Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2016

Οικονομικά και τοπικά ζητήματα τα θέματα της συνεδρίασης του Δ.Σ του ΕΕΣΠ

ΕΕΣΠ-ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ & ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΤΡΩΝ
Πραγματοποιήθηκε χθες 25/10/2016 η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού & Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών, στα γραφεία του Συλλόγου. Στη συνεδρίαση ήταν παρών ο Πρόεδρος του Συλλόγου Βιβλιοχαρτοπωλών Ν. Αχαΐας, κ. Ιωάννης Μαντάς.
Η ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης περιλάμβανε μεταξύ άλλων, ενημέρωση για τις τρέχουσες εξελίξεις για το «ακατάσχετο», το φορολογικό, το ασφαλιστικό, τα «κόκκινα δάνεια», τους πλειστηριασμούς, το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης και άλλα θέματα στα οποία εμπλέκεται η δημοτική αρχή και αφορούν στην αγορά. Έγινε ενημέρωση για το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Πάτρας καθώς και για τη διαδικασία αποκατάστασης και ανακαίνισης του κτιρίου του Εμπορικού Συλλόγου.
Το θέμα τον «κόκκινων δανείων», του «ακατάσχετου»,  των πλειστηριασμών, του ασφαλιστικού, ανέπτυξε διεξοδικά ο  Aν. Ταμίας κ. Πολυχρόνης Θωίδης. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στον τρόπο κατάσχεσης κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων, στο ακατάσχετο όριο των 1500 ευρώ, στους τρόπους αναστολής εκτέλεσης του πλειστηριασμού και στην απαγόρευση τους μέχρι το 2017, στην άρση κατάσχεσης και την εξάλειψη υποθήκης επί ακινήτου για χρέη προς το δημόσιο κλπ.  Ένα από τα σοβαρότερα θέματα των συναδέλφων είναι η ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» (επισυνάπτεται αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα), καταργείται το άρθρο 99 και στη θέση του έρχεται ένας εξωδικαστικός συμβιβασμός, ο οποίος για να επιτευχθεί θα πρέπει η επιχείρηση να κριθεί βιώσιμη.  Η θέση του Συλλόγου την οποία και διεκδικεί είναι: «Είμαστε απέναντι στους πλειστηριασμούς για την πρώτη κατοικία και απαιτούμε προστασία των εμπόρων με χρήση του νόμου Κατσέλη που τους δίνει το δικαίωμα να προχωρήσουν σε εξωδικαστικές διαφορές με απλοποιημένη διαδικασία ώστε να βγουν από το αδιέξοδο». Όσον αφορά στο ασφαλιστικό, αναμένουμε να υλοποιηθεί η υπόσχεση του Πρωθυπουργού για παγιοποίηση των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ ώστε από 1/1/2017 πληρώνοντας τις τρέχουσες εισφορές βάσει φορολογικής δήλωσης να εξασφαλίζεται ασφαλιστική κάλυψη και σύνταξη.

Εν συνεχεία, συζητήθηκαν τοπικά θέματα της αγοράς. Έγινε λεπτομερής αναφορά και ακούστηκαν πολλές παρατηρήσεις για το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης που τέθηκε σε λειτουργία πριν από δέκα ημέρες. Μάλιστα μεταφέρθηκαν στη συνεδρίαση και όλες οι παρατηρήσεις που κατετέθησαν στη γραμματεία του Συλλόγου από μέλη μας αλλά και πολίτες της Πάτρας. Ήδη ο ΕΕΣΠ προχωρά σε βελτιωμένες προτάσεις για τη λειτουργικότητα του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Οι προτάσεις που διατυπώθηκαν ήταν πολλές. Παρέμβαση έκανε ο Πρόεδρος των Βιβλιοχαρτοπωλών Ν. Αχαΐας, κ. Ιωάννης Μαντάς για το εν λόγω θέμα. Συνοψίζουμε τις θέσεις μας:

