Παρότι η περιορισμένη χρήση του αναχρονιστικού πράγματι θεσμού, είναι απολύτως απαραίτητη στην Ελλάδα, οι δύο πρώην ΥΠΕΞ ζητούν την κατάργησή του.
Η σαρία είναι θρησκευτικός κώδικας διαβίωσης, με βάση το Κοράνιο, και χρησιμοποιείται ως αναφορά στο ισλαμικό δίκαιο, επειδή το ισλάμ δεν είναι μόνον θρησκεία, αλλά και πολιτικό σύστημα. Η «σαρία» αποτελεί ερμηνεία των εντολών του Μωάμεθ.
Πρόκειται, για αναχρονιστικό θεσμό πράγματι, που δεν ταιριάζει σε δημοκρατική σύγχρονη χώρα, που εξακολουθεί να είναι ακόμη η Ελλάδα. Κάποιο λόγο θα έχει όμως. για να διατηρεί την σαρία στην Θράκη, στην μουσουλμανική κοινωνία της οποίας ισχύει μόνον ως προς το οικογενειακό δίκαιο καθώς και τις υποθέσεις που σχετίζονται με ζητήματα κληρονομιάς και διαθηκών.
Ο θρησκευτικός ηγέτης, ο μουφτής δηλαδή, λειτουργεί ως ιεροδικαστής απονέμοντας το ισλαμικό δίκαιο. Με νόμο του ελληνικού κράτους, το 1990, εκχωρείται και επισήμως το δικαίωμα άσκησης δικαστικών αρμοδιοτήτων στους μουφτήδες. Γιατί το πράττει αυτό το ελληνικό κράτος;
Η περιορισμένη χρήση του αναχρονιστικού πράγματι θεσμού, είναι απολύτως απαραίτητη στην Ελλάδα, γι' αυτό και διατηρείται. Οι "εξυπνάκηδες" και πολιτικά ανεπαρκείς που υποστηρίζουν μετά πάθους την κατάργησή της, όφειλαν πρώτα να αναρωτηθούν, πώς γίνεται και διατηρείται ο θεσμός αυτός επί 100 σχεδόν χρόνια; Δεν βρέθηκαν προοδευτικοί -εντός ή εκτός εισαγωγικών- να τον καταργήσουν;
Πρώτον, αν καταργηθεί, θα εκλέγονται οι μουφτήδες και ιμάμηδες και λόγο στην θρησκευτική μουσουλμανική κοινωνία στην Ελλάδα θα έχει μόνον το τουρκικό Προξενείο (και με δασκάλους φυσικά μεταφερόμενους από την Τουρκία, την ΜΙΤ, δηλαδή). Θα νομιμοποιηθούν επομένως οι νυν ψευτο-μουφτήδες, των οποίων η ανθελληνική δράση είναι γνωστή, και θα έχουν επί πλέον και την κρατική αναγνώριση.
Δεύτερον, την βακούφικη περιουσία -και είναι μεγάλη- την διαχειρίζονται οι νόμιμοι μουφτήδες, και δεν θα προστίθεται στα εκατομμύρια που στέλνει η Άγκυρα, αν πέσει στα χέρια εκλεγμένων μουφτήδων. Και με ποιο πρόσχημα το ελληνικό κράτος διορίζει και δεν εκλέγει -όπως απαιτεί λυσσωδώς η Άγκυρα- τους μουφτήδες; Επειδή υπάρχει η σαρία, όπερ σημαίνει πως οι μουφτήδες έχουν δικαστική εξουσία (σε ελάχιστα θέματα, και μόνον εάν συμφωνούν οι διάδικοι να προσφύγουν στον ιεροδίκη μουσουλμάνο). Και ως δικαστές, δεν μπορεί να εκλέγονται, αλλά να διορίζονται;
Αυτή είναι η ιστορία, για την οποία υπάρχει η σαρία, και πρέπει να υπάρχει. Ας σταματήσουν λοιπόν οι πολιτικά ανεπαρκείς να ασχολούνται με θέματα που δεν κατανοούν. Γιατί όμως υποστηρίζουν το ίδιο, πρώην υπουργοί Εξωτερικών που γνωρίζουν -αλίμονο, αν δεν γνωρίζουν- για ποιο λόγο διατηρεί η Ελλάδα έναν αναχρονιστικό θεσμό;
Δύο πρώην υπουργοί Εξωτερικών, η Ντόρα Μπακογιάννη και ο Ευάγγελος Βενιζέλος, συμφώνησαν ότι θα πρέπει να σταματήσει να εφαρμόζεται ο ισλαμικός νομός, η σαρία. Μίλησαν στο συνέδριο με θέμα «Δίκαιο και Θρησκεία στην Ελλάδα» που διοργάνωσε το Ινστιτούτο για τη Μεσόγειο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου.
Όπως επεσήμαναν η κατάργηση της σαρίας επιβάλλεται από το Σύνταγμα αλλά και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Η μεν Μπακογιάννη μίλησε για αναχρονιστικό θεσμό που δεν υπάρχει ούτε στην Τουρκία, ο δε Βενιζέλος επισήμανε ότι δεν μπορείς να αναγκάσεις ακόμα και έναν μουσουλμάνο πολίτη να δεχθεί την εφαρμογή του θρησκευτικού αυτού νόμου, αν δεν το θέλει.
