Friday, June 22, 2018

Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης σε ημερίδα για τη μαθητεία στην Κοζάνη


Στην εκδήλωση – ημερίδα με θέμα «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας: Προοπτικές στη Δυτική Μακεδονία», που διοργάνωσε χθες Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018 στο Εκθεσιακό Κέντρο στα Κοίλα Κοζάνης η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας,  παραβρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, συνοδευόμενος από τον Διευθυντή του Γραφ. Υφυπουργού Θέμη Κοτσιφάκη και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Κώστα Κωνσταντόπουλο. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης κ. Βασιλική Βόντσα, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενών κ. Κωνσταντίνος Πουτακίδης, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας κ. Παύλος Ιωάννου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Δημητριάδης, εκπρόσωποι του Δήμου Κοζάνης και της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, εκπρόσωποι επιμελητηρίων και του επιχειρηματικού κόσμου και πλήθος εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Στόχος της εκδήλωσης ήταν η προβολή και υποστήριξη του θεσμού της Μαθητείας των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ., η διάχυση των αποτελεσμάτων του θεσμού, η ενημέρωση των Επιμελητηρίων και των τοπικών εργοδοτικών φορέων και των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.


Στον χαιρετισμό του στην κατάμεστη αίθουσα του εκθεσιακού κέντρου ο κ. Μπαξεβανάκης αναφέρθηκε στη συνολική και συστηματική προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε να αρθούν οι παθογένειες του παρελθόντος και μέσα από ένα σύνολο θεσμικών αλλαγών να καταστεί το Επαγγελματικό Λύκειο ισότιμη επιλογή μεταξύ των αποφοίτων Γυμνασίου και Λυκείου. Ο κ. Μπαξεβανάκης αναφέρθηκε στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δυνατοτήτων των μαθητών/-ητριών με την αναμόρφωση της δομής του ΕΠΑ.Λ., στη διεύρυνση της πρόσβασης σε ΤΕΙ (ποσοστό 20%) και σε Πανεπιστήμια (ποσοστό 5%), στην πρόσβαση σε 2ετή τμήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, στη συνέχιση σπουδών στα ΙΕΚ και τη συμμετοχή των αποφοίτων στο «Μεταλυκειακό Έτος- Τάξη Μαθητείας». Τόνισε ότι ο θεσμός της μαθητείας συμβάλλει στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ. καθώς αποτελεί πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. να εκπαιδευτούν στο χώρο εργασίας, να βιώσουν την εργασιακή κουλτούρα, να προετοιμαστούν για την ομαλή και ασφαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας, να εξασκήσουν, να αποκτήσουν εστιασμένες στο επάγγελμά τους δεξιότητες και γνώσεις και συμπληρώνοντας την 9μηνη παραμονή τους στο πρόγραμμα να κατοχυρώσουν την απαραίτητη προϋπηρεσία που αποτελεί βασικό εφόδιο για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος και τη μετέπειτα ανεύρεση εργασίας. Πρόσθεσε, δε, ότι ο θεσμός μαθητείας εφαρμόζεται κάθε χρόνο σε όλο και περισσότερες ειδικότητες περιλαμβάνοντας φέτος 21 συνολικά ειδικότητες. Τέλος, επί αφορμής της πρόσφατης πρόσκλησης για τη διάθεση θέσεων μαθητείας κάλεσε τους εκπροσώπους της τοπικής οικονομίας και αγοράς να στηρίξουν το θεσμό προσφέροντας θέσεις μαθητείας στους αποφοίτους. Σε αυτή την προσπάθεια επισήμανε ότι τα Επιμελητήρια αποτελούν συνδετικό κρίκο μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και αγοράς εργασίας και κάλεσε τη διοίκηση του Επιμελητηρίου να στηρίξει το θεσμό της μαθητείας εμπλέκοντας περισσότερους εργοδότες και μαθητευόμενους.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός συνεχάρη εκπαιδευτικούς και μαθητές για τη διοργάνωση έκθεσης μαθητικών έργων των ΕΠΑ.Λ. Δυτικής Μακεδονίας, που στόχο είχε την προβολή των τομέων και ειδικοτήτων που λειτουργούν στα ΕΠΑ.Λ. της Δυτικής Μακεδονίας.
Πριν την έναρξη της ημερίδας ο Υφυπουργός συναντήθηκε με εκπροσώπους των ΕΛΜΕ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και σήμερα, Παρασκευή 22 Ιουνίου επισκέφθηκε το ΕΠΑ.Λ. Σιάτιστας, όπου είχε εκτενή συζήτηση με εκπαιδευτικούς και μαθητές για τις επαγγελματικές δυνατότητες που προσφέρονται πλέον καθιστώντας το Επαγγελματικό Λύκειο ένα λύκειο που αρχίζει να κερδίζει την εμπιστοσύνη όλων.

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.