Wednesday, November 29, 2017

Σύλλογος ΠΕ "Εμμανουήλ Παπάς": « Όχι στην ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Νηπιοβρεφοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών.»

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε συνεδρίαση του στις 16-11-17 ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και  αποφάσισε ομόφωνα τα παρακάτω:

             Στις 7 και 8 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών.
              Το κεντρικό θέμα που συζητήθηκε ήταν η δημιουργία διευρυμένων Σχολών Αγωγής και Εκπαίδευσης, συνδεδεμένη με την παράλληλη ενοποίηση του χώρου εκπαίδευσης από τη βρεφική ηλικία έως τη δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση. Οι Πρόεδροι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των Πανεπιστήμιων – μέλη της Συνόδου εκφράστηκαν στην πλειονότητα τους θετικά για την ένταξη τμημάτων ΤΕΙ Προσχολικής Αγωγής, στο δυναμικό των Σχολών Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στη Σύνοδο υπήρξε συναντίληψη με τους εκπρόσωπους της Πολιτείας όσον αφορά τη διεύρυνση αρμοδιοτήτων των Σχολών αυτών!

             Στην πραγματικότητα βρισκόμαστε μπροστά στη νέα εκδοχή του σχεδίου “Αθηνά” για συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων της Ανώτερης και Ανώτατης εκπαίδευσης στο ίδιο μήκος κύματος των περικοπών και της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης όλης της δημόσιας εκπαίδευσης. Μαζί με τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις θέλουν να διαλύσουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων και να εισάγουν διαδικασίες πιστοποίησης μετά τα ΑΕΙ καθώς και διαδικασίες εξομοίωσης των παλιών πτυχίων καθώς και να καταρρίψουν οποιαδήποτε όρια ανάμεσα σε διαφορετικά διακριτά επιστημονικά - γνωστικά αντικείμενα επιβάλλοντας την χωρίς όρια κινητικότητα των εργαζόμενων.
             Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά στην επιχείρηση ενοποίησης και ενιαιοποίησης της βρεφικής φροντίδας και μέριμνας που παρέχεται στον Παιδικό Σταθμό με την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση που παρέχεται στο Νηπιαγωγείο για τις ηλικίες 0-6 ή ακόμη και την εκπαίδευση των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με το φάσμα να εκτείνεται στις ηλικίες 0-8. Ενδεικτική των προθέσεων αυτών είναι και η θέση του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης για τον ενιαίο χαρακτήρα της προσχολικής εκπαίδευσης σύμφωνα με την οποία «Η εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες αντιμετωπίζεται ως ενιαία στα περισσότερα μέρη του κόσμου και στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυμαίνεται στο φάσμα των ηλικιών 0 - 8 χρονών».!!!
             Τα πεδία ανάπτυξης του εγχειρήματος αυτού αφορούν τόσο τις σπουδές και τα επαγγελματικά προσόντα – δικαιώματα των αποφοίτων όσο και το χαρακτήρα και τη φύση των δομών, τις οποίες οι απόφοιτοι εργαζόμενοι θα κληθούν να υπηρετήσουν.
            Εδώ και δεκαετίες το Δημόσιο Νηπιαγωγείο προσπαθεί  να βγει από την  υποβαθμισμένη και δευτερεύουσα θέση που του προσδίδει το κράτος  για να πάρει τη θέση που πραγματικά του αξίζει. Ο ρόλος του πάντοτε ήταν και συνεχίζει να είναι σταθερά προσανατολισμένος στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε νηπίου. Ωστόσο, το σημαντικό έργο που επιτελεί το Νηπιαγωγείο δεν αναγνωρίστηκε ποτέ από  καμία πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και φυσικά δεν δόθηκε η πρέπουσα σημασία στις ανάγκες του.
 Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα αφορά τόσο το Δημοτικό Σχολείο όσο και το Νηπιαγωγείο. Η φοίτηση των παιδιών (από τα 4 έτη) στο νηπιαγωγείο αποτελεί στάδιο προετοιμασίας που συμβάλλει στην ομαλή ένταξη και μετάβαση των παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο. Συμβάλει, με τις κατάλληλες υποστηρικτικές δομές που υπάρχουν, στην έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση (παράλληλες στηρίξεις, τμήματα ένταξης, ειδικά νηπιαγωγεία κ.α.) μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κι αποτελεί το εναρκτήριο λάκτισμα της συνειδητής ανακάλυψης της γνώσης αφού το παιδί έχει φτάσει στο ανάλογο αναπτυξιακό στάδιο. Παράλληλα την περσινή χρονιά 8.000 προνηπιακής ηλικίας 2-3,5 ετών βρέθηκαν εκτός οποιασδήποτε δομής αποδεικνύοντας περίτρανα ότι οι ανάγκες είναι αυξημένες και θα μπορούσαν αυτά τα προνήπια να βρίσκονται στις δομές των παιδικών σταθμών. Όμως η υφιστάμενη κατάσταση ωθεί πολλούς γονείς να επιστρατεύουν παππούδες, γιαγιάδες και όποιον διαθέσιμο συγγενή για να κρατήσει τα παιδιά τους, ενώ εκείνοι εργάζονται. Η σημερινή πραγματικότητα αποδεικνύει και την κοινωνική αναγκαιότητα καθιέρωσης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, πέρα από την παιδαγωγική του διάσταση.
Υπενθυμίζουμε ότι μετά τον μεγάλο απεργιακό αγώνα του 2006 θεσμοθετήθηκε  με το νόμο 3518/2006 η υποχρεωτική ΕΤΗΣΙΑ φοίτηση των νηπίων 5-6 ετών και θεωρούμε ότι μετά το πέρασμα μιας δεκαετίας η ψήφιση της υποχρεωτικής φοίτησης και των νηπίων ηλικίας 4-5 ετών (ΔΙΕΤΗΣ) επιβάλλεται επιτακτικά, εφόσον η Προσχολική Αγωγή αποτελεί παγκόσμια αναγνωρισμένο θεσμό και αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας.
 Τα Δημόσια Νηπιαγωγεία έχουν καθοριστικό και σημαντικό ρόλο, προσφέρουν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα νήπια, ανεξαρτήτου κοινωνικοοικονομικού, πολιτισμικού ή πολιτιστικού  περιβάλλοντος, ανεξαρτήτων ιδιαιτεροτήτων και κατηγοριών, για σωματική, συναισθηματική, νοητική και κοινωνική ανάπτυξη μέσα στo πλαίσιο των ευρύτερων στόχων  της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για τη θεσμοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής φοίτησης στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο αποκλειστικά με Νηπιαγωγούς αναμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσης τόσο σε νομοθετικό όσο και σε επίπεδο εφαρμογής, έστω και σταδιακά μέχρι να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες υποδομές σε όλες τις περιοχές της χώρας.
Οι συντεχνιακού τύπου λογικές, που επικρατούν σε ορισμένους χώρους, δείχνουν να εποφθαλμιούν το Δημόσιο Νηπιαγωγείο προτάσσοντας μια σαλαμοποιημένη λογική ενοποίησης των ηλικιών από 0-6 και άλλοι, ακόμα πιο “προοδευτικοί”, ακόμη και τις ηλικίες 0-8 (κάποιοι ψιθυρίζουν και την ένταξη των 2 τελευταίων τάξεων του δημοτικού στη δομή του γυμνασίου!!!).
Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο ενοποίησης-συγχώνευσης των ΑΤΕΙ Βρεφονηπιοκομίας με τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα Προχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.  
Η θέση μας είναι σταθερή και αμετάκλητη: «Καμία ενοποίηση των Νηπιαγωγείων με Παιδικούς σταθμούς οποιασδήποτε μορφής ή καθεστώτος λειτουργίας. Τα δημόσια Νηπιαγωγεία ανήκουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αποτελούν  τη  βάση και το θεμέλιο του Δημοτικού Σχολείου. Αποδυναμώνοντας το Νηπιαγωγείο κινδυνεύει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.»
                      Καλούμε:

