Friday, March 27, 2015

Ομιλία του Αντιπροέδρου της Ελληνικής Κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη, κατά την επίσκεψη στην Κίνα: "2015 - Έτος Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας"

Είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή μου να βρίσκομαι εδώ σήμερα για να εγκαινιάσουμε από κοινού το 2015 ως Έτος Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας. Η επίσκεψη μας αυτή δεν έχει εθιμοτυπικό χαρακτήρα. Η παρουσία μου εδώ
συνοδευόμενος από τον Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας, υποδηλώνει τη βούληση της νέας κυβέρνησης για την αναβάθμιση του υψηλού επιπέδου πολιτικών σχέσεων των δύο χωρών σε μια ισχυρή εταιρική σχέση, ...με έμφαση στους τομείς εκείνους της οικονομίας που υπάρχουν πραγματικές και απεριόριστες δυνατότητες συνεργασίας. Η ιστορία των δύο λαών μας στον τομέα της θάλασσας, εκτείνεται αιώνες πίσω. Για την Κίνα και την Ελλάδα, η θάλασσα είναι ιστορία και πολιτισμός, είναι βίωμα και μνήμη των λαών και των ναυτικών τους, είναι σημαντικότατος οικονομικός τομέας με εξαιρετικές δυνατότητες ανάπτυξης στους τομείς της μπλε οικονομίας, είναι το μέσο για τη "θαλάσσια οδό του μεταξιού" και της σημαντικότατης αυτής πρακτικής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες, είναι πηγή επιστημονικής και τεχνολογικής προόδου, είναι χώρος ανάπτυξης του τουρισμού, χώρος προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης, είναι όμως και χώρος τέχνης και καλλιτεχνικής έκφρασης. Η παρουσία μου εδώ εκφράζει τη βαθιά πεποίθηση της Ελληνικής Κυβέρνησης στο στρατηγικό χαρακτήρα των Ελληνοκινεζικών Σχέσεων στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, της ναυτιλίας και της ανταλλαγής τεχνογνωσίας στους συναφείς ναυτιλιακούς κλάδους και το ναυτιλιακό εξοπλισμό, στον τομέα του τουρισμού που έχουμε πολλά περιθώρια προόδου και βέβαια στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών. Όπως είναι γνωστό, η ελληνική πλοιοκτησία αποτελεί σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου και ένας μεγάλος αριθμός πλοίων κατασκευάζεται σε Κινεζικά ναυπηγεία. Τώρα όμως με την ανάπτυξη της Κόσκο στο λιμάνι του Πειραιά, διαμορφώνονται πεδία συνεργασίας στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών, της συντήρησης και του ναυτιλιακού εξοπλισμού και στην Ελλάδα. Χαίρομαι που η σχέση των χωρών μας έχει ήδη διανύσει μακρύ δρόμο στους τομείς αυτούς - θεωρούμε όμως ότι υπάρχουν εξαιρετικές δυνατότητες περαιτέρω εμβάθυνσης της πρακτικής συνεργασίας σε όλους αυτούς του κλάδους για τις χώρες μας. Η πρωτοβουλία της Κίνας να δημιουργήσει μια γέφυρα εμπορικής συνεργασίας με την Ευρώπη μέσω του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού συμπίπτει με μια βασική πτυχή του δικού μας προγράμματος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Η θάλασσα για την Ελλάδα αποτελεί βασικό μοχλό του προγράμματος παραγωγικής ανασυγκρότησης που εγκαινιάζει η νέα κυβέρνηση και μέσο για την καταπολέμηση της ανεργίας που αποτελεί για εμάς ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση σε πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Η θέση της Ελλάδας στο σταυροδρόμι μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και ο ρόλος της ως κόμβος της Μεσογείου αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε για τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης της χώρας μας, την πολιτιστική αναγέννηση και την κοινωνική συνοχή. Η Ελλάδα και η Κίνα ενώθηκαν μέσω της θάλασσας και του εμπορίου και είναι σε αυτούς τους τομείς που έχουμε στρατηγική σύγκλιση συμφερόντων ανάμεσα στις δύο χώρες. Η ιστορία αιώνων των λαών μας στη θάλασσα, η πείρα στα θέματα που την αφορούν και η γνώση που έχουμε συλλογικά κατακτήσει μας καλούν να καταστήσουμε τη θάλασσα χώρο ασφάλειας και ειρήνης, χώρο προόδου και ευημερίας για τους λαούς μας.







No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.