Τον ανισόπεδο κόμβο Κ16 (κόμβος Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης), ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας, παρέδωσε σήμερα 23/6 στην κυκλοφορία ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Στην τελετή παράδοσης που πραγματοποιήθηκε στη συμβολή της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Αθηνών, παρουσία εκπροσώπων όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, κεντρική ομιλία απηύθυνε ο κ. Τζιτζικώστας, τον οποίο προλόγισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας. Στην τελετή αγιασμού χοροστάτησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβας.
Ο κ. Τζιτζικώστας στην ομιλία του παρουσίασε όλα τα στοιχεία του έργου, που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με 52,6 εκ. ευρώ. Ο Κ16 επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού, τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, και πλέον ολοκληρώθηκε. «Πρόκειται για ένα από τα πιο σύνθετα τεχνικά έργα, που κατασκευάστηκε με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, που πέρα από το γεγονός ότι αλλάζει το συγκοινωνιακό χάρτη, αποτελεί και τη Νέα Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας μια εικόνα πιο σύγχρονη και πιο κοντά στην εικόνα που θέλουμε να έχει η Θεσσαλονίκη», τόνισε ο Περιφερειάρχης.
Ο Κ16 συμβασιοποιήθηκε και ξεκίνησε να υλοποιείται το 2011, όμως αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα καθυστερήσεων. «Από τη μία πλευρά, χρειάστηκε να ξεμπλέξουμε ένα απίστευτο κουβάρι εμποδίων, εκκρεμοτήτων και εμπλοκών, για να καταφέρουμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο και να ολοκληρώσουμε την κατασκευή του, εντός χρονοδιαγράμματος, πολύ πριν από την τελική καταληκτική ημερομηνία της 31ηςΔεκεμβρίου 2017. Από την άλλη πλευρά, χρειάστηκε να ξεπεράσουμε, τις πιο δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες που γνώρισε ποτέ η χώρα (capital controls, ύφεση, παγωμένη αγορά, με τις οφειλές του κράτους προς την Περιφέρεια να αγγίζουν ακόμα και τα 40 εκατομμύρια ευρώ, κίνδυνος απένταξης έργων και απειλή δυσβάσταχτων ποσών σε ρήτρες και αποζημιώσεις). Όμως σε κανένα σημείο, ούτε για ένα λεπτό, δεν το βάλαμε κάτω. Αυτή η διοίκηση απέδειξε ότι ακόμα και στις πιο δύσκολες περιόδους και συνθήκες, μπορείς με σκληρή δουλειά να είσαι αποτελεσματικός και να παράγεις έργο», τόνισε ο Περιφερειάρχης.
Τα στοιχεία του ανισόπεδου κόμβου Κ16, όπως τα περιέγραψε ο κ. Τζιτζικώστας είναι:
-Όλες οι εργασίες εκτελέστηκαν υπό συνθήκες συνεχούς κυκλοφορίας, τόσο της ΠΑΘΕ όσο και της Περιφερειακής Οδού και του παράπλευρου οδικού δικτύου της, χωρίς να σταματήσει ούτε μια μέρα η κυκλοφορία των οχημάτων.
-Περισσότεροι από 600 άνθρωποι εργάστηκαν για να ολοκληρωθεί αυτό το μεγάλο έργο.
-Το 90% των άμεσων θέσεων εργασίας του έργου, προήλθε από την τοπική αγορά.
-Χιλιάδες ακόμα θέσεις απασχόλησης διατηρήθηκαν ή δημιουργήθηκαν στον τόπο μας από την κατασκευή του.
-Ολοκληρώθηκαν 7 χιλιόμετρα οδοποιίας.
-Κατασκευάστηκαν 7 νέες γέφυρες.
-Συνδέθηκαν οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας, όπως ο αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός και η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης.
-Εξυπηρετούνται 12 κατευθύνσεις πορείας οχημάτων, καθώς και οι κινήσεις της περιοχής του Καλοχωρίου, της ΒΙΠΕΘ, του Λιμανιού, σημαντικών δραστηριοτήτων όπως της Λαχαναγοράς και της Κρεαταγοράς, αλλά και των επιχειρηματικών πάρκων της ευρύτερης περιοχής. Με τον Κ16 συνδέεται ολόκληρο το κεντρικό οδικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, με βασικές υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας και το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.