·         Επέκταση της 1 ώρας στάθμευσης σε 2 ώρες.
·         Αυστηροποίηση ελέγχου από του Δημοτικούς Υπαλλήλους.
·         Διαχείριση φορτοεκφόρτωσης με διάθεση των θέσεων μετά το πέρας, σε καταστήματα με βαριά αντικείμενα.
·         Έναρξη διαδρομών λεωφορείων στις 6.30 με πέρας στις 21.30
·         Σύνδεση πάρκινγκ Τερψιθέας και Αγ. Ανδρέα με δωρεάν λεωφορεία
·         Βελτιώσεις στα πάρκινγ (ασφαλτόστρωση κλπ)
·         Θέσεις μοτοποδηλάτων κ.ά.
Οι παραπάνω θέσεις θα συμπεριληφθούν στις ήδη διαμορφωμένες προτάσεις του ΕΕΣΠ για το κυκλοφοριακό και θα  προωθηθούν στο Δήμο Πατρέων και συγκεκριμένα  στη συνάντηση που θα έχει το ΔΣ του Συλλόγου με τον Δήμαρχο την Πέμπτη,  27/10/2016. Στην ίδια συνάντηση θα τεθούν και άλλα σοβαρά θέματα που απασχολούν τον εμπορικό κόσμο όπως είναι η εξάλειψη του παραεμπορίου, οι λαϊκές αγορές και η καθαριότητα της πόλης.

Σχετικά με το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Πάτρας (PATRAS OPEN MALL), ο Πρόεδρος του ΕΕΣΠ  ενημέρωσε για τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΕΕ στις 5/10/2016 και αφορούσε στην ολοκλήρωση της εφαρμογής του συστήματος πιστότητας loyalty (επιβράβευση καταναλωτών από τις αγορές τους στα καταστήματα του οpen mall και λειτουργία της εφαρμογής μέσω smart phone). Στη συνάντηση συμμετείχαν οι Πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων των τεσσάρων ΟPEN MALL (Αλεξανδρούπολη, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα) και συμφωνήθηκε να ισχύσει ένα κοινό προφίλ για όλα τα Open Μall πανελλαδικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (κεντρική διαφήμιση, κοινά οφέλη για τους καταναλωτές, χρήση από όλους τους καταναλωτές που επισκέπτονται και τις πόλεις που έχουν Open Μall  κλπ). Ήδη στελέχη του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας έχουν εκπαιδευθεί στο σύστημα και αναμένεται η υλοποίηση ενημερωτικής εκδήλωσης για την εκπαίδευση και των καταστηματαρχών στην εφαρμογή αυτή.

Συζητήθηκε  το θέμα αποκατάστασης του κτιρίου του Εμπορικού Συλλόγου και ένταξής του στο ΤΑΣ. Συγκροτήθηκε  Επιτροπή παρακολούθησης αποτελούμενη από τον Πρόεδρο του ΕΕΣΠ  κ. Γιώργο Ρώρο, τον Β΄Αντιπρόεδρο κ. Κων/νο Ζαφειρόπουλο και το Μέλος του Δ.Σ. κ. Μιλτιάδη Καγιάφα, η οποία θα παρακολουθεί τη διαδικασία.

Εντός των ημερών θα ανακοινωθούν οδηγίες προς τους συναδέλφους και καταναλωτές για την έναρξη του «φθινοπωρινού» εκπτωτικού δεκαήμερου, το οποίο ξεκινά 1/11 και λήγει 10/11/2016. Σύμφωνα με την παράγραφο 1, Ν. 4177/2013 τα καταστήματα δύνανται να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή της περιόδου των εκπτώσεων, δηλαδή την Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016 από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23, Ν.2224/1994). Πάγια θέση του Εμπορικού & Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών είναι η διασφάλιση της Κυριακάτικης Αργίας και το άνοιγμα 2-3 Κυριακών.


