Thursday, September 7, 2017

Η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΘΗΚΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΘΗΚΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΕΓΚΑΙΝΕΙΑ ΤΗΣ

Γράφει ο Γιάννης Μαγκριώτης 
Η Ιόνια οδός, είναι ένα σημαντικό και αναγκαίο έργο.
Η σημασία της, για την Δυτική Ελλάδα, είναι ανάλογη του Αυτοκινητόδρομου Αγαίου, για την Ανατολική Ελλάδα.
Η μελέτη και ο σχεδιασμός, όπως και των άλλων Αυτοκινητοδρόμων, άρχισε την δεκαετία του '90.
Η δημοπράτησή τους, όπως και της πρώτης γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης και της Υποθαλάσσιας, εγινε, την διετία 2006-2007.
Όσο σημαντικό, ήταν το γεγονός της δημοπράτησής τους, τόσο αρνητικές ήταν, δύο μεγάλες αδυναμίες τους.
Η πρώτη, είχε να κάνει, με τις ανολοκλήρωτες μελέτες τους και η δεύτερη, με την έλλειψη των αναγκαίων δημόσιων πόρων (εθνικών και κοινοτικών), για την ουσιαστική χρηματοδότησή τους.
Ο πρώτος λόγος, οδήγησε σε μεγάλες καθυστερήσεις και πρόσθετους πόρους.
Ο δεύτερος, οδήγησε στην μεγάλη ιδιωτική χρηματοδότηση, γεγονός που επέβαλλε πολλά και ακριβά διόδια, από την ημέρα έναρξης της κατασκευής τους και για 40 χρόνια, για την αποπληρωμή της ιδιωτικής επένδυσης, την λειτουργία και την συντήρησή τους.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, δυστυχώς, έκανε συνειδητά, τα δύο λάθη, για να χρησιμοποιήσει τις δημοπρατήσεις για προπαγανδιστικούς λόγους, στις δημοτικές εκλογές του 2006 και τις πρόωρες εθνικές εκλογές, του 2007.

Ταυτόχρονα, εξασφάλιζε και την υποστήριξη των ισχυρών του κατασκευαστικού κλάδου, των τραπεζών και των ΜΜΕ, που είχαν άμεσα συμφέροντα, στα έργα.
Η οικονομική κρίση και οι συνεχείς εκλογές, πρόσθεσαν καθυστερήσεις και κόστοι.
Οι τράπεζες σταμάτησαν την χρηματοδότηση των έργων, την περίοδο 2009-2010 και τα έργα σταμάτησαν.
Το 2011, είχαν υπογραφεί, Μνημόνια και με τους 5 Παραχωρησιούχος, για την επανεκκίνηση των έργων, με βασική αρχή, ότι θα χάσουν και οι δύο πλευρές (Δημόσιο και Παραχωρησιούχοι).
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έπεσε, και η νέα κυβέρνηση, άλλαξε την αρχή της διαπραγμάτευσης και το δημόσιο, χρεώθηκε αποκλειστικά, τις απώλειες εσόδων, από την κρίση και την αύξηση των επιτοκίων.
Οι 5 Αυτοκινητόδρομοι το 2015, είχαν σχεδόν ολοκληρωθεί.
Οι εκλογές, και τα γεγονότα που ακολούθησαν, οδήγησαν σε νέες καθυστερήσεις και πρόσθετα κόστη.
Η σημερινή κυβέρνηση, που καταψήφισε τις συμβάσεις και πολέμησε τα έργα, ως περιττά, έκανε πολύ λίγα για την ολοκλήρωσή τους.
Έχει όμως, λόγω χρονικής συγκυρίας την χαρά, να τα εγκαινιάζει.

Αντί όμως να μείνει στην χαρά, που είναι και χαρά όλων των Ελλήνων, διαστρέφει την αλήθεια, διαγράφει και εδώ το παρελθόν της και κάθε λίγο, παραδίδοντας ένα μικρό τμήμα τους, κάνει και μια φιέστα.

1 comment:

  1. Πάντα πληροφορημένος , πάντα ορθολογικά τοποθετημένος. Σπουδαίο ατού η γνώση και η σοβαρότητα ,μαζί με την πολυπόθητη εμπειρία.

    ReplyDelete

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.