-Ο Κ16 προβλέπεται ότι θα σηκώσει ένα από τους μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους, σε σύγκριση με κόμβους στα Βαλκάνια και τη Νοτιανατολική Ευρώπη.
Ωστόσο ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας επισήμανε ότι το έργο επηρεάζεται σημαντικά από το ανολοκλήρωτο έργο της γέφυρας σύνδεσης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ευθύνης της «Εγνατία Οδός ΑΕ».
«Παράλληλα με την Κατασκευή του Κόμβου Κ16, ένα ακόμα έργο που είχε προβλεφθεί να υλοποιηθεί από η ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’, δεν έγινε ποτέ. Ο αρχικός σχεδιασμός των δύο ξεχωριστών έργων, προέβλεπε την παράλληλη λειτουργία τους, ως συμπληρωματικά. Τελικά, το έργο αυτό έμεινε κυριολεκτικά στον αέρα. Χωρίς να έχουμε απολύτως καμία ευθύνη, αλλά με απόλυτη συναίσθηση των αναγκών των συμπολιτών μας, αλλά και των τοπικών μας επιχειρήσεων, δεν διστάσαμε να αναλάβουμε να σηκώσουμε το επιπρόσθετο βάρος, που δημιούργησε αυτή η αδιανόητη και απογοητευτική αστοχία. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σχεδίασε και υλοποίησε την κατασκευή ενός Κυκλικού Κόμβου, στο σημείο συμβολής της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης με την οδό Πόντου. Ξεκαθαρίζω όμως, προς πάσα κατεύθυνση: Το έργο που έμεινε ημιτελές και ακόμα δεν έχει καν ορίζοντα πιθανής υλοποίησης, πρέπει να ολοκληρωθεί. Περιμένουμε από όλους τους εμπλεκόμενους να κινηθούν, άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά και να κάνουν τη δουλειά τους, ανταποκρινόμενοι επιτέλους, στην ευθύνη που έχουν αναλάβει», επισήμανε ο Περιφερειάρχης.
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στα σημαντικά έργα που υλοποίησε και υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στα οποία περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των κυκλοφοριακών υποδομών σε 140 χλμ. οδικού δικτύου. Συνολικά στο ΕΣΠΑ 2007-2013 ολοκληρώθηκαν 523 έργα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, που συνθέτουν «το ρεκόρ απορρόφησης κονδυλίων ΕΣΠΑ, που ανέδειξε εθνική πρωταθλήτρια την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», όπως είπε ο κ. Τζιτζικώστας.
«Και στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020», όπως σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας, «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι πάλι πρώτη στην Ελλάδα και ταυτόχρονα η μία από της πέντε Περιφέρειες σ’ ολόκληρη την Ευρώπη, που ήδη έχει απορροφήσει τόσο γρήγορα κι αποτελεσματικά ευρωπαϊκά κονδύλια. Όλα αυτά τα έργα, όπως και η παράδοση του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στους πολίτες, αποτελούν μια ισχυρή υπενθύμιση στην Πολιτεία ότι πρέπει να εμπιστευθεί και να ενισχύσει το ρόλο της Περιφερειακής Διοίκησης, τόσο στα θέματα καθημερινότητας, τα οποία έχουμε στην ευθύνη μας, όσο και στα αναπτυξιακά ζητήματα, στα οποία έχουμε αρμοδιότητα».
Στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε τον ισχυρό αναπτυξιακό ρόλο του Κ16, ο οποίος «πέρα από τη σπουδαία συγκοινωνιακή αναβάθμιση, αποτελεί ίσως και τον πιο ισχυρό συμβολισμό, ότι ο τόπος μας αλλάζει, ότι προχωράμε μπροστά, ότι κάνουμε σταθερά βήματα στο μέλλον. Ο Κ16 δεν είναι μόνο ένα συγκοινωνιακό έργο, είναι ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα. Είναι ένας κόμβος Ανάπτυξης και Εξωστρέφειας για ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα. Εδώ εκτελείται το 70% της μεταφορικής δραστηριότητας της χώρας. Εδώ, παράγεται το 26% του αγροτικού ΑΕΠ της Ελλάδας. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η πρώτη Περιφέρεια της χώρας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων. Είμαστε η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα σε αφίξεις τουριστών κατά τη θερινή περίοδο. Μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια δεχτήκαμε περισσότερες από 5,5 εκατομμύρια οδικές αφίξεις και σύμφωνα με τις προβλέψεις περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση τα επόμενα χρόνια. Ο Κ16, φέρνει προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστική ισχύ στην Κεντρική Μακεδονία. Η ανάπτυξη του τόπου μας, συνδέεται άρρηκτα με την αναβάθμιση του δικτύου υποδομών μας. Οι εξαγωγές, οι μεταφορές, η εφοδιαστική αλυσίδα ο τουρισμός, η αγροτική οικονομία, συνολικά η πρωτογενής παραγωγή, όλοι δηλαδή, οι τομείς αιχμής της τοπικής μας οικονομίας, χρειάζονται μεγάλα και σύγχρονα δίκτυα, για να αναπτυχθούν και να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί. Αν λοιπόν, θέλω σήμερα εδώ να αναφερθώ σε ένα και μόνο κατόρθωμα, αυτό το κατόρθωμα είναι ότι με τα 523 έργα που ολοκληρώσαμε και την ισχυρή πολιτική βούληση που έχουμε, ανοίγουμε δρόμους στην επιχειρηματικότητα, ανοίγουμε δρόμους στις νέες επενδύσεις, στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στην παραγωγή πλούτου στον τόπο μας».
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας: «Συνεχίζουμε με όραμα για την επόμενη πενταετία. Συνεχίζουμε και θα τα καταφέρουμε η Κεντρική Μακεδονία, να είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα βγει από την κρίση».
Ο κ. Τζιτζικώστας ευχαρίστησε ονομαστικά όλους όσοι διαχρονικά συντέλεσαν στην ολοκλήρωση του Κ16, ενώ τα συγχαρητήριά τους για την παράδοση στην κυκλοφορία του ανισόπεδου κόμβου της Λαχαναγοράς έδωσαν δημοσίως στον Περιφερειάρχη, τόσο ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, όσο και ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβας.
*Βίντεο με πανοραμικά πλάνα από τον ανισόπεδο κόμβο Κ16 μπορείτε να βρείτε στο εξής link: https://www.youtube.com/watch?v=svs15IKyjK4
Στην τελετή παράδοσης που πραγματοποιήθηκε στη συμβολή της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Αθηνών, παρουσία εκπροσώπων όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, κεντρική ομιλία απηύθυνε ο κ. Τζιτζικώστας, τον οποίο προλόγισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας. Στην τελετή αγιασμού χοροστάτησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβας.
Ο κ. Τζιτζικώστας στην ομιλία του παρουσίασε όλα τα στοιχεία του έργου, που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με 52,6 εκ. ευρώ. Ο Κ16 επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού, τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, και πλέον ολοκληρώθηκε. «Πρόκειται για ένα από τα πιο σύνθετα τεχνικά έργα, που κατασκευάστηκε με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, που πέρα από το γεγονός ότι αλλάζει το συγκοινωνιακό χάρτη, αποτελεί και τη Νέα Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας μια εικόνα πιο σύγχρονη και πιο κοντά στην εικόνα που θέλουμε να έχει η Θεσσαλονίκη», τόνισε ο Περιφερειάρχης.
Ο Κ16 συμβασιοποιήθηκε και ξεκίνησε να υλοποιείται το 2011, όμως αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα καθυστερήσεων. «Από τη μία πλευρά, χρειάστηκε να ξεμπλέξουμε ένα απίστευτο κουβάρι εμποδίων, εκκρεμοτήτων και εμπλοκών, για να καταφέρουμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο και να ολοκληρώσουμε την κατασκευή του, εντός χρονοδιαγράμματος, πολύ πριν από την τελική καταληκτική ημερομηνία της 31ηςΔεκεμβρίου 2017. Από την άλλη πλευρά, χρειάστηκε να ξεπεράσουμε, τις πιο δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες που γνώρισε ποτέ η χώρα (capital controls, ύφεση, παγωμένη αγορά, με τις οφειλές του κράτους προς την Περιφέρεια να αγγίζουν ακόμα και τα 40 εκατομμύρια ευρώ, κίνδυνος απένταξης έργων και απειλή δυσβάσταχτων ποσών σε ρήτρες και αποζημιώσεις). Όμως σε κανένα σημείο, ούτε για ένα λεπτό, δεν το βάλαμε κάτω. Αυτή η διοίκηση απέδειξε ότι ακόμα και στις πιο δύσκολες περιόδους και συνθήκες, μπορείς με σκληρή δουλειά να είσαι αποτελεσματικός και να παράγεις έργο», τόνισε ο Περιφερειάρχης.
