Ο Θερμαϊκός,
βασικό αναπτυξιακό πλεονέκτημα της περιοχής, δυστυχώς, ούτε προστατεύεται, πολύ
περισσότερο, δεν αξιοποιείται.
Αντιπροσωπεία
της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,
συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Θερμαϊκού.
Στην
συνάντηση ο Δήμαρχος Θερμαϊκού κ. Μαυρομάτης, μας ενημέρωσε για τα έργα και τις
δράσεις, που είναι σε εξέλιξη, στα διοικητικά όρια του Δήμου και τις μεγάλες
ανάγκες που έχει ο δήμος, στα θέματα των οδικών έργων, της οικονομικής
ανάπτυξης, της υδροδότησης και της καθαριότητας, όπως και στην προστασία και
αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου.
Από την πλευρά της, η αντιπροσωπεία της Κίνησης, στην οποία συμμετείχαν, ο Γιάννης Μαγκριώτης, ο Κυριάκος Μερελής, ο Νίκος Παγώνης, η Αντα Μπουμπάρα, η Αλεξάνδρα Ταντανόζη, ο Δημήτρης Παπανικολάου, η Όλγα Καρακώττα και ο Στέλιος Αμανατίδης, τονίστηκε, πως, είναι σημαντική η προσπάθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην επίλυση των καθημερινών προβλημάτων των ποολιτών, με τις μικρές και μεγάλες δράσεις της.
Όμως, τα προβλήματα, είναι μεγάλα, για αυτό και χρειάζεται:
-Ένα ενιαίο συνεκτικό και εφαρμόσιμο σχέδιο, για την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, που περιλαμβάνει μια περιοχή με μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως το μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο, η παραγωγική γη και η γειτνίαση, με την Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο.
- Η συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων της Κυβέρνησης, και της Περιφέρειας.
-Η εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων, δημοσιών και ιδιωτικών, για την αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων.
Βασικοί τομείς, των δημόσιων πολιτικών, είναι:
1) Η άμεση ανακατασκευή, τουλάχιστον, του τμήματος,(Περαία-Νέοι Επιβάτες-Αγία Τριάδα), του οδικού άξονα (Θεσσαλονίκη-Περαία- Μηχανιώνα), σύμφωνα με την μελέτη που έχει εκπονηθεί, και την αναγκαία επικαιροποίησή της.
Το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, περίπου 8 εκ. ευρώ, ενώ το όφελος για την ασφάλεια των μετακινήσεων, ιδιαίτερα το Καλοκαίρι, αλλά και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, πολύ μεγάλο.
2) Η ολοκλήρωση της προμελέτης, που είχε κάνει παλαιοτέρα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και έχει ενσωματωθεί στο Master plan των Αναπτυξιακών υποδομών, που είχε διαμορφώσει, μετά από διαβούλευση, με ειδικούς και φορείς της Θεσσαλονίκης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την περίοδο (2010-2011), και η κατασκευή του.
3) Η συνέχιση και η ολοκλήρωση των έργων, για την προστασία των ακτών, από την διάβρωση, η οποία σε μερικές περιοχές, είναι μεγάλη και επικίνδυνη και για την ζωή των ανθρώπων, όταν υπάρχουν έντονα καιρικά φαινόμενα.
4) Η μελέτη και η κατασκευή, των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων, που επίσης έχει ανάγκη η περιοχή.
5) Η αξιοποίηση των εγκατασταστασεων, αλλά και των μεγάλων εκτάσεων, που κατέχει το δημόσιο και οι φορείς του δημοσίου, όπως τα κάμπινγκ , οι κατασκηνώσεις και εγκαταλειμμένες ουσιαστικά εκτάσεις και εγκαταστάσεις του δημοσίου.
Η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής, σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται, από την παραγωγική αξιοποίηση αυτών των υποδομών και των εκτάσεων.
6) Η ένταξη του δικτυού υδροδότησης της περιοχής, στο δίκτυο της ΕΥΑΘ, είναι επίσης βασική και άμεση προτεραιότητα.
Κάτι δυστυχώς, που ακόμη δεν έχει γίνει και η ευθύνη της ΕΥΑΘ, είναι μεγάλη.
7) Η σημαντική βελτίωση, των υπηρεσιών που προσφέρουν τα συγκοινωνιακά μέσα, όπως ο ΟΑΣΘ και φυσικά η οριστικοποίηση των μελετών, για την θαλάσσια συγκοινωνία, με την μια ή άλλη μορφή και η κατάλληλη επιλογή.
8) Η ενίσχυση της συνεργασίας του Δήμου με τον ιδιωτικό τομέα, όχι μόνο για την συλλογή, αλλα και την μεταφορά, την διαλογή και την αξιοποίηση των σκουπιδιών της περιοχής.
Τα προβλήματα, που δημιουργήθηκαν, στις αρχές του Καλοκαιριού σε όλη την χώρα, θα επανέλθουν πιο έντονα, γιατί η ιδεοληψία της Κυβέρνησης, όπως και η αναποτελεσματικότητά της, μαζί με τις πελατειακές και συντεχνιακές νοοτροπίες μερικών Δημάρχων και συνδικαλιστών, δημιουργούν μεγαλύτερα αδιέξοδα.