  • Την ηγεσία του υπουργείου παιδείας να μην επιχειρήσει καμία ενέργεια συγχώνευσης των παραπάνω τμημάτων αλλά να υλοποιήσει άμεσα την δέσμευση για υποχρεωτική διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο, στα πλαίσια της ενιαίας 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης(12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση), προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές.

  • Τα παιδαγωγικά τμήματα να τοποθετηθούν με αποφάσεις τους στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας. Να μη συναινέσουν στην αλλαγή των εργασιακών δικαιωμάτων και την προοπτική ιδιωτικοποίησης του δημόσιου νηπιαγωγείου με αντίθετες αποφάσεις. Όσα τμήματα έχουν εκδώσει αποφάσεις για συγχωνεύσεις – συνενώσεις  να   τις αναθεωρήσουν και να μη συμβάλλουν στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου  των Νηπιαγωγών (αποφοίτων τους) και των Νηπιαγωγείων.
  • Τους φοιτητικούς συλλόγους των παραπάνω τμημάτων να προασπίσουν με αποφάσεις τους την επιστημονικής τους υπόσταση και τα εργασιακά τους δικαιώματα.
  • Τους συναδέλφους νηπιαγωγούς για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το δικαίωμα των παιδιών 4-6 στην απρόσκοπτη φοίτησή τους στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο αλλά και των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Επαγρύπνηση και συμμετοχή όλου του κλάδου στις κινητοποιήσεις που θα αποφασιστούν το επόμενο διάστημα.

                                                Για  το Δ.Σ. του Συλλόγου
Ο  Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας



Στεφάνου Πασχάλης                                                                    Κοντόπουλος Γιώργος

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.