Τα στοιχεία του ανισόπεδου κόμβου Κ16, όπως τα περιέγραψε ο κ. Τζιτζικώστας είναι:
-Όλες οι εργασίες εκτελέστηκαν υπό συνθήκες συνεχούς κυκλοφορίας, τόσο της ΠΑΘΕ όσο και της Περιφερειακής Οδού και του παράπλευρου οδικού δικτύου της, χωρίς να σταματήσει ούτε μια μέρα η κυκλοφορία των οχημάτων.
-Περισσότεροι από 600 άνθρωποι εργάστηκαν για να ολοκληρωθεί αυτό το μεγάλο έργο.
-Το 90% των άμεσων θέσεων εργασίας του έργου, προήλθε από την τοπική αγορά.
-Χιλιάδες ακόμα θέσεις απασχόλησης διατηρήθηκαν ή δημιουργήθηκαν στον τόπο μας από την κατασκευή του.
-Ολοκληρώθηκαν 7 χιλιόμετρα οδοποιίας.
-Κατασκευάστηκαν 7 νέες γέφυρες.
-Συνδέθηκαν οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας, όπως ο αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός και η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης.
-Εξυπηρετούνται 12 κατευθύνσεις πορείας οχημάτων, καθώς και οι κινήσεις της περιοχής του Καλοχωρίου, της ΒΙΠΕΘ, του Λιμανιού, σημαντικών δραστηριοτήτων όπως της Λαχαναγοράς και της Κρεαταγοράς, αλλά και των επιχειρηματικών πάρκων της ευρύτερης περιοχής. Με τον Κ16 συνδέεται ολόκληρο το κεντρικό οδικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, με βασικές υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας και το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.
-Ο Κ16 προβλέπεται ότι θα σηκώσει ένα από τους μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους, σε σύγκριση με κόμβους στα Βαλκάνια και τη Νοτιανατολική Ευρώπη.
Ωστόσο ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας επισήμανε ότι το έργο επηρεάζεται σημαντικά από το ανολοκλήρωτο έργο της γέφυρας σύνδεσης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ευθύνης της «Εγνατία Οδός ΑΕ».
«Παράλληλα με την Κατασκευή του Κόμβου Κ16, ένα ακόμα έργο που είχε προβλεφθεί να υλοποιηθεί από η ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’, δεν έγινε ποτέ. Ο αρχικός σχεδιασμός των δύο ξεχωριστών έργων, προέβλεπε την παράλληλη λειτουργία τους, ως συμπληρωματικά. Τελικά, το έργο αυτό έμεινε κυριολεκτικά στον αέρα. Χωρίς να έχουμε απολύτως καμία ευθύνη, αλλά με απόλυτη συναίσθηση των αναγκών των συμπολιτών μας, αλλά και των τοπικών μας επιχειρήσεων, δεν διστάσαμε να αναλάβουμε να σηκώσουμε το επιπρόσθετο βάρος, που δημιούργησε αυτή η αδιανόητη και απογοητευτική αστοχία. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σχεδίασε και υλοποίησε την κατασκευή ενός Κυκλικού Κόμβου, στο σημείο συμβολής της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης με την οδό Πόντου. Ξεκαθαρίζω όμως, προς πάσα κατεύθυνση: Το έργο που έμεινε ημιτελές και ακόμα δεν έχει καν ορίζοντα πιθανής υλοποίησης, πρέπει να ολοκληρωθεί. Περιμένουμε από όλους τους εμπλεκόμενους να κινηθούν, άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά και να κάνουν τη δουλειά τους, ανταποκρινόμενοι επιτέλους, στην ευθύνη που έχουν αναλάβει», επισήμανε ο Περιφερειάρχης.
