Την διαμαρτυρία των Ομοσπονδιών Ροδόπης,
Καβάλας, Δράμας, Έβρου, Ξάνθης και Σερρών «για την δημιουργία 10 νέων σταθμών διοδίων
σε όλη την Επικράτεια» υποστήριξε ο Βουλευτής της Δημοκρατικής
Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν. Σερρών, κ. Μιχάλης Τζελέπης μέσω της Αναφοράς που
κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ειδικότερα, ο Βουλευτής με την Αναφορά
που κατέθεσε διά μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της Βουλής, βασιζόμενος στην
Επιστολή των 5 Ομοσπονδιών, τονίζει ότι: «Πληροφορηθήκαμε
από τον τύπο για την κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων σε όλη την επικράτεια,
εκ των οποίων οι 4 αφορούν τον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης Θεσσαλονίκης και
συγκεκριμένα στην περιοχή μας στα σημεία Μέστη , Καβάλα, Ασπροβάλτα και Στρυμονικό Σερρών. Οι νέοι
αυτοί σταθμοί, για την πρόθεση δημιουργίας των οποίων δεν υπάρχει πλέον
αμφιβολία καθώς η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο, προστίθενται στους ήδη
υπάρχοντες σταθμούς διοδίων δημιουργώντας μία ακόμη πιο ασφυκτική οικονομική
ατμόσφαιρα στους επαγγελματίες και μη οδηγούς. Με την δημιουργία νέων σταθμών
διοδίων βάλλεται ακόμη περισσότερο η επιχειρηματικότητα και η ιδιωτική
πρωτοβουλία, μία σειρά από επαγγέλματα και επιχειρήσεις μαζί με τους
εργαζόμενους σε αυτές και τις οικογένειές τους, αλλά και το σύνολο των
τουριστικών ροών καθώς πλέον το κόστος των μετακινήσεων εκτοξεύεται, δεδομένου
ότι θα αυξηθεί και το κόστος των καυσίμων το επόμενο διάστημα. Ήδη οι οδηγοί
επαγγελματικών οχημάτων για τις μετακινήσεις τους από Αλεξανδρούπολη προς Αθήνα
(και με την επιστροφή τους)
πληρώνουν στα διόδια
συνολικά 190 ευρώ ενώ με την αύξηση του αριθμού των σταθμών διοδίων θα
πληρώνουν για τις μετακινήσεις τους πάνω από 250 ευρώ. Αν αναφερθούμε και
στα μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά τεσσάρων
αξόνων) των οποίων οι οδηγοί, ήδη, πληρώνουν διόδια 260 ευρώ, με τα επιπλέον
διόδια το κόστος θα ξεπεράσει τα 300 ευρώ. Στην πραγματικότητα η μέση χρέωση σε
έναν ιδιοκτήτη ημιφορτηγού (όχημα ενός μικρού επαγγελματία, ο οποίος ανήκει
στην συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών που εκπροσωπούμε) στο δρομολόγιο
Αλεξανδρούπολη - Αθήνα ξεπερνά τα 450 ευρώ σε διόδια και καύσιμα. Θεωρούμε
αυτονόητο ότι δημιουργία νέων σταθμών διοδίων θα εξαναγκάσει οδηγούς και
οχήματα είτε από την Ελλάδα είτε ερχόμενα από το εξωτερικό να προτιμήσουν τις
παράπλευρες της Εγνατίας οδούς, οδηγώντας σε μείωση των εσόδων στα ταμεία του
κράτους από την μειωμένη είσπραξη διοδίων. Ταυτόχρονα η χρήση από τους οδηγούς
των παράπλευρων της Εγνατίας οδών θα οδηγήσει σε έξαρση φαινομένων που είχαν
μέχρι σήμερα σχεδόν εξαλειφθεί, όπως τα μπλοκαρίσματα των δρόμων από ουρές με
φορτωμένες νταλίκες, τα συνεχή και θανατηφόρα ατυχήματα, το ξεκλήρισμα
οικογενειών και τα εκατομμύρια των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρίες,
για να μην παραλείψουμε και την μη αμελητέα επιβάρυνση των δημόσιων νοσοκομείων
αλλά και των ασφαλιστικών φορέων. Πρέπει ήδη να έχει γίνει αντιληπτό από το
οικονομικό επιτελείο σας ότι η παράλογη εμμονή σε εισπρακτικά μέτρα μειώνει την
φοροδοτική ικανότητα των πολιτών, κάτι που εύγλωττα εμφανίζεται πλέον σε όλες
τις στατιστικές».
Με βάση τα παραπάνω, ο κ. Τζελέπης
κατέθεσε στον Υπουργό τα μέτρα που προτείνουν οι Ομοσπονδίες Ροδόπης, Καβάλας,
Δράμας, Έβρου, Ξάνθης, Σερρών όπως: «α)
κατασκευή διοδίων στους συνοριακούς σταθμούς, ούτως ώστε να αποτραπεί η
αιμορραγία εσόδων από τους συμπολίτες μας που μεταβαίνουν για αγορές σε άλλες
χώρες και παράλληλα να διασφαλιστούν τα έσοδα του κράτους καθώς θα καθίσταται
βέβαιη η είσπραξη από ξένα οχήματα και νταλίκες. β) την καθιέρωση «της κάρτας
προείσπραξης διοδίων» στις συνοριακές εισόδους που θα επιφέρει μόνιμα και
σίγουρα έσοδα στο ελληνικό κράτος και περαιτέρω ασφάλεια στο οδικό δίκτυο,
καθώς οι νταλίκες θα χρησιμοποιούν μόνο την Εγνατία οδό και όχι τις παράπλευρες
αυτής οδούς».
Τέλος, ο Βουλευτής υπογράμμισε ότι θα
επανέλθει εκ νέου με νέο Ερώτημα «για το ζήτημα των διοδίων» που φημολογείται
ότι θα δημιουργηθούν επιπλέον στον Ν. Σερρών και αιτήθηκε να λάβει άμεσα
σχετική απάντηση για τα παραπάνω προαναφερθέντα από τον Υπουργό Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη βάση του άρθρου 125 του Κανονισμού της
Βουλής.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.