Thursday, October 24, 2019

Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του Ν/Σ "Επενδύω στην Ελλάδα"


Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του Ν/Σ «Επενδύω στην Ελλάδα».

«Δύο μόνο λόγια σε όσα ακούστηκαν προ ολίγου για λόγους ιστορικής τάξεως. Το να μιλάει οποιοσδήποτε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ για συνθήκες βίας και οργής κατά βουλευτών που οδήγησαν μέχρι ενός σημείου να γίνει η ζωή τους κόλαση, είναι μνημείο θράσους. 
Θέλω απλώς να υπενθυμίσω για τους νεότερους συναδέλφους ότι για να ψηφιστεί το PSI, το Φεβρουάριο του 2012, μας είχαν στήσει καραούλι στην Κηφισίας και στη Βασιλίσσης Σοφίας στα φανάρια και πετάγανε πέτρες σε κάθε βουλευτικό αυτοκίνητο. Η αστυνομία μας έβαζε από τον Εθνικό Κήπο γιατί αλλιώς δεν μπορούσαμε να φτάσουμε στη Βουλή από τον κόσμο που ήταν γύρω. Ήταν η εποχή των “Αγανακτισμένων”. 


Ήταν η εποχή που ο κύριος Τσίπρας δικαιολογούσε τις βιαιοπραγίες λέγοντας ότι είναι δίκαιο να υπάρχει μία λαϊκή οργή και ο κύριος Κατρούγκαλος σε τηλεοπτική εκπομπή - ήμουνα δίπλα του και είχα πραγματικά μείνει ενεός -δικαιολογούσε κάποια ποσοστά βίας ως σημάδι της οργής της κοινωνίας. 
Είναι εξαιρετικά ευτυχές ότι αυτή η εποχή έφυγε. Και είναι ακόμα ευτυχέστερο ότι ο κύριος Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύω ότι ωρίμασαν όταν διαπίστωσαν πόσο εύκολα μπορεί το ποτάμι του λαϊκισμού και της αντικοινοβουλευτικής βίας να στραφεί εναντίον των ιδίων, όπως συνέβη την εποχή των συλλαλητηρίων για τη Συμφωνία των Πρεσπών, όπου ουδέποτε η Νέα Δημοκρατία δικαιολόγησε οποιαδήποτε πράξη βίας.
Άρα, να δεχόμαστε από τον ΣΥΡΙΖΑ οποιουδήποτε είδους κριτική για το ότι η δική μας παράταξη συνέβαλε να γίνει η ζωή τους κόλαση στα σπίτια τους και τα λοιπά, αποτελεί μνημείο θράσους. 
Όσον αφορά για το αν πήραμε τις εκλογές με δόλιο τρόπο, όπως ακούστηκε αυτές τις ημέρες, που ακούμε τον έναν μετά τον άλλο τα υψηλόβαθμα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να μας εξηγούν πόσο ανέτοιμοι ήταν να κυβερνήσουν το 2015 και πόσο οι ίδιοι είχαν πέσει θύμα της αυταπάτης τους, δηλαδή αφού οι ίδιοι είχαν αυταπάτες, προφανώς αυτά που λέγανε στον ελληνικό λαό ήταν λάθος. 
Να δεχτούμε την πρόθεση ότι ήταν λάθος εξ αμελείας. Ήταν λάθος και όχι δόλος. Αλλά το ότι στον ελληνικό λαό είπαν το 2015 ψέματα, αυτό το έχουν πλέον αποδεχτεί οι ίδιοι. 
Άρα, λοιπόν, ας τα αφήσουμε τώρα όλα αυτά πίσω μας. Κυβερνήσατε και πιστεύω ότι σε κάποιο βαθμό αυτό σας ωρίμασε. Λέω σε κάποιο βαθμό, για να έρθω στο νομοσχέδιο, γιατί δεν μπορώ να μην απαντήσω στον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ επί του νομοσχεδίου τώρα. 
