Thursday, May 28, 2020

Σημεία από την παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή στο Υπουργικό Συμβούλιο σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

Την οπτική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο σχέδιο νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια, ιδίως όσον αφορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κατέθεσε ο κ. Κώστας Καραμανλής στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε καταρχάς ότι ο τομέας των μεταφορών αντιπροσωπεύει περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και ευθύνεται για το 30% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Υπενθύμισε ότι η Ελλάδα υποστηρίζει τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς και ότι ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται με αποκλειστική χρήση μη συμβατικών οχημάτων.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προδιαγράφει έναν φιλόδοξο στόχο και για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Ένα στα τρία αυτοκίνητα, που θα τίθενται σε κυκλοφορία το 2030, να είναι ηλεκτρικά.
Τρεις είναι οι άξονες των υποχρεώσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση:
  • Πρώτον, στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τον οποίο θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων μεγάλο μέρος των οχημάτων προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
Μάλιστα ανακοίνωσε ότι έχει προγραμματιστεί να τεθούν σε δοκιμαστική κυκλοφορία δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο στο κέντρο της Αθήνας.
  • Δεύτερον, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών ώστε να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων.
Σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα διαμορφωθούν επίσης δράσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η αντικατάσταση των ΤΑΞΙ με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ειδικά για τα ΤΑΞΙ μπορεί να δοθεί επιδότηση, προκειμένου να παρασχεθούν κίνητρα για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος και την απόσυρση από την κυκλοφορία του παλαιού.
  • Τρίτον, γίνεται προετοιμασία για τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών φόρτισης κατά μήκους των αυτοκινητοδρόμων.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει την κατάρτιση και τήρηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, ώστε να υπάρχει συνεχής χαρτογράφηση των δυνατοτήτων και των εμπλεκόμενων στα θέματα ηλεκτροκίνησης, αλλά και η δυνατότητα παροχής στοιχείων στα συναρμόδια Υπουργεία για την εποπτεία και τον έλεγχο της αγοράς.
Παράλληλα μέσω των Υπηρεσιών του Υπουργείου θα διαμορφωθεί το κατάλληλο πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου, καθώς η τεχνολογία θα εξελίσσεται, θα μεταβάλλεται και οι ανάγκες θα αυξάνονται, όπως για παράδειγμα τα σημεία φόρτισης, οι χώροι στάθμευσης κ.λ.π.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προβεί επίσης σε ενέργειες για την προσαρμογή επαγγελμάτων στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό των συνεργείων αυτοκινήτων.
Σημειωτέον ότι το άρθρο 13 του νομοσχεδίου προβλέπει ότι εντός περιορισμένου χρονικού διαστήματος από την ψήφιση, οι Δήμοι Μητροπολιτικών Κέντρων, οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Ηπειρωτικοί Δήμοι, καθώς και οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Νησιωτικοί Δήμοι, εκπονούν υποχρεωτικά αυτοτελή μελέτη χωροθέτησης και δημιουργίας θέσεων στάθμευσης και επαναφόρτισης, εντός των διοικητικών τους ορίων.

Αυτό αποτελεί αναγκαία και ικανή προϋπόθεση για την εύρυθμη και απρόσκοπτη είσοδο της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα των αστικών κέντρων.

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.