Wednesday, February 13, 2019

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Σερρών: Ανακοίνωση για τον Προγραμματισμό και την Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου των Σχολικών Μονάδων


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Σε ό,τι αφορά στον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, όπως αυτά αποτυπώνονται στην Υπουργική Απόφαση 1816/ΓΔ4/7-1-2019 (Φ.Ε.Κ. Β΄ αρ. φύλλου 16 της 11/01/2019), η εφαρμογή της οποίας ισχύει από την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020, ως Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε., μακριά από δήθεν «επαναστατικές κορώνες» του «όχι σε όλα», επισημαίνουμε τα παρακάτω:

Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση έρχεται να υλοποιήσει τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 7 του άρθρου 47 του Ν.4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Εκτιμούμε πως είναι σε θετική κατεύθυνση το γεγονός ότι οι θεματικοί άξονες αναφοράς και οι αντίστοιχες παράμετροί τους όπως προβλέπονται στο άρθρο 1 της συγκεκριμένης Υ.Α. θα αποτυπώνονται με μια περιγραφική διαδικασία χωρίς να περιέχουν ποσοτικούς δείκτες που θα μπορούσαν, ενδεχόμενα, να χρησιμοποιηθούν σε μια διαδικασία αξιολόγησης που θα παρέπεμπε σε αξιολόγηση-χειραγώγηση.
Υπάρχουν σημεία στις παραμέτρους των θεματικών αξόνων που είναι εντελώς εκτός μιας ενδεχόμενης παρέμβασης από τη σχολική μονάδα μιας και, για παράδειγμα:
  • ζητείται αναφορά και προγραμματισμός ενεργειών για την «αξιοποίηση των οικονομικών πόρων που διαθέτει η Πολιτεία για την πιο αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου σε σχέση με την εξυπηρέτηση των αναγκών της σχολικής κοινότητας» τη στιγμή που τα χρήματα που διατίθενται στα σχολεία για την κάλυψη των αναγκών τους είναι τόσο περιορισμένα (π.χ. λειτουργικές δαπάνες από ΚΑΠ, δαπάνες επισκευών από ΣΑΤΑ, μισθοδοσίες καθαριστριών από ΙΝΕΔΙΒΜ κ.α.) που βρίσκονται στα όρια της «ανεπάρκειας»!
  • ζητείται προγραμματισμός ενεργειών για την «αποδοτικότερη διοικητικά λειτουργία του σχολείου» εισάγοντας τη λογική της «απόδοσης» τη στιγμή που το συνολικό πλαίσιο της διοικητικής λειτουργίας του σχολείου (όργανα διοίκησης, καθήκοντα, λειτουργία κ.α.) είναι ασφυκτικό και καθορίζεται αυστηρά από κείμενες διατάξεις.
  • Στις συμπερασματικές εκθέσεις των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. υπάρχουν πίνακες που συμπληρώνονται με αριθμητικά στοιχεία (ο πρώτος αφορά στο πλήθος των υλοποιημένων σχεδίων δράσεις ενώ στον δεύτερο αποτυπώνεται ο αριθμός των σχεδίων δράσης που προτάθηκαν αλλά και υλοποιήθηκαν από τα σχολεία) οι οποίοι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρχει κατάταξη των σχολείων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. με τα στοιχεία αυτά.
  • Η διατήρηση στη «διακριτική ευχέρεια» της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας της δυνατότητας με μία νέα υπουργική απόφαση να τροποποιήσει τους θεματικούς άξονες, τον τρόπο αποτύπωσής τους από περιγραφικό σε μεικτό ή/και καθαρά ποσοτικό που παραπέμπει σε λογικές ταξινόμησης και κατάταξης των σχολικών μονάδων είναι, αν μη τι άλλο, προβληματική.
Υπάρχει χρόνος μιας και η όλη διαδικασία θα τεθεί σε ισχύ την επόμενη σχολική χρονιά να υπάρξουν αλλαγές και στην Υ.Α. αλλά και στα άρθρα του Ν.4547/2018. Ειδικότερα, πρέπει να καταστεί σαφές και ξεκάθαρο πως οι απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου στις οποίες γίνεται αναφορά στο άρθ. 47 παρ. 3 αφορούν αποκλειστικά στις αρμοδιότητες που αυτό έχει και καμία εμπλοκή δεν μπορεί να έχει με το παιδαγωγικό έργο που επιτελείται μέσα στη σχολική μονάδα. Επίσης θα πρέπει να είναι σαφές ότι η τελική απόφαση για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση θα πρέπει να είναι στην αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων χωρίς να είναι υποχρεωτική η ενσωμάτωση των όποιων παρατηρήσεων του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου τόσο στο στάδιο του προγραμματισμού όσο και της αποτίμησης.
Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) σε σχέση με την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, είχε εκφράσει τη θέση για κήρυξη απεργίας – αποχής όταν θα έρθει η στιγμή της υλοποίησης. Aπό τη στιγμή που το ισχύον πλαίσιο δεν έχει αλλάξει στην κατεύθυνση που ζητάει το εκπαιδευτικό κίνημα, η θέση μας αυτή παραμένει ίδια.
Καλούμε:
·         τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να μην προτρέξουν να εφαρμόσουν από τώρα την Υ.Α. στέλνοντας φόρμες και πίνακες στις σχολικές μονάδες. Οι συνάδελφοι πρέπει να ενημερώσουν άμεσα τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών σε περίπτωση που προσπαθήσουν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να επιβάλλουν αυθαίρετα ένα πλαίσιο το οποίο θα παραπέμπει σε διαδικασίες αξιολόγησης – χειραγώγησης.
·         Την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην τροποποίηση των σχετικών διατάξεων.
Δηλώνουμε ότι ως μέλη της Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σεβόμενοι τη θεσμική λειτουργία τόσο στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. όσο και στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα υπερασπιστούμε με την υιοθέτηση και εφαρμογή των θέσεων του συνδικαλιστικού κινήματος το σχολείο της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας.  

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Σερρών

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.