Η Γενική Γραμματεία
Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανακοινώνει τις διοικητικές κυρώσεις που
επιβλήθηκαν σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου
εξαμήνου του 2018, με βάση τις διατάξεις του ν.3758/2009.
Συνολικά έχουν επιβληθεί 21 διοικητικές
κυρώσεις συνολικού ύψους 160.500
ευρώ, που κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική
πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών - καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα είχαν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους-, κλήση σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές
κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση
του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λ.π.
ευρώ, που κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική
πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών - καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα είχαν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους-, κλήση σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές
κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση
του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λ.π.
Για την ανάγκη προστασίας
του καταναλωτικού κοινού, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας
Καταναλωτή συγκροτεί ομάδα εργασίας με σκοπό να προσδιοριστούν οι ανάγκες για
τη βελτίωση του ν. 3758/2009 «Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για
ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το ν.
4038/2012.
Το πόρισμα της ομάδας θα
τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις που
τροποποιούν το νόμο 3758/2009 να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.