Είναι δυνατόν η Μπακογιάννη να μιλά για παραβίαση του Συντάγματος, όταν ο υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης του δικού της κόμματος, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, με υπουργική απόφαση που εξέδωσε, αποφάσισε τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής για τη σύνταξη εγχειριδίου που θα κωδικοποιεί τη σαρία;
Το οποίο εγχειρίδιο θα αφορά σε πρώτη φάση αποκλειστικά τους μουσουλμάνους της Θράκης, θα κυκλοφορήσει στην ελληνική και την αραβική γλώσσα, και θα ρυθμίζει τα πάντα, σε ό,τι αφορά τα θέματα των διαπροσωπικών σχέσεων της μουσουλμανικής μειονότητας. (Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζω, ποιο είναι το έργο αυτής της επιτροπής, ούτε αν την κατάργησε ο Φίλης). Γιατί δεν αντέδρασε τότε, να πει στον Αρβανιτόπουλο και στο κόμμα της, ότι ενεργεί αντισυνταγματικά; Και ποιος της είπε ότι δεν εφαρμόζεται η σαρία στην Τουρκία; Τους γάμους με 9χρονα κοριτσάκια, γιατί τους ανέχεται το τουρκικό κράτος;
Είναι δυνατόν η Μπακογιάννη να μιλά για παραβίαση του Συντάγματος, όταν ο υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης του δικού της κόμματος, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, με υπουργική απόφαση που εξέδωσε, αποφάσισε τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής για τη σύνταξη εγχειριδίου που θα κωδικοποιεί τη σαρία;
Το οποίο εγχειρίδιο θα αφορά σε πρώτη φάση αποκλειστικά τους μουσουλμάνους της Θράκης, θα κυκλοφορήσει στην ελληνική και την αραβική γλώσσα, και θα ρυθμίζει τα πάντα, σε ό,τι αφορά τα θέματα των διαπροσωπικών σχέσεων της μουσουλμανικής μειονότητας. (Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζω, ποιο είναι το έργο αυτής της επιτροπής, ούτε αν την κατάργησε ο Φίλης). Γιατί δεν αντέδρασε τότε, να πει στον Αρβανιτόπουλο και στο κόμμα της, ότι ενεργεί αντισυνταγματικά; Και ποιος της είπε ότι δεν εφαρμόζεται η σαρία στην Τουρκία; Τους γάμους με 9χρονα κοριτσάκια, γιατί τους ανέχεται το τουρκικό κράτος;
Και ο Ευ. Βενιζέλος, δεν πληροφορήθηκε όταν ήταν υπουργός Εξωτερικών, πως δεν είναι υποχρεωτικό για τους μουσουλμάνους να προσφύγουν στον μουφτή, παρά μόνον αν συμφωνήσουν οι διάδικοι και μόνο σε θέματα οικογενειακά (που θα μπορούσε, αντί του μουφτή, να είναι ένας συμβολαιογράφος;)
Παραθέτω την κριτική στην Μπακογιάνη και Βενιζέλο της εφημερίδας «Αντιφωνητής» Κομοτηνής, οι συντάκτες της οποίας γνωρίζουν τα θέματα της Θράκης, περισσότερο από όλους τους υπουργούς μαζί που πέρασαν από το ΥΠΕΞ (προς δυστυχία του τόπου):
«Γιατί άτομα που πέρασαν από το ΥΠΕΞ και κατά τεκμήριο είναι πνευματικά επαρκή λένε δημοσίως αυτές τις βλακείες; Ποια σαρία ισχύει στη Θράκη, πέρα από τα 2-3 συγκεκριμένα θέματα του οικογενειακού δικαίου; Ποιος υποχρεώνεται από ποιον να πάει στον ιεροδίκη; Δεν είναι πασίγνωστο το γιατί διατηρείται αυτό το καθεστώς, πέρα από το ότι αναφέρεται και στη Συνθήκη της Λωζάνης; Είναι δυνατόν αυτά τα άτομα να πιστεύουν στην κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων των μουφτήδων; Κι αν δεν πιστεύουν, γιατί ενισχύουν την πλευρά των αδαών ή των πρακτόρων της γείτονος;».
«Γιατί άτομα που πέρασαν από το ΥΠΕΞ και κατά τεκμήριο είναι πνευματικά επαρκή λένε δημοσίως αυτές τις βλακείες; Ποια σαρία ισχύει στη Θράκη, πέρα από τα 2-3 συγκεκριμένα θέματα του οικογενειακού δικαίου; Ποιος υποχρεώνεται από ποιον να πάει στον ιεροδίκη; Δεν είναι πασίγνωστο το γιατί διατηρείται αυτό το καθεστώς, πέρα από το ότι αναφέρεται και στη Συνθήκη της Λωζάνης; Είναι δυνατόν αυτά τα άτομα να πιστεύουν στην κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων των μουφτήδων; Κι αν δεν πιστεύουν, γιατί ενισχύουν την πλευρά των αδαών ή των πρακτόρων της γείτονος;».
ΠΗΓΗ: vimaorthodoxias.gr
Για πιο άμεση
ενημέρωση κάντε like στην σελίδα μας στο facebook εδώ: Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook:
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.