Τέλος,  έγινε διάλογος για το θέμα των προσφύγων στο Ρίο. Οι Πατρινοί διακρίνονται για την ευαισθησία τους σε τέτοια κοινωνικά θέματα και στο παρελθόν έχουν αποδείξει ότι μπορούν να τα διαχειριστούν με διακριτικότητα, εγκαρδιότητα και ευγένεια. Ήδη ο ΕΕΣΠ έχει έρθει σε επαφή με τη ΜΚΟ PRAKSIS που διαχειρίζεται το θέμα αυτό, προκειμένου να υπάρξει συνεργασία για παροχή ρουχισμού και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης στους συνανθρώπους μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται διάθεση και συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της πόλης ώστε να χαράσσεται κοινή πολιτική διαχείρισης του θέματος για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα. Ο Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών, σε ψήφισμά του καλωσορίζει τους πρόσφυγες δηλώνοντας αρωγός και συμπαραστάτης τους με όποιο τρόπο είναι δυνατόν. 
*Επισυνάπτεται αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα
Ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων δίνει το δικαίωμα στο κράτος να κατάσχει και να διενεργήσει πλειστηριασμό ακόμη και στην πρώτη κατοικία ενός φορολογούμενου εφόσον αυτός οφείλει στο Δημόσιο ληξιπρόθεσμο χρέος άνω των 500 ευρώ!
Αν όμως ο οφειλέτης προλάβει πριν τον πλειστηριασμό να ρυθμίσει το χρέος του σε δόσεις, τότε γλιτώνει την απώλεια του σπιτιού του, αλλά δεν παύει να ζει υπό την απειλή μιας νέας κατάσχεσης εφόσον κάποια στιγμή δεν καταφέρει να πληρώσει εγκαίρως μία ή περισσότερες δόσεις της οφειλής του.
Επιπλέον, κάθε φορολογούμενος που χρωστά ληξιπρόθεσμη οφειλή στο Δημόσιο προστατεύεται από το μέτρο της κατάσχεσης για ποσό μέχρι 1.500 ευρώ που έχει κατατεθειμένο σε έναν τραπεζικό λογαριασμό του, καθώς επίσης και για το μηνιαίο ποσό του μισθού ή της σύνταξής του μέχρι το όριο των 1.500 ευρώ. Εξάλλου, κατάσχεση μπορεί να επιβληθεί μόνο στο ¼ μισθού ή σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ το μήνα υπό τον πρόσθετο περιορισμό ότι το ποσό που θα απομείνει στον οφειλέτη μετά την κατάσχεση δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 1.500 ευρώ.
Αναλυτικά, οι ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) προβλέπουν τα εξής για το μέτρο των κατασχέσεων:
Τι μπορεί να κατασχεθεί
1) Για την είσπραξη των ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο που δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση μπορεί να ληφθούν μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης, κατά την κρίση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ή άλλης υπηρεσίας που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής. Τα μέτρα αυτά προβλέπονται στο άρθρο 9 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και είναι:
α) κατάσχεση κινητών περιουσιακών στοιχείων στα χέρια του οφειλέτη, δηλαδή Ι.Χ. αυτοκινήτων, δικύκλων, σκαφών αναψυχής κ.λπ.
β) κατάσχεση κινητών περιουσιακών στοιχείων και χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη που βρίσκονται στα χέρια τρίτων, δηλαδή μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων, εφάπαξ βοηθημάτων, απαιτήσεων από πελάτες κ.λπ.,
γ) κατάσχεση ακινήτων περιουσιακών στοιχείων.
Πότε θα ειδοποιηθείτε και πότε όχι
2) Σε περίπτωση κατά την οποία επιλέγεται να ληφθεί το μέτρο της κατάσχεσης ακινήτου ή κινητού περιουσιακού στοιχείου, η Φορολογική Διοίκηση πριν από τη διενέργεια οποιασδήποτε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης πρέπει να κοινοποιήσει στον οφειλέτη ατομική ειδοποίηση με την οποία του υπενθυμίζει την υποχρέωση καταβολής της οφειλής και των συσσωρευμένων τόκων υπερημερίας και προστίμων και του δίνει χρονικό περιθώριο για την ολοσχερή εξόφληση του χρέους ή την υπαγωγή του σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής.
3) Η κατάσχεση χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη στα χέρια τρίτων, δηλαδή η κατάσχεση μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων, εφάπαξ βοηθημάτων, απαιτήσεων από πελάτες κ.λπ., γίνεται χωρίς καμία προειδοποίηση του οφειλέτη.
Το όριο των 1.500 ευρώ
4) Για κάθε οφειλέτη του Δημοσίου ισχύει ακατάσχετο όριο 1.500 ευρώ όσον αφορά στα ποσά των καταθέσεών του σε έναν λογαριασμό που έχει ανοίξει σε ένα μόνο τραπεζικό ίδρυμα. Ωστόσο, για να ισχύσει το ακατάσχετο αυτό όριο, ο οφειλέτης θα πρέπει να γνωστοποιήσει στο υπουργείο Οικονομικών τον συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό του, υποβάλλοντας ηλεκτρονικά σχετική δήλωση στο σύστημα ΤAXISNET. Εφόσον ο οφειλέτης έχει τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο πιστώνονται κάθε μήνα ποσά μισθών ή συντάξεων ή άλλων ασφαλιστικών βοηθημάτων οφείλει να γνωστοποιήσει αυτό το λογαριασμό στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να μην κατάσχονται από αυτόν υπόλοιπα χαμηλότερα των 1.500 ευρώ.
