόρους ηλεκτρικής ενέργειας να διαπραγματεύονται
ενεργειακά προϊόντα χονδρικής με φυσική παράδοση του αγαθού, δηλαδή της
ενέργειας.
Με τον νέο νόμο συναντώνται οι εξής
γενικές κατηγορίες αγορών στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας: χονδρική
αγορά προθεσμιακών προϊόντων και η αγορά διμερών συμβάσεων, η αγορά επόμενης
μέρας, η ενδοημερήσια αγορά και η αγορά εξισορρόπησης. Κατά τις συναλλαγές ή
τις συμφωνίες των συναλλασσόμενων επιβάλλεται και η φυσική παράδοση του αγαθού,
γεγονός που διασφαλίζει ότι οι σχετικές ανταλλαγές δεν παίρνουν τον χαρακτήρα
της άυλης διαπραγμάτευσης, αλλά συναλλαγών κατά τις οποίες το φυσικό
αντικείμενο ενέργεια παραδίδεται στον χρόνο που έχει καθοριστεί από τη
συναλλαγή.
Με τη μετάβαση στον νέο τρόπο
λειτουργίας της αγοράς η ΛΑΓΗΕ ορίζεται ως διαχειριστής της χονδρικής αγοράς
προθεσμιακών προϊόντων. Παράλληλα αναλαμβάνει και τον σημαντικό ρόλο του
διαχειριστή της αγοράς επόμενης ημέρας και της ενδοημερήσιας αγοράς ηλεκτρικής
ενέργειας.
Οι αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής
Αρχής Ενέργειας εμπλουτίζονται, ώστε να διασφαλιστεί ο ρόλος της, τόσο κατά την
οργάνωση της εγχώριας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας όσο και μετά την έναρξή της.
Η ΡΑΕ θα διατηρεί γνωμοδοτικές και
αποφασιστικές αρμοδιότητες.
Η ΑΔΜΗΕ θα αναλάβει τον ρόλο του
διαχειριστή αγοράς εξισορρόπησης, παρόμοιο ρόλο δηλαδή μ’ αυτόν που έχει
σήμερα, με τον υφιστάμενο τρόπο λειτουργίας της αγοράς.
Ο ΟΔΑΗΕ εξάλλου καθίσταται στο νέο πλαίσιο
αρμόδιος με εθνικό μονοπώλιο για την κάλυψη, την εκκαθάριση και τον
διακανονισμό των συναλλαγών των
συμμετεχόντων στην αγορά επόμενης μέρας και την ενδοημερήσια αγορά.
Τα καθήκοντα του διαχειριστή του
ελληνικού συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι να εκμεταλλεύεται, να
συντηρεί και να αναπτύσσει το σύστημα μεταφοράς, ώστε να διασφαλίζεται ο
εφοδιασμός της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια με τρόπο επαρκή, ασφαλή, αποδοτικό
και αξιόπιστο.
Η ουσία για το νέο πλαίσιο
αναδιοργάνωσης της αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας είναι ότι επιτυγχάνει την
αποτελεσματικότερη λειτουργία στην αγορά χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας,
ενώ θα βελτιώσει το κόστος του Έλληνα καταναλωτή μέσω της αύξησης του
ανταγωνισμού των συμμετεχόντων. Η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων
αναμένεται να βελτιωθεί, αφού μακροπρόθεσμα θα ελαφρύνει το κόστος παραγωγής
τους μέσω της μετάβασης σε φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια.