9) Η προστασία του Θερμαϊκού, από τις παλιές και νέες αιτίες.
Την φετινή τουριστική περίοδο, η επαναλαμβανόμενη εμφάνιση του φυτοπλαγκτόν, στην περιοχή του Λιμανιού και της παλιάς παραλίας, προβλημάτισε τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της περιοχής, που διαπίστωσαν διστακτικότητα, σε ορισμένους επισκέπτες.
Από την πλευρά της, η αντιπροσωπεία της Κίνησης, στην οποία συμμετείχαν, ο Γιάννης Μαγκριώτης, ο Κυριάκος Μερελής, ο Νίκος Παγώνης, η Αντα Μπουμπάρα, η Αλεξάνδρα Ταντανόζη, ο Δημήτρης Παπανικολάου, η Όλγα Καρακώττα και ο Στέλιος Αμανατίδης, τονίστηκε, πως, είναι σημαντική η προσπάθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην επίλυση των καθημερινών προβλημάτων των ποολιτών, με τις μικρές και μεγάλες δράσεις της.
Όμως, τα προβλήματα, είναι μεγάλα, για αυτό και χρειάζεται:
-Ένα ενιαίο συνεκτικό και εφαρμόσιμο σχέδιο, για την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, που περιλαμβάνει μια περιοχή με μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως το μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο, η παραγωγική γη και η γειτνίαση, με την Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο.
- Η συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων της Κυβέρνησης, και της Περιφέρειας.
-Η εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων, δημοσιών και ιδιωτικών, για την αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων.
Βασικοί τομείς, των δημόσιων πολιτικών, είναι:
1) Η άμεση ανακατασκευή, τουλάχιστον, του τμήματος,(Περαία-Νέοι Επιβάτες-Αγία Τριάδα), του οδικού άξονα (Θεσσαλονίκη-Περαία- Μηχανιώνα), σύμφωνα με την μελέτη που έχει εκπονηθεί, και την αναγκαία επικαιροποίησή της.
Το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, περίπου 8 εκ. ευρώ, ενώ το όφελος για την ασφάλεια των μετακινήσεων, ιδιαίτερα το Καλοκαίρι, αλλά και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, πολύ μεγάλο.
2) Η ολοκλήρωση της προμελέτης, που είχε κάνει παλαιοτέρα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και έχει ενσωματωθεί στο Master plan των Αναπτυξιακών υποδομών, που είχε διαμορφώσει, μετά από διαβούλευση, με ειδικούς και φορείς της Θεσσαλονίκης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την περίοδο (2010-2011), και η κατασκευή του.
3) Η συνέχιση και η ολοκλήρωση των έργων, για την προστασία των ακτών, από την διάβρωση, η οποία σε μερικές περιοχές, είναι μεγάλη και επικίνδυνη και για την ζωή των ανθρώπων, όταν υπάρχουν έντονα καιρικά φαινόμενα.
4) Η μελέτη και η κατασκευή, των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων, που επίσης έχει ανάγκη η περιοχή.
5) Η αξιοποίηση των εγκατασταστασεων, αλλά και των μεγάλων εκτάσεων, που κατέχει το δημόσιο και οι φορείς του δημοσίου, όπως τα κάμπινγκ , οι κατασκηνώσεις και εγκαταλειμμένες ουσιαστικά εκτάσεις και εγκαταστάσεις του δημοσίου.
Η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής, σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται, από την παραγωγική αξιοποίηση αυτών των υποδομών και των εκτάσεων.
6) Η ένταξη του δικτυού υδροδότησης της περιοχής, στο δίκτυο της ΕΥΑΘ, είναι επίσης βασική και άμεση προτεραιότητα.
Κάτι δυστυχώς, που ακόμη δεν έχει γίνει και η ευθύνη της ΕΥΑΘ, είναι μεγάλη.
7) Η σημαντική βελτίωση, των υπηρεσιών που προσφέρουν τα συγκοινωνιακά μέσα, όπως ο ΟΑΣΘ και φυσικά η οριστικοποίηση των μελετών, για την θαλάσσια συγκοινωνία, με την μια ή άλλη μορφή και η κατάλληλη επιλογή.
8) Η ενίσχυση της συνεργασίας του Δήμου με τον ιδιωτικό τομέα, όχι μόνο για την συλλογή, αλλα και την μεταφορά, την διαλογή και την αξιοποίηση των σκουπιδιών της περιοχής.
Τα προβλήματα, που δημιουργήθηκαν, στις αρχές του Καλοκαιριού σε όλη την χώρα, θα επανέλθουν πιο έντονα, γιατί η ιδεοληψία της Κυβέρνησης, όπως και η αναποτελεσματικότητά της, μαζί με τις πελατειακές και συντεχνιακές νοοτροπίες μερικών Δημάρχων και συνδικαλιστών, δημιουργούν μεγαλύτερα αδιέξοδα.
9) Η προστασία του Θερμαϊκού, από τις παλιές και νέες αιτίες.
Την φετινή τουριστική περίοδο, η επαναλαμβανόμενη εμφάνιση του φυτοπλαγκτόν, στην περιοχή του Λιμανιού και της παλιάς παραλίας, προβλημάτισε τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της περιοχής, που διαπίστωσαν διστακτικότητα, σε ορισμένους επισκέπτες.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.