Monday, April 27, 2020

Λευτέρης Αβραμάκης: «Αδιαφορία και εμπαιγμός μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας»

Σαραντά εφτά Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Σερρών, Λευτέρης Αβραμάκης, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή (Αρ. Πρωτ. 5745/13.04.2020) με την οποία καταγγέλλουν την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον εμπαιγμό της εκπαιδευτικής κοινότητας συνολικά σε ότι αφορά την κάλυψη των μαθητών με τον αναγκαίο τεχνικό εξοπλισμό προκειμένου να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση που εφαρμόζεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, οι Βουλευτές υπενθυμίζουν ότι με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμοστούν προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κατέθεσαν επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή ζητώντας την παρέμβαση του κράτους ώστε να διασφαλιστεί ότι το σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό για να μπορέσουν να συμμετέχουν στη νέου τύπου εκπαιδευτική διαδικασία. Μια ημέρα πριν τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε εγκύκλιο προς όλους τους διευθυντές των σχολείων, ζητώντας τους να καταγράψουν εντός 48 ωρών τις ανάγκες σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή tablet, μαθητών και καθηγητών προκειμένου να ενεργοποιηθεί διαδικασία προμήθειας του τεχνικού εξοπλισμού. Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης η Υπουργός Παιδείας ισχυρίστηκε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη με κατεπείγουσα διαδικασία η αξιοποίηση πόρων ΕΣΠΑ ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολικών μονάδων, υπονοώντας έμμεσα ότι αυτός ο εξοπλισμός αφορά την χορήγηση των αναγκαίων μέσων σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες. Μια ημέρα μετά και αφού οι διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων επιδόθηκαν σε ένα αγώνα δρόμου προκειμένου να ανταποκριθούν στην 48ωρη προθεσμία, έχοντας επικοινωνήσει με το σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών της μονάδας, το Υπουργείο Παιδείας διευκρίνισε, ότι η κατεπείγουσα διαδικασία δεν αφορά στην εξεύρεση τρόπου κάλυψης του συνόλου των μαθητών ώστε να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά αποσκοπούσε στην καταγραφή των αναγκών τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων, που παραμένουν κλειστές!
Κατά συνέπεια, η Υπουργός Παιδείας αδιαφόρησε πλήρως για την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες οικογένειες στην Ελλάδα στην εποχή της τηλεκπαίδευσης μην έχοντας τον αναγκαίο εξοπλισμό για να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. 
Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, δήλωσε σχετικά:

«Η αδιαφορία της Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης της ΝΔ για όλους εκείνους τους μαθητές που δεν μπορούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως είναι προκλητική. Τα σχολεία έχουν κλείσει από τις αρχές Μαρτίου, επιλέχθηκε να παρακολουθούν μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών οι μαθητές τα μαθήματα και δεν έχει διασφαλιστεί, ούτε καν έχει δρομολογηθεί κάποια ενέργεια, προκειμένου να υπάρχουν στη διάθεση των μαθητών και των εκπαιδευτικών τα αναγκαία μέσα. Τη στιγμή μάλιστα που χιλιάδες εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται επίσης εξ αποστάσεως, αντιλαμβάνονται όλοι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών δεν διαθέτουν τον αναγκαίο αριθμό υπολογιστών ή tablet για να ανταποκριθούν στο σύνολο των νέων υποχρεώσεων. Ο εμπαιγμός τόσο των γονέων και των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών, ιδίως των διευθυντών που υποχρεώθηκαν σε έναν αγώνα δρόμου για να γνωστοποιήσουν στο Υπουργείο τις ανάγκες των μαθητών, είναι πραγματικά απίστευτος. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να αντιληφθεί τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και να σταματήσει να ενδιαφέρεται μόνο για εκείνες τις διαδικασίες που θα εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν παιδιά εκτός της ασυνήθιστης αυτής εκπαιδευτικής διαδικασίας τη στιγμή μάλιστα που το Υπουργείο και συνολικά η κυβέρνηση ισχυρίζονται ότι η τηλεκπαιδεύση όπως και η τηλεργασία ήρθαν για να μείνουν. Αντί η Υπουργός Παιδείας να σχεδιάζει την πλήρη οπισθοδρόμηση της παιδείας καταθέτοντας εν μέσω καραντίνας το πλέον αναχρονιστικό νομοσχέδιο παιδείας των τελευταίων δεκαετιών καλό θα ήταν να ασχοληθεί με τις πραγματικές ανάγκες που έχουν προκαλέσει τα μέτρα αντιμετώπισης τους κορωνοϊού στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.  

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.