5) Το ακατάσχετο όριο μηνιαίου μισθού, μηνιαίας σύνταξης ή οποιουδήποτε άλλου ασφαλιστικού βοηθήματος ανέρχεται στο ποσό των 1.500 ευρώ. Δηλαδή, η Φορολογική Διοίκηση δεν μπορεί να ζητήσει κατάσχεση μισθού, σύνταξης ή οποιουδήποτε άλλου ασφαλιστικού βοηθήματος στα χέρια του εργοδότη ή του ασφαλιστικού ταμείου, εφόσον το ποσό αυτό δεν υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ το μήνα. Σε περίπτωση μηνιαίου μισθού ή μηνιαίας σύνταξης ή άλλου μηνιαίου ασφαλιστικού βοηθήματος που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ, επιτρέπεται η κατάσχεση του ¼ του συγκεκριμένου ποσού, όμως το εναπομένον μετά την κατάσχεση ποσό δεν επιτρέπεται να είναι κατώτερο των 1.500 ευρώ. Αν δηλαδή κάποιος οφειλέτης του Δημοσίου εισπράττει μισθό 1.600 ευρώ το μήνα, η Εφορία δεν μπορεί να του κατάσχει κάθε μήνα το ¼ του ποσού των 1.600 ευρώ, δηλαδή 400 ευρώ, αλλά μόνο 100 ευρώ, καθώς το ποσό που πρέπει να απομένει κάθε μήνα στον οφειλέτη μετά την κατάσχεση δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο των 1.500 ευρώ.
6) Δεν επιτρέπεται η κατάσχεση ακινήτων και κινητών περιουσιακών στοιχείων οφειλετών του Δημοσίου, στις περιπτώσεις που τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς το Δημόσιο δεν υπερβαίνουν τα 500 ευρώ. Στο όριο των 500 ευρώ δεν περιλαμβάνονται οι προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, οι τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής ή και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής.
Για όσους οφείλουν μέχρι 500 ευρώ, το μόνο μέτρο αναγκαστικής εκτέλεσης που μπορεί να ληφθεί είναι η κατάσχεση οικονομικών απαιτήσεων στα χέρια τρίτων (καταθέσεων, μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων, αποζημιώσεων και λοιπών εσόδων ή εισοδημάτων).
Για τις καταθέσεις
7) Επιτρέπονται οι κατασχέσεις ποσών από καταθέσεις με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής αποστολής των κατασχετηρίων προς τις τράπεζες, ακόμη και για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο από 0,01 έως και 50 ευρώ. Αντιθέτως δεν επιτρέπονται κατασχέσεις καταθέσεων με έντυπα κατασχετήρια ούτε κατασχέσεις οποιωνδήποτε άλλων οικονομικών απαιτήσεων στα χέρια τρίτων σε περιπτώσεις οφειλετών που χρωστούν μέχρι 50 ευρώ.
Πλειστηριασμοί
8) Η έκθεση κατάσχεσης επί ακινήτου ή κινητού περιουσιακού στοιχείου δεν σημαίνει αυτόματα και πλειστηριασμό. Μετά την επιβολή κατάσχεσης κινητού ή ακινήτου, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής Υπηρεσίας εκδίδει πρόγραμμα πλειστηριασμού, στο οποίο ορίζεται η ημερομηνία διενέργειάς του, εντός συγκεκριμένης συντόμου προθεσμίας.
Εν τω μεταξύ ο οφειλέτης του Δημοσίου μπορεί, μετά από αίτησή του να υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης για την τμηματική καταβολή των οφειλών του σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις, επιτυγχάνοντας και την αναστολή εκτέλεσης του πλειστηριασμού.
9) Η κυριότητα πλειστηριασθέντος ακινήτου μεταβιβάζεται στον υπερθεματιστή μετά τη μεταγραφή της περίληψης της έκθεσης κατακύρωσης στο οικείο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό γραφείο όπου υφίσταται. Μέχρι τότε η κυριότητα του ακινήτου παραμένει στον έως τότε κύριο του ακινήτου.
10) Μετά την επιβολή από το Δημόσιο ή από οποιονδήποτε τρίτο κατάσχεσης σε ακίνητο, μπορεί να επιβληθεί κι άλλη κατάσχεση για οφειλές προς το Δημόσιο στο ίδιο ακίνητο.
Άρση κατάσχεσης
11) Η άρση κατάσχεσης και η εξάλειψη υποθήκης επί ακινήτου για χρέη προς το Δημόσιο είναι δυνατή μετά την εξόφληση ή τη διαγραφή του χρέους για το οποίο επιβλήθηκε το μέτρο ή μετά την έκδοση απόφασης από το αρμόδιο όργανο με συγκεκριμένους κατά περίπτωση, όρους αποδέσμευσης.
12)  Η διαδικασία της αναγκαστικής είσπραξης οφειλών (επιβολή κατάσχεσης επί κινητών και ακινήτων του οφειλέτη, κατάσχεση στα χέρια τρίτου, έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού κινητών και ακινήτων) αναστέλλεται σε περίπτωση υπαγωγής των οφειλών σε πρόγραμμα νομοθετικής ρύθμισης ή διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής οφειλής και τήρησης των όρων αυτών, καθώς και σε περίπτωση εκ του νόμου αναστολής ή κατόπιν απόφασης Δικαστηρίου.