Αυτό είναι το νομοσχέδιό μας. Ένα μεγάλο νομοσχέδιο. Εγώ είμαι 12 χρόνια βουλευτής. Ομολογώ είναι από τα μεγαλύτερα σε έκταση νομοσχέδια που έχουν ψηφιστεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και είμαι υπερήφανος γι’ αυτό. Πιστεύετε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι θα ήταν δυνατόν ένα τέτοιο νομοσχέδιο με τόσο συγκεκριμένες πρακτικές και λεπτομερειακές διατάξεις να ετοιμαστεί μέσα σε 100 ημέρες που έχουμε έρθει στην εξουσία; 
Η καλύτερη απόδειξη για το πόσο καλά προετοιμασμένοι ήμασταν και το πόσο δουλεύαμε πριν από τις εκλογές για να μπορέσουμε να τιμήσουμε την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού στην περίπτωση που εκείνος αποφάσιζε να μας τη δώσει είναι και αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο τι κάνει; 
Έρχεται να λύσει σειρά πρακτικών θεμάτων. Σας το είπα στην Επιτροπή ο ίδιος στην πρώτη μου ομιλία. Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος για τη φύση αυτού του νομοσχέδιου. 
Εγώ δεν καλώ τους συνάδελφους μου να το ψηφίσουνε λόγω κομματικής πειθαρχίας. Καλώ τους συνάδελφους να το υπερψηφίσουνε με υπερηφάνεια. Γιατί αυτό το νομοσχέδιο έχει δεκάδες διατάξεις που κάνει τη ζωή των ανθρώπων ευκολότερη.
Και στην πραγματικότητα οι απολογούμενοι στην ελληνική κοινωνία είναι οι συνάδελφοι που δεν θα ψηφίσουν αυτό το νομοσχέδιο. Γιατί αυτοί θα έπρεπε να πάνε να εξηγήσουν στους συμπολίτες τους γιατί αποφασίζουν να τους κάνουν τη ζωή δυσκολότερη. 
Και εξηγούμαι. Δικαιούται το ΚΚΕ να καταψηφίσει αυτό το νομοσχέδιο; Ασφαλώς ναι. Γιατί δικαιούται; Διότι το νομοσχέδιο αυτό, κύριε συνάδελφε από το ΚΚΕ, είναι ένα νομοσχέδιο που δρα και η σκέψη του είναι να διευκολύνει την καπιταλιστική οικονομία. Εσείς, λοιπόν, που λέτε “αρνούμαστε τον καπιταλισμό, είμαστε κομμουνιστές και θέλουμε κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας”, ναι, έχετε κάθε δικαίωμα να το καταψηφίσετε. Γιατί διαφωνείτε επί της αρχής. Διαφωνείτε στον πυρήνα του. 
Εδώ, αυτοί κυβέρνησαν ως καπιταλιστές και αυτοί το ίδιο. Πως θα το καταψηφίσουν; Δηλαδή, ως τι καταψηφίζει ο κύριος Παππάς ένα νομοσχέδιο που διευκολύνει την επιχειρηματική δράση όταν ο ίδιος ως υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής έλεγε ότι πρέπει να διευκολύνουμε την επιχειρηματική δράση; 
Δεν γίνεται. Είναι αυτομάτως παράλογο. Αλλά ο αντιπολιτευτικός σας οίστρος απαντήθηκε μέσα από τον κύριο Δραγασάκη, στην επιτροπή, προχθές, διότι φτάσατε να καταψηφίζετε και να καταγγέλλετε άρθρα του κυρίου Δραγασάκη. Αυτό πραγματικά είναι άνω ποταμών. Όμως θα έλεγα, και αυτό πίστευα, ότι μετά το φροντιστήριο της πρώτης αναγνώσεως θα έχει υπάρξει κάποιου είδους συνετισμός. Και στο κάτω- κάτω να διαβάσετε το νομοσχέδιο. Επιμένετε στην ίδια γραμμή. Και θα σας το αποδείξω. 