Το όφελος για τον απλό καταναλωτή
και το πολιτικό επίδικο είναι οι χαμηλότερες τιμές ενέργειας και η εξασφάλιση
εφοδιασμού της χώρας σε ένα σταθερό και διαφανές καθεστώς. Η αγορά ρυθμίζεται
με κανόνες, ενώ συγκεκριμενοποιείται το πλαίσιο λειτουργίας κάθε δημόσιας Αρχής
που θα εποπτεύει τη λειτουργία των συναλλασσομένων για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Οι τελευταίες διατάξεις του
νομοσχεδίου στα άρθρα 18 και 20 αφορούν τις διατάξεις του Υπουργείου Μεταφορών
και Δικτύων, σχετίζονται με το πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του σιδηροδρομικού
συστήματος και ρυθμίζουν ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση των μισθωμάτων τροχαίου
υλικού από τη σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην
οποία έχει υπεισέλθει το ελληνικό Δημόσιο από την ΓΑΙΑΟΣΕ, με σκοπό την
υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΓΑΙΑΟΣΕ
συνάπτει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση εκμίσθωσης διάρκειας έως δέκα ετών για το
τροχαίο υλικό που είναι απαραίτητο για την εκπλήρωση των λειτουργικών αναγκών
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η Σύμβαση προβλέπει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναλάβει την πραγματοποίηση
των εργασιών εκτεταμένης συντήρησης τροχαίου υλικού που μισθώνει κατά την
έναρξη της ισχύος της για την επαναφορά του στη δέουσα λειτουργική κατάσταση
και οι δαπάνες αυτές συμψηφίζονται με οφειλόμενα μισθώματα. Η ΓΑΙΑΟΣΕ
εισπράττει για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου το μίσθωμα για τη χρήση του
τροχαίου υλικού, που προβλέπεται στη Σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού μεταξύ
ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία έχει υπεισέλθει το ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, υπάρχει
οικονομική ωφέλεια για το ελληνικό Δημόσιο και ολοκληρώνεται το πλαίσιο της
αναδιάρθρωσης της διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας,
διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον.
Με την ψήφιση του παρόντος
νομοσχεδίου, ολοκληρώνεται η εκταμίευση περίπου 11 δισεκατομμυρίων με την
εκπλήρωση δεκαεπτά προαπαιτούμενων, που έγινε συναινετικά με τους εταίρους,
αλλά και μετά από σοβαρή διαπραγμάτευση. Η εκταμίευση των 2,8 δισεκατομμυρίων
θα εισφέρει στη σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας και στις αναπτυξιακές
προοπτικές της, ώστε να βγούμε από την κρίση.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-Οικολόγων σε
όλη τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης πορεύτηκε με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον
και τα δίκαια του ελληνικού λαού.
Επειδή εδώ ουσιαστικά είναι και η
κριτική που δέχεται η Κυβέρνηση, θα ήθελα να αναφέρω ορισμένα πράγματα απέναντι
σε αυτήν την κριτική, καθώς κάποιες στιγμές στην Επιτροπή ξεπεράστηκαν από
κάποιους και τα όρια της πολιτικής αντιπαράθεσης.
Κατ’ αρχάς, ξεκινάω με τον κ.
Μανιάτη ο οποίος αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά –και δεν ξέρω γιατί το
επαναφέρουν αυτό συνεχώς είτε το ΠΑΣΟΚ είτε η Νέα Δημοκρατία- στο τι ψήφισαν
τον Ιούνιο του ’15. Η Νέα Δημοκρατία, ξέρουμε, ψήφισε για την παραμονή στην
Ευρωπαϊκή Ένωση, το έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό. Η Δημοκρατική Συμπαράταξη
ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ψήφισε τη δανειακή σύμβαση, μόνο τη δανειακή σύμβαση, για να έρθουν
τα χρήματα για τις ανάγκες του ελληνικού κράτους. Βεβαίως, η δανειακή σύμβαση
έχει και μια συμφωνία από πίσω, κάποια ζητήματα τα οποία έπρεπε να υλοποιηθούν
από την ελληνική πλευρά, να τα ψηφίσουμε. Δανειακή σύμβαση με παροχή μόνο
χρήματος, χωρίς υποχρεώσεις, δεν υπάρχει.
Τώρα, θα κάνω μια «κακή» κριτική:
Αυτό τώρα έρχεται από τα παλιά, είναι μια παλιά συνήθεια που δεν ξεχνιέται, να
παίρνουμε δανεικά χωρίς καμμία υποχρέωση και να τα καταναλώνουμε στον δημόσιο
βίο όπως θέλουμε, δημιουργώντας ελλείμματα, χρέη δισεκατομμυρίων. «Αυτό
υπογράψαμε», λέει, «τη δανειακή σύμβαση μόνο, για να πάρουμε λεφτά».
