Τετάρτη, 9 Μαΐου 2018

Αφροδίτη Σταμπουλή: Αναδοχή και Υιοθεσία

Ομιλία της Αφροδίτης Σταμπουλή, βουλεύτριας ΣΥΡΙΖΑ Σερρών και προέδρου της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης "Μέτρα για την προώθηση των Θεσμών της Αναδοχής και Υιοθεσίας" στην ολομέλεια της Βουλής,
"To νομοσχέδιο καθιερώνει ένα άρτια δομημένο σύστημα που καθοδηγείται και ελέγχεται από το Εθνικό Συμβούλιο Αναδοχής και Υιοθεσιών, διευθύνεται από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, συντονίζει τις αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες, ενσωματώνει την προσφορά των δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων, αξιοποιεί το επιστημονικό δυναμικό του κλάδου των κοινωνικών λειτουργών αλλά και τις δυνατότητες ηλεκτρονικής υποστήριξης της ΗΔΙΚΑ με στόχο τα λιγότερα τυχερά παιδιά σε αυτήν τη χώρα να πάψουν να ξεχνιούνται σε μαιευτήρια και να λιμνάζουν σε ιδρύματα, να πάψουν να τιμωρούνται δυσανάλογα και με καταστροφικές συνέπειες για τυχόν παραβάσεις τους, να πάψουν να στερούνται το περιβάλλον που θα τα βοηθήσει να επουλώσουν τα τραύματα να αναπληρώσουν τις απώλειες και να αναπτυχθούν απρόσκοπτα"
Ομιλία Αφροδίτης Σταμπουλή στη βουλή για το Σ/Ν περί αναδοχής και υιοθεσίας στις 9/5/2018 https://youtu.be/KnKm-Qe-jlw