Ήρθατε εσείς, κύριε Παππά, ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ και εκφράσατε δυο βασικές ενστάσεις. Ένσταση πρώτη, κάνατε μάλιστα και αρκετά λεπτά αναφορά στο ότι ο Μητσοτάκης μας μιλάει για την απολιγνιτοποίηση και την καθαρή ενέργεια, ενώ εμείς με το νομοσχέδιο μας εντάσσουμε στο νομοσχέδιο αυτό και τον αναπτυξιακό νόμο, την εξόρυξη λιγνίτη. 
Και σας απαντήθηκε στην επί των άρθρων συζήτηση και σας απαντήθηκε από την WWF και σας απαντήθηκε από μένα. Παρά ταύτα επιμένετε να έχετε την ίδια ακριβώς κατηγορία. Μα πως ο κύριος Μητσοτάκης μπορεί να μιλάει για την καθαρή ενέργεια και εσείς να επιδοτείτε τον λιγνίτη; Δεν επιδοτούμε τον λιγνίτη, είναι η απάντηση. 
Πάμε στο δεύτερο. Το δεύτερο είναι ακόμα πιο οφθαλμοφανές. Λέει ο κύριος Παππάς, εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ: “Διαφωνούμε με το outsourcing”, δηλαδή, να έχουν ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες τη δυνατότητα να κάνουν τον έλεγχο ή την πιστοποίηση της επενδύσεως και αν αυτή μπορεί να ενταχθεί ή όχι, μάλλον να εκταμιεύσει πιο σωστά το ποσό του αναπτυξιακού νόμου, διότι εκτός όλων των άλλων δεν μπορεί η ίδια εταιρεία να κάνει τον έλεγχο, η ίδια εταιρεία να έχει κάνει υπαγωγή της εταιρείας στον αναπτυξιακό νόμο. 
Δεν μπορεί, είπε ο κύριος Παππάς, να είναι ο ίδιος άνθρωπος, η ίδια εταιρεία και ελέγχων και ελεγχόμενος. Διαβάζω. Άρθρο 2, παράγραφος 3, σελίς 437. Γιατί εδώ είναι Βουλή. Κάποτε πρέπει και να διαβάζουμε τι ψηφίζουμε ή καταψηφίζουμε. 
Η διενέργεια ελέγχων των επενδυτικών σχεδίων από ορκωτούς ελεγκτές-λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες, όπως ορίζεται στις διατάξεις του παρόντος νόμου, θεωρείται υποχρεωτικός έλεγχος. Οι ορκωτοί ελεγκτές-λογιστές ή ελεγκτικές εταιρείες που διενεργούν έλεγχο σε επενδυτικά σχέδια όπως ορίζεται στις διατάξεις του παρόντος νόμου, εφαρμόζουν αναλογικά στον φορέα του επενδυτικού σχεδίου τις διατάξεις περί απαγόρευσης μη ελεγκτικών υπηρεσιών που ισχύουν για τη διενέργεια υποχρεωτικού ελέγχου οντοτήτων δημοσίου συμφέροντος. 
Να πω ότι είναι νομική η διατύπωση, γιατί στο νόμο αναγκαστικά είναι νομική, και δεν μπορέσατε να το καταλάβετε; Μα αν κάνατε τον κόπο να πάτε στην Αιτιολογική Έκθεση του άρθρου 2, παράγραφος 3, θα διαβάζατε πολύ εύκολα και κατανοητά αυτό το οποίο αμέσως τώρα είχατε ως αγωνία και εγώ το δέχομαι.  