13)  Ποινική δίωξη για μη καταβολή χρεών υποβάλλεται υποχρεωτικά από τον προϊστάμενο ΔΟΥ ή του Ελεγκτικού Κέντρου που έχει την αρμοδιότητα για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας του, εφόσον δεν καταβάλλονται τα βεβαιωμένα στη Φορολογική Διοίκηση χρέη (προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα) για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων μηνών και υπερβαίνουν το συνολικό ποσόν των 100.000 ευρώ.

Οι Έμποροι

Ένας  έμπορος/ ελεύθερος επαγγελματίας/ νόμιμος  εκπρόσωπος νομικής οντότητας στον οποίο έχουν καταλογισθεί και βεβαιωθεί πρόστιμα, πρόσθετοι  φόροι, λοιπά τέλη, ανείσπρακτες ασφαλιστικές εισφορές τα οποία αδυνατεί να ρυθμίσει,  αν συνεχίσει να ασκεί  την επαγγελματική του δραστηριότητα κινδυνεύει με κατάσχεση του συνόλου των αποταμιεύσεων  του. Αν όμως  διακόψει τη δραστηριότητα του και  αρχίσει να aασχολείται  ως μισθωτός, ο μηνιαίος  μισθός μέχρι του ποσού των €1.000,00 θα παραμένει  ακατάσχετος.

Το αυτό ≪ προνόμιο ≫  θα έχει εάν  συνταξιοδοτηθεί. Αν δε,  επιλέξει να παραμείνει άνεργος, το σύνολο των επιδομάτων που θα εισπράττει θα εξαιρεθούν  της αναγκαστικής εκτέλεσης και δη της  κατάσχεσης. Η ληξιπρόθεσμη απαίτηση θα καταταχθεί πιθανόν στις ανείσπρακτες  και ίσως κάποτε  παραγραφεί. Αν  δεν
παραγραφεί,  θα βαρύνει τους νόμιμους κληρονόμους  του αρχικού οφειλέτη.

Ο ίδιος έμπορος /ελεύθερος επαγγελματίας/νόμιμος εκπρόσωπος νομικής οντότητας εάν εισπράττει διατροφή, αυτή θα εξαιρεθεί της κατάσχεσης  και με τον τρόπο αυτό  θα μπορέσει να ασκήσει αξιοπρεπώς τη γονική μέριμνα των τέκνων  του. Αν όμως  είναι υπόχρεος στην καταβολή  διατροφής θα αδυνατεί να την καταβάλει με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο  σε νομικό όσο και σε πραγματικό επίπεδο  για τον ίδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.