Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν. Σερρών, κ. Μιχάλης Τζελέπης, βασιζόμενος στην επιστολή της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «ΣΥΝ-ΘΕΣΙΣ», κατέθεσε διπλή Κοινοβουλευτική Παρέμβαση (Ερώτηση & Αναφορά) προς τον Υπουργό Μεταφορών & Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη αναφορικά με την «Σιδηροδρομική Σύνδεση «Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Σερρών».
Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής υποστηρίζει ότι: «Μεγάλη ανησυχία επικρατεί στους κατοίκους και φορείς της ευρύτερης περιοχής Ροδόπολης-Κερκίνης Σερρών σχετικά με τις διακινούμενες φήμες, ότι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Σερρών ενδέχεται να τεθεί σε δεύτερη μοίρα, εξαιτίας της νέας Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η υποβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα έχει πολλαπλές επιπτώσεις στην οικονομική, αναπτυξιακή, κοινωνική, περιβαλλοντική ζωή του τόπου. Ειδικότερα, οι περιοχές Κιλκίς και Σερρών βρίσκονται στην παραμεθόριο, σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη περιοχή, με αποτέλεσμα να επιβάλλεται η διατήρηση ενός ασφαλούς και οικονομικού μέσου μαζικής μεταφοράς, όπως ο σιδηρόδρομος. Επιπροσθέτως, η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Σερρών, διέρχεται από τους σταθμούς Δοϊράνης και Στρυμώνα, προσφέροντας άμεση δυνατότητα διασύνδεσης με τα οικεία τελωνεία της Δοϊράνης κα του Προμαχώνα αντίστοιχα. Γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι είναι απαραίτητη όσο ποτέ η σιδηροδρομική σύνδεση όχι μόνο για την μετακίνηση των επιβατών αλλά και για την μεταφορά των εμπορευμάτων».
Ακόμα, όπως υπογραμμίζει ο κ. Τζελέπης «στη σημερινή, δεινή, οικονομική συγκυρία ο σιδηρόδρομος αποτελεί το πλέον οικονομικό, σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς που μπορεί και εξυπηρετεί τις ασθενέστερες, οικονομικώς, κοινωνικές ομάδες. Επιπλέον, πολλοί πολίτες επιλέγουν τον σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις τους προς τα μεγάλα αστικά κέντρα και τις εκεί παρεχόμενες υπηρεσίες (νοσοκομεία, διαγνωστικά κέντρα κα) με αποτέλεσμα τυχόν περαιτέρω υποβάθμισης Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Σερρών, να εγείρει ζήτημα προστασία της υγείας των πολιτών. Επίσης, η κάκιστη κατάσταση του οδοστρώματος, ιδίως στην διαδρομή «Μουριές-Νέο Πετρίτσι», αλλά και η επιβάρυνση της κίνησης, λόγω της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, καθιστά τον Σιδηρόδρομο το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Αξίζει επίσης να υπογραμμιστεί ότι στην ευρύτερη περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Κερκίνης, λόγω της μη ύπαρξης λεωφορείων των ΚΤΕΛ προς Θεσσαλονίκη, οι κάτοικοι ήδη αισθάνονται «πολίτες β’ κατηγορίας» και αποκλεισμένοι-αποκομμένοι από τα υπόλοιπα αστικά κέντρα».
Επιπροσθέτως, ο Βουλευτής τονίζει ότι: «ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει τον βασικό μοχλό αποκέντρωσης, με τους πολίτες να κατοικούν στην Περιφέρεια και να εργάζονται σε κάποιο αστικό κέντρο (Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Σέρρες) στα πρότυπα των ανεπτυγμένων κρατών. Στο ίδιο πλαίσιο, μπορούν να εξυπηρετούνται και οι εργαζόμενοι στις τοπικές Βιομηχανικές περιοχές. Επίσης, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα θα συμβάλλει σημαντικά και στην ενίσχυση του τουρισμού, καθώς, δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί που βρίσκονται κατά μήκος ή πλησίον της γραμμής (π.χ. υγρότοπος Κερκίνης) μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες, οι οποίοι επιθυμούν να μετακινηθούν ομαδικώς μέσω τρένου ή για λόγους αναψυχής (διαμονή σε κάποιο από τα τοπικά παραθεριστικά χωριά) ή και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Επιπλέον, τα τοπικά ποιοτικά προϊόντα θα μπορούν να μεταφέρονται, οικονομικά και μαζικά, κυρίως από και προς την Θεσσαλονίκη και σε χαμηλές τιμές, λαμβάνοντας υπόψη το ήδη υπάρχον, υψηλό κόστος των ταχυμεταφορών. Τέλος, όσο περισσότεροι χρησιμοποιούν το τρένο για τις μετακινήσεις και μεταφορές προϊόντων τόσο λιγότερα θα είναι και τα οχήματα που θα κυκλοφορούν στην ευρύτερη περιοχή, με αποτέλεσμα την μείωση των καυσαερίων που εκπέμπονται προς το περιβάλλον».
Για τους παραπάνω λόγους, ο κ. Τζελέπης ζητάει από τον Υπουργό να τον ενημερώσει εάν σκοπεύει να υλοποιήσει την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Σερρών, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα του εν λόγω έργου.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.