Τι λέει, λοιπόν, εδώ; Ότι “ανωτέρω ελεγκτές στην Αιτιολογική εφαρμόζουν αναλογικά στον φορέα του επενδυτικού σχεδίου τις διατάξεις περί απαγόρευσης μη ελεγκτικών υπηρεσιών που ισχύουν για τη διενέργεια υποχρεωτικού ελέγχου οντοτήτων δημοσίου συμφέροντος με σκοπό την αποφυγή καταστάσεως σύγκρουσης συμφερόντων στο πρόσωπο του ελεγκτή και της διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος”. 
Δηλαδή ο νόμος που έχουμε φέρει έχει ήδη απαντήσει στην αγωνία του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, αρκεί να το είχε διαβάσει. Εδώ όμως έχουμε το εξής οξύμωρο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Δήθεν προσποιούμαστε ότι δεν μας έφτασε, λέει, ο χρόνος και η κυβέρνηση δεν έκανε καλή νομοθέτηση αλλά την έκανε βιαστικά. Μάλιστα. Το φέραμε από τον Αύγουστο σε δημόσια διαβούλευση. Πέρασε, όχι μία εβδομάδα που προβλέπει ο νόμος, ενάμισης μήνας. Πήγαμε στην κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία. Α’ ανάγνωση, ακρόαση φορέων, 70 φορείς ήρθαν εδώ, επί των άρθρων συζήτηση, β’ ανάγνωση και τώρα Ολομέλεια.
Πόσο χρόνο θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ να μελετήσει το νομοσχέδιο και τουλάχιστον η κριτική που να μας κάνει να είναι επί του νομοσχεδίου που ψηφίζουμε και όχι επί ενός φαντασιακού κειμένου που εκείνοι έχουν στο μυαλό τους; Αυτό είναι πολύ απογοητευτικό. Και είναι πολύ απογοητευτικό για ένα βασικό λόγο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γιατί δεν θα μπορέσουμε ποτέ ως κοινωνία να συνεννοηθούμε ανθρώπινα και πολιτισμένα εάν δεν αποφασίσουμε, και αυτή είναι πρόσκληση που κάνω στην αξιωματική αντιπολίτευση και στην ελάσσονα αντιπολίτευση. 
Εγώ αντιλαμβάνομαι την ανάγκη των κομμάτων να υπάρχουν και στην προσπάθειά τους να υπάρχουν πρέπει να κάνουν και αντιπολίτευση, ακόμα και σε πράγματα που μπορεί να μην τα πολυπιστεύουν. Συμβαίνει αυτό στις δημοκρατίες. 
Προσέξτε, όμως, τώρα πού βρισκόμαστε. Είμαστε στα πρώτα βήματα μίας νέας κυβερνήσεως. Ο λαός απεφάνθη με ένα τρόπο πολύ ξεκάθαρο στις 7 Ιουλίου. Η Νέα Δημοκρατία πήρε την αυτοδυναμία. Επόμενες εκλογές θα έχουμε το 2023, σε τέσσερα χρόνια. 
Όλοι το καταλαβαίνουμε ότι η επίτευξη της αυξήσεως του Aκαθάριστου Eθνικού Προϊόντος δεν είναι θέμα και στοίχημα του Υπουργού Επενδύσεως, Άδωνι Γεωργιάδη. Και εάν δεν πάει καλά η καριέρα και η σταδιοδρομία του Άδωνι Γεωργιάδη, θα επιβιώσει ο ελληνικός λαός. Δεν χάλασε ο κόσμος. Ούτε αποτελεί στοίχημα μόνο του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Υπήρχαν προηγούμενες κυβερνήσεις, θα υπάρχουν και επόμενες κυβερνήσεις. 