Επίσης, ανέφερε ότι το νέο Ταμείο
ελέγχεται από τους δανειστές και ότι θα
εκποιήσει τη δημόσια περιουσία. Από πού προκύπτει αυτό; Το είπα και στην
εισαγωγή της ομιλίας μου, κύριε Μανιάτη. Να έρθετε εδώ, μετά που θα μιλήσετε,
να μας πείτε τη σύνθεση του νέου Ταμείου, τι ρόλο έχει το κράτος, τι ρόλο έχει
το Υπουργείο Οικονομικών σε αυτήν τη διαδικασία, πώς ορίζονται τα μέλη και να
μας πείτε από πού προκύπτει ότι οι δανειστές ελέγχουν τα πάντα εκεί.
Το άλλο που είπε ο κ. Μανιάτης -και εδώ είναι
το ωραίο- για τις αλλαγές που κάναμε στο 6,95% -αυτό που πήραμε πίσω που
λέτε- στις εισφορές, είναι το εξής: «Με
αυτά και με αυτά που κάνει η Κυβέρνηση, φεύγουν οι νέοι στο εξωτερικό».
Δηλαδή, οι αγρότες και οι ελεύθεροι
επαγγελματίες τώρα θα φύγουν στο εξωτερικό; Για αυτό φεύγουν οι νέοι στο
εξωτερικό; Όχι, κύριε Μανιάτη, θα πρέπει να μας πείτε: για αυτό έφυγαν ή
εξαιτίας των πολιτικών -ξαναερχόμαστε πάλι στα ίδια- που εφαρμόστηκαν, δηλαδή
της διόγκωσης του δημόσιου χρέους, της αποβιομηχάνισης και του παραγωγικού
μοντέλου που δεν είχατε;
Γιατί συνάδελφός σας χθες μας ρώτησε
εδώ: «Ποιο είναι το παραγωγικό μοντέλο που έχετε»; Το δικό σας ποιο ήταν; Το
χρηματιστήριο; Ο τζόγος; Τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια χρέους;
Και δεν λέω για τη διαπλοκή, η οποία
αναπτύχθηκε μέσα από αυτήν την διαδικασία, που προφανώς δεν ευθύνεται ο καθένας
ξεχωριστά, αλλά συνολικά ευθύνονται οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, σε μια προσπάθεια
που ξεκίνησε ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, το
προηγούμενο διάστημα σε προηγούμενη ομιλία του, προσπάθησε να ταυτίσει την
Κυβέρνηση με την Νέα Δημοκρατία, ότι αυτοί το κάνουν πιο καλά, ότι εμείς πλέον
έχουμε εισέλθει σε μια διαδικασία φιλελευθερισμού ή νεοφιλελευθερισμού,
ιδιωτικοποιούμε τα πάντα και δεν υπάρχει λόγος να είναι ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ, αυτοί
ξέρουν να τα κάνουν αυτά, άρα είναι καιρός να φεύγουμε εμείς, να έρθουν εκείνοι
να τα κάνουν αυτά.
Επίσης, είπε μια βαριά κουβέντα
ισχυριζόμενος ότι την αναφέραμε εμείς. Είπε: Μας λέτε και μας θεωρούσατε
«πουλημένους» όταν εμείς κάναμε παρόμοια πράγματα. Η διαφορά μας με τη Νέα
Δημοκρατία, κύριε Βαρβιτσιώτη, δεν είναι ότι σας θεωρούμε πουλημένους, είναι
ότι εσείς συντάσσεστε με ό,τι πιο ακραία επιθετικό υπάρχει για το δημόσιο
συμφέρον, όχι γιατί είστε υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων, όπως λέτε, αλλά γιατί
είστε εχθροί του κοινωνικού κράτους, της δημόσιας υγείας και της δημόσιας
παιδείας. Αυτές είναι οι διαφορές μας και ευτυχώς υπάρχει εδώ η Κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ, η οποία αναδιοργανώνει και τη δημόσια παιδεία και τη δημόσια υγεία, την
οποία την είχατε έτοιμη να την παραδώσετε.