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στα σημαντικά έργα που υλοποίησε και υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στα οποία περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των κυκλοφοριακών υποδομών σε 140 χλμ. οδικού δικτύου. Συνολικά στο ΕΣΠΑ 2007-2013 ολοκληρώθηκαν 523 έργα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, που συνθέτουν «το ρεκόρ απορρόφησης κονδυλίων ΕΣΠΑ, που ανέδειξε εθνική πρωταθλήτρια την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», όπως είπε ο κ. Τζιτζικώστας.
«Και στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020», όπως σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας, «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι πάλι πρώτη στην Ελλάδα και ταυτόχρονα η μία από της πέντε Περιφέρειες σ’ ολόκληρη την Ευρώπη, που ήδη έχει απορροφήσει τόσο γρήγορα κι αποτελεσματικά ευρωπαϊκά κονδύλια. Όλα αυτά τα έργα, όπως και η παράδοση του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στους πολίτες, αποτελούν μια ισχυρή υπενθύμιση στην Πολιτεία ότι πρέπει να εμπιστευθεί και να ενισχύσει το ρόλο της Περιφερειακής Διοίκησης, τόσο στα θέματα καθημερινότητας, τα οποία έχουμε στην ευθύνη μας, όσο και στα αναπτυξιακά ζητήματα, στα οποία έχουμε αρμοδιότητα».
Στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε τον ισχυρό αναπτυξιακό ρόλο του Κ16, ο οποίος «πέρα από τη σπουδαία συγκοινωνιακή αναβάθμιση, αποτελεί ίσως και τον πιο ισχυρό συμβολισμό, ότι ο τόπος μας αλλάζει, ότι προχωράμε μπροστά, ότι κάνουμε σταθερά βήματα στο μέλλον. Ο Κ16 δεν είναι μόνο ένα συγκοινωνιακό έργο, είναι ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα. Είναι ένας κόμβος Ανάπτυξης και Εξωστρέφειας για ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα. Εδώ εκτελείται το 70% της μεταφορικής δραστηριότητας της χώρας. Εδώ, παράγεται το 26% του αγροτικού ΑΕΠ της Ελλάδας. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η πρώτη Περιφέρεια της χώρας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων. Είμαστε η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα σε αφίξεις τουριστών κατά τη θερινή περίοδο. Μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια δεχτήκαμε περισσότερες από 5,5 εκατομμύρια οδικές αφίξεις και σύμφωνα με τις προβλέψεις περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση τα επόμενα χρόνια. Ο Κ16, φέρνει προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστική ισχύ στην Κεντρική Μακεδονία. Η ανάπτυξη του τόπου μας, συνδέεται άρρηκτα με την αναβάθμιση του δικτύου υποδομών μας. Οι εξαγωγές, οι μεταφορές, η εφοδιαστική αλυσίδα ο τουρισμός, η αγροτική οικονομία, συνολικά η πρωτογενής παραγωγή, όλοι δηλαδή, οι τομείς αιχμής της τοπικής μας οικονομίας, χρειάζονται μεγάλα και σύγχρονα δίκτυα, για να αναπτυχθούν και να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί. Αν λοιπόν, θέλω σήμερα εδώ να αναφερθώ σε ένα και μόνο κατόρθωμα, αυτό το κατόρθωμα είναι ότι με τα 523 έργα που ολοκληρώσαμε και την ισχυρή πολιτική βούληση που έχουμε, ανοίγουμε δρόμους στην επιχειρηματικότητα, ανοίγουμε δρόμους στις νέες επενδύσεις, στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στην παραγωγή πλούτου στον τόπο μας».
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας: «Συνεχίζουμε με όραμα για την επόμενη πενταετία. Συνεχίζουμε και θα τα καταφέρουμε η Κεντρική Μακεδονία, να είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα βγει από την κρίση».
Ο κ. Τζιτζικώστας ευχαρίστησε ονομαστικά όλους όσοι διαχρονικά συντέλεσαν στην ολοκλήρωση του Κ16, ενώ τα συγχαρητήριά τους για την παράδοση στην κυκλοφορία του ανισόπεδου κόμβου της Λαχαναγοράς έδωσαν δημοσίως στον Περιφερειάρχη, τόσο ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, όσο και ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβας.
*Βίντεο με πανοραμικά πλάνα από τον ανισόπεδο κόμβο Κ16 μπορείτε να βρείτε στο εξής link: https://www.youtube.com/watch?v=svs15IKyjK4
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.