Η ανάπτυξη, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι στοίχημα του ελληνικού λαού. Είναι ζήτημα εθνικής επιβίωσης. Αν δεν μπορέσουμε να προσελκύσουμε άμεσα ξένες επενδύσεις, όπου παραμένουμε τελευταίοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν δεν μπορέσουμε να αυξήσουμε το ακαθάριστο εθνικό μας προϊόν, πώς θα αποκτήσουμε τους αναγκαίους πόρους για να ασκήσουμε δημογραφική πολιτική, για να ασκήσουμε αμυντική πολιτική, για να ασκήσουμε εξωτερική πολιτική, για να ασκήσουμε εκπαιδευτική πολιτική; 
Αν δεν μπορέσουμε να αποκτήσουμε δικά μας πραγματικά χρήματα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το έθνος μας θα σβήσει και τα παιδιά μας θα φύγουν στο εξωτερικό. Θέλουμε αυτό να το αντιστρέψουμε; Αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για να αντιστραφεί δεν θα αντιστραφεί ούτε εύκολα, ούτε γρήγορα, ούτε με μαγικό τρόπο. Θα αντιστραφεί μόνο αν αποφασίσουμε να παίξουμε με τους κανόνες του παιχνιδιού. Και τι λένε οι κανόνες; Ότι ο επενδυτής σήμερα έχει πολλές επιλογές. “Υπάρχουν πολλές πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια”.
Δείτε τι έγινε με την περίπτωση της Volkswagen. Μόλις πέρασε η είδηση ότι η Volkswagen σκέφτεται, δεν έχει αποφασίσει ακόμα, να ακυρώσει την επένδυση στην Τουρκία, βγήκανε δύο κράτη, η Ρουμανία και η Βουλγαρία, και διαγωνίζονται δημόσια ποιο από τα δύο θα δώσει περισσότερα κίνητρα στη Volkswagen για να πάει η αυτοκινητοβιομηχανία αυτή στην πατρίδα τους. Και η Βουλγαρία ξεκίνησε με 160 εκατομμύρια κίνητρα και επειδή η Ρουμανία έδωσε περισσότερα μέσα σε μία ημέρα αποφάσισε 260 εκατομμύρια κίνητρα. Γιατί; Γιατί σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πράγματι οι επενδυτές μπορούν να πάνε σε όποια χώρα θέλουν. 
Ποιο είναι το κριτήριο για να αποφασίσουν πού θα πάνε τώρα; Η ευκαιρία, το αν θα μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, το αν θα βγάλουν χρήματα. Γιατί ακούστε τώρα και κάτι σοκαριστικό για εσάς της Aριστεράς. Ναι, όλοι οι επενδυτές, να ξέρετε, είναι κερδοσκόποι. Όλοι. Ζημιοσκόπος επενδυτής δεν υπάρχει. Άρα τι κάνει το νομοσχέδιο αυτό; Αυτό το νομοσχέδιο λέει στους επενδυτές: “Κύριοι, ξεχάστε την παλιά Ελλάδα με την οποία ακούγατε ότι μόλις θα φτάσετε θα μπλέξετε με δικαστήρια, με πολεοδομίες, με αρχαιολογίες, με γραφειοκρατίες”. 
Σε αυτήν την Ελλάδα πια δεν υπάρχουν. Λέμε ότι από δω και μπρος αυτή την Ελλάδα που φτιάχνουμε όποιος θέλει να δράσει θα μπορέσει να το κάνει. Λέει τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ, καταργείτε την Αρχαιολογία. Και λέτε ότι πάνε να χτίσουν πάνω στα αρχαία. Θα μπορούσε να γίνει; Δεν ξέρετε ότι υπάρχει συνταγματική προστασία των αρχαίων; Τι λέει το νομοσχέδιο για τα αρχαία; 
Λέει ότι όταν έρθεις να κάνεις ένα ΣΔΙΤ, μια μεγάλη επένδυση, τίθεται χρονικός προσδιορισμός 60 ημερών, στο διάστημα των οποίων θα πρέπει η Αρχαιολογική Υπηρεσία να απαντήσει στον επενδυτή τι πρέπει να κάνει για να προχωρήσει νομίμως η επένδυσή του. Αυτό που έχουμε βάλει μέσα στο νομοσχέδιο όχι μόνο δεν καταστρατηγεί τα αρχαία και την πολιτιστική μας κληρονομιά, τα προστατεύει. Και ξέρετε γιατί τα προστατεύει; Για να δούμε μετά ποιος νοιάζεται όντως για τα αρχαία και τον πολιτισμό. Γιατί όσο δεν υπάρχει ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο, η κοινωνία μας βλέπει τα αρχαία ως απειλή.