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία 

Κε Πρόεδρε, κες και κοι Υπουργοί, συνδάλεφισσες και συνάδελφοι
Μετά από τόσες ώρες συνεδρίασης δεν νομίζω ότι μένει κάτι να προστεθεί αναφορικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, για αυτό θα προσπαθήσω απλώς να ανακεφαλαιώσω αυτά που δεν πρέπει να ξεχάσουμε. Το σημερινό νομοσχέδιο λοιπόν αποτελεί βήμα για την αναδόμηση του κοινωνικού κράτους στην Ελλάδα, ενός κράτους που δεν θα είναι απλά πάροχος επιδομάτων και χορηγός ιδρυμάτων με ό,τι περισσεύει από την κατασπατάληση του δημόσιου πλούτου και την ιδιοποίησή του από επιτήδειους, αλλά ενός κράτους που θα έχει την ευθύνη της φροντίδας των πολιτών του από τη γέννησή τους. Ενός κράτους που θα έχει τους θεσμούς, τις πρόνοιες, τις πολιτικές, και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς οι οποίοι δεν θα εγκαταλείπουν στην τύχη τους τα πιο ευάλωτα μέλη της κοινωνίας, αφού απλώς τους εξασφαλίσουν μια στοιχειώδη επιβίωση –και αυτό δανειστών θελόντων και μνημονίων επιτρεπόντων- αλλά θα τους προστατεύει στο κάθε τους βήμα, θα υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους και θα τους εξασφαλίζει ένα αξιοβίωτο μέλλον.
Ένα άρτια δομημένο σύστημα που καθοδηγείται και ελέγχεται από το Εθνικό Συμβούλιο Αναδοχής και Υιοθεσιών ( κάνω έκκληση κα Υπουργέ, εκτός από τις υιοθεσίες υπάρχουν και οι θυγατεροθεσίες, δεν ξέρω ποιες είναι περισσότερες, ας τελειώνουμε με τον ξεπερασμένο όρο που παραπέμπει στο «δύο παιδιά και ένα κορίτσι» και ας καθιερώσουμε επίσημα τον δόκιμο όρο «τεκνοθεσία»), διευθύνεται από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, συντονίζει τις αντίστοιχες  δημόσιες υπηρεσίες, ενσωματώνει την προσφορά των δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων, αξιοποιεί το επιστημονικό δυναμικό του κλάδου των κοινωνικών λειτουργών αλλά και τις δυνατότητες ηλεκτρονικής υποστήριξης της ΗΔΙΚΑ με στόχο, τα λιγότερο τυχερά παιδιά σε αυτήν τη χώρα να πάψουν να ξεχνιούνται σε μαιευτήρια και να λιμνάζουν σε ιδρύματα, να πάψουν να τιμωρούνται δυσανάλογα και με καταστροφικές συνέπειες για τυχόν παραβάσεις τους, να πάψουν να στερούνται το περιβάλλον που θα τα βοηθήσει να επουλώσουν τα τραύματα, να αναπληρώσουν τις απώλειες και να αναπτυχθούν απρόσκοπτα.
Με εργαλεία το Εθνικό και τα Ειδικά Μητρώα Ανηλίκων, το Εθνικό και τα Ειδικά Μητρώα Υποψήφιων Αναδόχων Γονέων και το Εθνικό και τα Ειδικά Μητρώα Υποψήφιων Θετών Γονέων οι άνθρωποι που επιθυμούν να παίξουν τον ένα ή τον άλλο από τους αναφερθέντες ρόλους στη ζωή ενός παιδιού, εντοπίζονται, ελέγχονται, κρίνονται με τα διαφορετικά κριτήρια που επιβάλλεται σε κάθε μία από τις δύο περιπτώσεις, επιμορφώνονται και αξιολογούνται, οριστικά όπως επιβάλλεται για τους θετούς γονείς, κατ’ επανάληψη και όσο κρατάει η αναδοχή για τους ανάδοχους γονείς. Ορθά αποκλείονται άνθρωποι που βαρύνονται με συγκεκριμένα αδικήματα και ορθά ο οποιοσδήποτε σεξουαλικός προσανατολισμός δε συνιστά αδίκημα στις σύγχρονες κοινωνίες και δεν μπορεί αποτελεί αιτία για διακρίσεις και αποκλεισμούς -αποκλεισμό από την αναδοχή στη συγκεκριμένη περίπτωση- όπως θα ήθελαν οι προκαταλήψεις και οι φοβίες κάποιων. Όσον αφορά πιθανά προβλήματα υγείας ή οικονομικά προβλήματα τίθεται πολύ σοβαρά το ερώτημα από ποιο όριο και πάνω επηρεάζουν αρνητικά τη δυνατότητα φροντίδας ενός παιδιού. Αντίθετα, κανείς και καμία δεν μπορεί να θεωρείται υπεράνω υποψίας για κάποια μορφή παιδικής κακοποίησης, όπως δείχνει και η τραγική ιστορία της Κύπρου, και  κάθε σχετικό σήμα που εκπέμπει ένα παιδί, ρητό ή άρρητο, πρέπει να αξιολογείται και να ελέγχεται για βιολογικούς και μη γονείς, αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας σήμερα.
Ορθά επίσης οι πρόνοιες για την αναδοχή δεν σταματούν στην τυπική ενηλικίωση των 18 ετών αλλά επεκτείνονται στην ολοκλήρωση τω ν σπουδών, ακόμη και των στρατιωτικών υποχρεώσεων του παιδιού σε αναδοχή, και ορθά υπάρχουν οι ειδικές ρυθμίσεις της επαγγελματικής αναδοχής για τις περιπτώσεις που η κατάσταση του παιδιού απαιτεί ειδική, οιονεί επαγγελματική φροντίδα. Ορθά επίσης η τήρηση Εθνικού και Ειδικών Μητρώων Αναδοχών και Εθνικού Μητρώο Υιοθεσιών (δε θα επαναλάβω την κριτική για τον όρο) εξασφαλίζει, με τήρηση πάντα της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα, ότι κάθε ενδιαφερόμενος/η μετά την ενηλικίωση θα μπορεί να πληροφορηθεί τα διαθέσιμα στοιχεία για τη βιολογική του/ης οικογένεια.
Πρόκειται για ένα άρτιο νομοθέτημα που αναβαθμίζει την προστασία του παιδιού στη χώρα μας και αξίζει την υποστήριξή μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.