Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης μας φέρνει αντιμέτωπους με επίκαιρα θέματα και φέρνει στο φως άγνωστες, συγκλονιστικές πτυχές που μας κάνουν να σκεφτούμε πόσα λίγα γνωρίζουμε τελικά για τον κόσμο μας.
Γυναικεία σεξουαλικότητα, η βιομηχανία του κρέατος, πολιτική διαπλοκή, γενοκτονίες, ο ακραίος κόσμος του πορνό, διακίνηση αρχαιοτήτων, βία. Τα συζητάμε, τα αναλύουμε, παίρνουμε θέση, θυμώνουμε, συγκινούμαστε. Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης μας φέρνει αντιμέτωπους με επίκαιρα θέματα και φέρνει στο φως άγνωστες, συγκλονιστικές πτυχές που μας κάνουν να σκεφτούμε πόσα λίγα γνωρίζουμε τελικά για τον κόσμο μας.
Τα εφτά ντοκιμαντέρ που ακολουθούν θα αναζωπυρώσουν τον Μάρτιο συζητήσεις που δεν έχουν σταματήσει ποτέ:
#Female Pleasure της Μπάρμπαρα Μίλερ (Ελβετία-Γερμανία, 2018): Όταν η γυναικεία σεξουαλικότητα προσκρούει στη θρησκεία, τις παραδόσεις και τον φόβο, πέντε γυναίκες από διαφορετικές γωνιές του κόσμου εξομολογούνται χωρίς ταμπού ιστορίες που μιλούν για την απόλαυση, την πατριαρχία και την σεξουαλική ισότητα των δύο φύλων.
Soyalism των Στέφανο Λιμπέρτι και Ενρίκο Παρέντι (Ιταλία, 2018): Ακολουθώντας την αλυσίδα παραγωγής χοιρινού κρέατος -από τα ατελείωτα χωράφια σόγιας που τροφοδοτούν τα ζώα στις φάρμες ως τα σφαγεία και την διανομή των προϊόντων- το ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει μια τεράστια βιομηχανία που την ελέγχει μια χούφτα δυτικών και κινεζικών πολυεθνικών, με τραγικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες.
The Corporate Coup D’ Etat του Φρεντ Πίμποντι (Καναδάς-ΗΠΑ, 2018): Πώς οι μεγάλες αμερικανικές εταιρείες κατέληξαν να ελέγχουν το πολιτικό σύστημα; Και πώς από εκεί οδηγηθήκαμε στην ανάδειξη του Ντόναλντ Τραμπ ως πλανητάρχη; Ένα ανομολόγητο, εκ των έσω πραξικόπημα που συμπαρέσυρε ολόκληρο τον κόσμο.
Graves without A Name του Ρίτι Παν (Γαλλία, 2018): Ο πιο καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας της Ασίας επιστρέφει στο συγκλονιστικό θέμα της γενοκτονίας των Κόκκινων Χμερ στην πατρίδα του, την Καμπότζη, σε μια προσπάθεια να συμφιλιωθεί με τα οδυνηρά γεγονότα που βίωσε ως παιδί. Αναζητά τον τάφο της οικογένειάς του και μαζί ψάχνει το δρόμο προς το φως, περνώντας μέσα από το απόλυτο σκοτάδι.
Cold Case Hammarskjold του Μαντς Μπρούγκερ (Δανία, 2019): Το πρόσωπο του κόσμου δεν θα ήταν ίδιο αν το 1961, δεν έβρισκε τραγικό θάνατο υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε αεροπορικό δυστύχημα ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Νταγκ Χάμαρσκελντ. Μισό αιώνα μετά, το θέμα έρχεται ξανά στην επικαιρότητα με νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Ο προβοκάτορας ντοκιμαντερίστας Μαντς Μπρούγκερ ερευνά το περιστατικό και ανακαλύπτει πολλά περισσότερα: ένα κρίσιμο μυστικό που θα τινάξει τα πάντα στον αέρα.
Jonathan Agassi Saved My Life του Τόμερ Χέιμαν (Ισραήλ, 2018): Ο Τζόναθαν Αγκάσι, ένας από τους πιο διάσημους γκέι πορνοστάρ στον κόσμο, αποκαλύπτεται στην κάμερα σε αυτό το τολμηρό, αλλά και ευαίσθητο ντοκιμαντέρ που δείχνει τον άνθρωπο πίσω από το είδωλο μιας πραγματικά τεράστιας βιομηχανίας.
Booty των Τόρκελ Χάνταρσον και Ορν Μαρίνο Άρναρσον (Ισλανδία-Ελλάδα, 2018): Η παγκόσμια διακίνηση αρχαιοτήτων και η θλιβερή βιομηχανία που αναδύεται εκεί όπου βασιλεύει η λεηλασία και η πώληση θησαυρών έρχεται στο προσκήνιο στο Booty. Το ντοκιμαντέρ μιλά για τον επαναπατρισμό αρχαιοτήτων, από τα Μάρμαρα του Παρθενώνα έως το πορτρέτο της Νεφερτίτης.
Πηγή: in.gr
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.