Ποια είναι η άλλη κριτική που ακούστηκε. Ακούστηκε η κριτική ότι είναι, λέει, διυπουργικό νομοσχέδιο.“Λαθρονομοθετούντες”. Θέλω να εξηγήσω γιατί δεν είναι. 
Επί ΣΥΡΙΖΑ όταν λέγαμε πολυνομοσχέδιο τι εννοούσαμε; Πολλά νομοσχέδια σε ένα. Δηλαδή, ότι διάφορα υπουργεία για να γλυτώσουν χρόνο κοινοβουλευτικά, αντί να κάνουν δικό τους νομοσχέδιο το ενώνανε σε ένα νομοσχέδιο τα οποία μεταξύ τους δεν είχαν καμία σχέση και καμία συνάφεια. 
Είναι αυτό το νομοσχέδιο αυτή η περίπτωση; Ασφαλώς και όχι. Γιατί όσα υπουργεία έχουν βάλει μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο έστω και ένα άρθρο, το μόνο κριτήριο για να μπει άρθρο τους είναι εάν συμβάλει ή όχι στην ανάπτυξη. Αν δηλαδή επιταχύνει.
Αυτό το νομοσχέδιο, λοιπόν, τι κάνει; Είτε είναι σε επίπεδο κεραιών κινητής τηλεφωνίας, είτε είναι σε επίπεδο αναγνωρίσεως επαγγελματικών δικαιωμάτων των κολεγίων, είτε σε επίπεδο των ρυθμίσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος με τον ψηφιακό χάρτη, είτε είναι σε επίπεδο Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την τροπολογία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ό,τι υπάρχει μέσα στο σύνολο έχει ένα και μόνο κριτήριο: αν όλα αυτά επιταχύνουν ή όχι την ανάπτυξη της ελληνικής  οικονομίας και η απάντηση είναι ότι την επιταχύνουν. Για αυτό είμαστε και υπερήφανοι γι’ αυτό το νομοσχέδιο, γι’ αυτό και είναι ένα καλό νομοσχέδιο και γι’ αυτό να το υποστηρίξετε. 
Και δυο λόγια, θα έρθουν οι τροπολογίες σε λίγο. Η μία τροπολογία που θα έρθει θα είναι η Ενιαία Αδειοδοτική Αρχή. Θα φέρουμε και μία δεύτερη τροπολογία που θέλω να σας εξηγήσω γιατί τη φέρνουμε. Αφορά τη Golden Visa. 
Πολλές χιλιάδες, κυρίως Κινέζοι, αλλά και από άλλες εθνικότητες είναι μεγάλοι πελάτες του προγράμματος και αγόρασαν τις Golden Visa μέσω της χρήσεως των POS, των αυτομάτων μηχανημάτων. Υπήρξε μία εμπλοκή ως προς τη χρήση αυτών των μηχανημάτων και αυτή οδήγησε στην παύση των πράξεων μέσω POS. Το αρχικό δικό μου ενδιαφέρον για το θέμα αυτό προήλθε όταν πήρα τα στοιχεία της Golden Visa και είδα ότι μετά από αυτό το γεγονός το πρόγραμμα σχεδόν είχε παγώσει. Ένα πρόγραμμα που είχε φέρει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ εισπράξεις για τον ελληνικό λαό και την ελληνική οικονομία, περίπου είχε σταματήσει. 