Επίσης, οι πιέσεις που ασκούνται
-και το ξέρετε πολύ καλά- είναι πολύ μεγαλύτερης έκτασης και από τις συμφωνίες
και πολλές φορές τις υπερβαίνουν. Αυτό που εμείς, βέβαια, λέμε «πιέσεις για
αλλαγή συμφωνηθέντων» από εσάς είναι ταύτιση απόψεων, για αυτό κατηγορούμαστε
ότι αργούμε στη διαπραγμάτευση. Προφανώς με τις ακραίες φωνές των δανειστών,
του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, εμείς δεν ταυτιζόμαστε, γι’ αυτό καθυστερούμε
στις διαπραγματεύσεις. Εσείς θα τα είχατε λύσει αυτά, θα τα είχατε ξεμπερδέψει.
Κατ’ αρχάς, να πω κάτι για τον κ.
Άδωνι Γεωργιάδη και θα τελειώσω με αυτό. Πρέπει να ξέρει ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης
-δεν είναι εδώ, δεν έχει σημασία- ότι όσον αφορά τις υβριστικές τοποθετήσεις
που κάνει και μάλιστα εκτός μικροφώνου -χθες έβριζε πραγματικά δηλαδή, και
αναφέρομαι όχι μόνο σε αυτά που ακούστηκαν- μπορεί να εκνευριζόμαστε καμμία
φορά, αλλά δεν τις λαμβάνουμε υπ’ όψιν σοβαρά. Τις ίδιες υβριστικές
τοποθετήσεις τις έχει εξαπολύσει από αυτό το Βήμα πριν μερικά χρόνια ενάντια
στη Νέα Δημοκρατία, στην οποία είναι Αντιπρόεδρος σήμερα. Τα βιντεάκια του youtube ήδη έχουν σηκωθεί και τον δείχνουν να σας κατηγορεί ότι
εσείς και το ΠΑΣΟΚ έχετε καταστρέψει την χώρα. Σήμερα βέβαια από άλλη θέση
κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ.
(Χειροκροτήματα
από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ)
Δεν ξέρω τι θα κάνει εάν πάει αλλού,
ποιον θα κατηγορεί. Πάντως εσάς σας κατηγορούσε με τα ίδια λόγια. Δείτε τα
βιντεάκια.
Κατηγορήσατε τον ΣΥΡΙΖΑ για διαπλοκή
όταν σε όλο το φάσμα της πολιτικής ζωής του τόπου στελέχη σας εμφανίζονται
διαπλεκόμενα, από την Αυτοδιοίκηση μέχρι σύμβουλοι του κόμματος, των αρχηγών
σας, ή και συγγενείς. Δεν θα ξεκινήσω τώρα να απαριθμώ. Να ξεκινήσω από τα
αυτοδιοικητικά που λέω;
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Ξεκίνα.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΙΖΟΥΛΗΣ: Να ξεκινήσω;
Να ξεκινήσω από τη Δυτική Μακεδονία
και το πρόσφατο σκάνδαλο -γιατί είπα για Αυτοδιοίκηση- ή για τον άλλο που μπήκε
φυλακή για τα δεκάδες εκατομμύρια στη Θεσσαλονίκη; Ο πρώην Δήμαρχος
Θεσσαλονίκης δεν ήταν;
Όποια πέτρα διαπλοκής σηκώθηκε κάνα
- δύο χρόνια τώρα είναι από κάτω ένα στέλεχός σας. Πώς το κάνετε;
(Θόρυβος
στην Αίθουσα)
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι
λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε.
Δεν πετυχαίνουμε πάντα τους στόχους
μας, όμως είμαστε εδώ για να υπερασπίσουμε αξίες απέναντι σε ένα σύστημα
διαπλοκής που ταλάνισε την χώρα για δεκαετίες και προσπαθεί με νύχια και με
δόντια να διατηρήσει το καθεστώς ανομίας που επέβαλε στη δημόσια ζωή για
χρόνια.
Μέσα από αυτές τις δυσκολίες θα
καταφέρουμε να βγάλουμε την κοινωνία όρθια, να φέρουμε τη δίκαιη ανάπτυξη,
πάντα με το βλέμμα μας στους αδύναμους και τα θύματα της ανθρωπιστικής κρίσης
που δημιούργησαν οι πολιτικές λιτότητας.
Ευχαριστώ.
Για πιο άμεση ενημέρωση κάντε like στην σελίδα μας στο
facebook εδώ: Γίνετε
μέλη στη σελίδα μας στο Facebook:
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.