Οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια»
στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Χαϊδάρι – Πειραιάς», που παραδίδονται
σήμερα στο επιβατικό κοινό, προβλέπεται να εξυπηρετούν 63.000 νέους επιβάτες
ημερησίως.
Λόγω της χρήσης των τριών σταθμών αναμένεται να
κυκλοφορούν 11.000 λιγότερα ΙΧ αυτοκίνητα και οι ρύποι σε διοξείδιο του άνθρακα
να μειωθούν κατά 65 τόνους την ημέρα.
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής
(07:30 - 17:30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και
στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά.
Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό Νίκαια, θα ξεκινά
στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12:05 το βράδυ. Η απόσταση από τη
Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο
σε 55 λεπτά.
Από την Τρίτη 7 Ιουλίου θα τεθεί σε ισχύ και ο
ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου
– Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας,
Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών
συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό.
Έχει επιλυθεί το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα.
Υπενθυμίζεται ότι ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των
σταθμών, αλλά να μην μπορούσαν οι επιβάτες να επικυρώσουν τα εισιτήρια τους.
Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του
επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς
της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και
επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη
περιοχή.
Οι σταθμοί έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και το τμήμα της επέκτασης της
Γραμμής 3, που τίθεται σε λειτουργία, έχει μήκος περίπου 4 χλμ.
Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία
Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην
πλατεία Αγ. Νικολάου.
Το έργο δημοπρατήθηκε το Νοέμβριο του 2008, ενώ η
σύμβαση υπεγράφη την 1η Μαρτίου 2012.
Συνολικά όταν ολοκληρωθεί, η επέκταση της Γραμμής 3
του Μετρό, «Χαϊδάρι – Πειραιάς», θα αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55
χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα»,
«Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Δηλαδή, με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως την
Νίκαια, η Γραμμή 3 του Μετρό θα έχει 24 σταθμούς, που θα φτάσουν τους 27 το
2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό
Θέατρο».
Υπογραμμίζεται ότι με την ολοκλήρωση του έργου, στον
Σταθμό «Πειραιά» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό
Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και
3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς
Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί) που ήδη έχει κατασκευαστεί,
διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του
Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της
Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη, τόσο στην
ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία
γενικότερα.
Μετρό 2020: Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Χαϊδάρι
– Πειραιάς» 6 Ιουλίου 2020 https://youtu.be/A97-nolTrhc
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.