Στην πορεία όμως απεδείχθη κάτι πολύ χειρότερο. Διάφορες αποκεντρωμένες διοικήσεις κατόπιν της απαγορεύσεως χρήσεως των POS άρχισαν να εκδίδουν αποφάσεις ακυρώσεων των Golden Visa και άρα οι Κινέζοι επενδυτές να ζητούνε πίσω τα χρήματά τους από το ελληνικό δημόσιο. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στην ελληνική οικονομία. 
Πήραμε γνωμοδότηση από την Τράπεζα της Ελλάδος με υπογραφή της Επιτροπής και του κυρίου Αλεβιζάτου ότι δεν παραβιάζεται καμία ευρωπαϊκή ή εθνική νομοθεσία από τη χρήση του POS, των οποίων η χρήση θεωρείται απολύτως νόμιμη, συνήθης και διάφανη τραπεζική συναλλαγή στο έγγραφο της Τραπέζης Ελλάδος. 
Κατά συνέπεια, θα φέρουμε τροπολογία τώρα που θα επανανομοθετεί τη χρήση των POS και θα κάνουμε και μία δεύτερη ρύθμιση στην Golden Visa και θα σας πω αμέσως για ποιο λόγο την κάνουμε. Ένα από τα προβλήματα που παρατηρήθηκε στο πρόγραμμα ήταν ότι το 90% των αγοραπωλησιών ακινήτων πήγαινε στην Αττική. 
Ο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να το ρυθμίσει, δίνοντας διέξοδο να γίνονται επενδύσεις και σε ομόλογα και μετοχές στο χρηματιστήριο. Όμως αυτό, τελικώς, δεν είχε πολύ ενδιαφέρον. Οι επενδυτές προτιμούν να αγοράζουν ακίνητα. 
Η κατεύθυνση όλων των ανθρώπων που θέλουν να επενδύσουν στα ακίνητα μέσω του προγράμματος Golden Visa σε μια περιοχή της χώρας και κυρίως στην Αθήνα, ούτε καν γενικά στην Αττική, είχε ως αποτέλεσμα μια πολύ μεγάλη  άνοδο των τιμών των ακινήτων σε αυτή την περιοχή. Κάτι που αρχίζει να δυσχεραίνει την αγορά από την ανάποδη. Ανεβάζει τα ενοίκια, δημιουργεί προβλήματα και τα λοιπά. 
Δίνουμε, λοιπόν, το δικαίωμα στους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών μέσα στην τροπολογία με τη σχετική διάταξη να καθορίζουν, προσέξτε, όχι χαμηλότερο ποσό, το 250.000 να μείνει ως κατώτατο όριο, αλλά ανώτερο ποσό ανά περιοχή. 
Παραδείγματος χάριν, η Αττική να έχει υψηλότερο ποσό και άλλες περιοχές της χώρας, που θα δούμε ποιες είναι, το κριτήριο θα είναι αυτές που έχουν χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη και χαμηλότερο ΑΕΠ και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη επενδύσεων σε ακίνητα μέχρι αυτής της αξίας, των 250- 300.000, να είναι σε χαμηλότερη τιμή, έτσι που να κατευθύνουμε τους αγοραστές και προς άλλες περιοχές της χώρας. 
Πρώτον, για να πουλήσουν τα ακίνητα τους και άνθρωποι σε άλλες περιοχές της χώρας που δεν έχουν κανένα όφελος μέχρι σήμερα από αυτό το επιτυχημένο κατά τα άλλα πρόγραμμα, και δεύτερον, για να αποφορτίσουμε την Αττική, η οποία πραγματικά, αρχίζει να έχει τις αρνητικές διαστάσεις ενός κατά τα άλλα θετικού μέτρου, απολύτως θεμιτού και ευπρόσδεκτου για την ελληνική οικονομία. 
Για τις υπόλοιπες τροπολογίες θα μιλήσω όταν με το καλό έρθουν όλες».



Ολόκληρη η συνέντευξη στο ακόλουθο link:

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.