Thursday, June 21, 2018

Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ


Στην επίσκεψή του στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών ο συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Γιάννης Μαγκριώτης, συναντήθηκε στην Ηράκλεια με τον δήμαρχο Κλεάνθη Κοτσακιαχίδη, στις Σέρρες με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χρήστο Μέγκλα και τη Νομαρχιακή Επιτροπή του Κινήματος Αλλαγής, στη Νέα Ζίχνη με τον δήμαρχο Ανδρέα Δαϊρετζή και συζήτησε τα κρίσιμα θέματα ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής της Κεντρικής Μακεδονίας και ιδιαίτερα των Σερρών.




Στις συναντήσεις συμμετείχαν ο βουλευτής Σερρών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Μιχάλης Τσελέπης, το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Κινήματος Αλλαγής Πασχάλης Τόσιος και ο Γιώργος Τρέντσιος. Τόσο στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των φορέων όσο και στις δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ ο Γιάννης Μαγκριώτης σημείωσε:


Η Κεντρική Μακεδονία, περιφέρεια της ιδιωτικής οικονομίας και η πιο εξωστρεφής της χώρας, υπέστη τις μεγαλύτερες οικονομικές και κοινωνικές απώλειες από την πολύπλευρη κρίση.
Η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, λόγω της παραγωγικής και κοινωνικής σύνθεσής της, είχε και τις μεγαλύτερες απώλειες στην Κεντρική Μακεδονία ‒ ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που επιβλήθηκαν υψηλοί φόροι και ασφαλιστικές εισφορές στην αγροτική παραγωγή.
Το χειρότερο είναι ότι τα νέα παιδιά, κυρίως εκείνα που αποκτούν υψηλές γνώσεις και δεξιότητες, μεταναστεύουν σε μεγαλύτερο βαθμό και οι Σέρρες δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα και τις όποιες ευκαιρίες δημιουργούνται στην οικονομία της περιοχής.
Παρ’ όλα αυτά, η φροντίδα της κεντρικής κυβέρνησης αλλά και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εξαντλούνται στα μεγάλα λόγια και στις μικροκομματικές και παλαιοκομματικές μικροδιευθετήσεις.
Η απογοήτευση των πολιτών είναι ακόμη πιο μεγάλη μετά τη συμφωνία με τη FYROM.
Ο συντονιστής της Κίνησης ειδικότερα τόνισε:
• Εκτός από την ολοκλήρωση του τμήματος (Στρυμονικό-Αμπέλλα) του οδικού άξονα (Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα) το 2017 από την Εγνατία οδό ΑΕ με μεγάλη καθυστέρηση, αφού η δημοπράτησή του έγινε στις αρχές του 2012 και ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσής του ήταν το 2014, κανένα άλλο σημαντικό αναπτυξιακό έργο δεν έγινε.
• Το 4ο ΕΣΠΑ τελείωσε το 2015 και το τρέχον 5ο ΕΣΠΑ βρίσκεται περίπου στο 70% του χρόνου υλοποίησής του και κανένα αναπτυξιακό έργο, καμία σημαντική αναπτυξιακή επένδυση δεν πραγματοποιήθηκε.
• Στο τρέχον κοινοτικό πρόγραμμα, που για την Κεντρική Μακεδονία είναι ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, μέχρι τώρα ελάχιστοι πόροι έχουν διατεθεί σε όλη την Περιφέρεια και μόνο περίπου 24 εκατ. ευρώ έχουν δεσμευτεί για την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, με ορατό τον κίνδυνο να χαθούν οι περισσότεροι πόροι, όπως έγινε και με το 4ο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Δυστυχώς και αυτά τα προγράμματα, που είναι για την αποχέτευση στους Δήμους Βισαλτίας και Εμμανουήλ Παπά και μικρές αναπλάσεις στις Σέρρες, ακόμη δεν έχουν προκηρυχθεί και ίσως κάποια από αυτά, λόγω και αδυναμιών των τοπικών φορέων, να μην προλάβουν να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 5ου ΕΣΠΑ.
• Η Περιφέρεια ακόμη δεν έχει προχωρήσει στις προσκλήσεις για τα προγράμματα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις για να καταθέσουν τις προτάσεις τους οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες της Κεντρικής Μακεδονίας και των Σερρών. Παρότι το συνολικό πρόγραμμα διαθέτει για όλη την Περιφέρεια μόνο περίπου 200 εκατ. ευρώ, θα έδινε κάποια ανάσα στις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
• Οι μελέτες της περιφερειακής των Σερρών, που είχαν δημοπρατηθεί το 2011 και έπρεπε να ολοκληρωθούν το αργότερο το 2014, μπορεί να ολοκληρώθηκαν φέτος, από την Εγνατία ΑΕ, αλλά πλέον δεν έχουν καμία πιθανότητα να βρουν χρηματοδότηση για τη δημοπράτησή τους, τουλάχιστον μέχρι το 2022.
Καμία πρωτοβουλία από την Περιφέρεια για τη μελέτη και κατασκευή της σύνδεσης της πόλης των Σερρών με τον αυτοκινητόδρομο, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο την πόλη.
• Ακόμη χειρότερα ‒και πάλι μετά το 2012‒ σταμάτησαν ουσιαστικά οι μελέτες για τον άξονα Ε61, που θα ένωνε το λιμάνι της Καβάλας με τη Δράμα, τις Σέρρες και τον Προμαχώνα. Δυστυχώς οι προσπάθειες ένταξης του σημαντικού αυτού αναπτυξιακού άξονα, τμήμα των πανευρωπαϊκών δικτύων, σε πρόγραμμα κοινοτικής χρηματοδότησης, σταμάτησαν με ευθύνη των κυβερνήσεων, αλλά και τοπικών αξιωματούχων των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων, που δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι μόνο οι τοπικές και περιφερειακές συνέργιες μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις της περιφερειακής ανάπτυξης και όχι οι μικροί και αναποτελεσματικοί τοπικισμοί και τα προσωπικά συμφέροντα επιχειρηματιών.
• Είναι αδιανόητο να διεκδικούν άλλη πρόσβαση η Δράμα και άλλη οι Σέρρες στα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στον Καστά, στη θάλασσα και στην Εγνατία οδό.
• Η μελέτη του οδικού άξονα (Δράμας-Αμφίπολης) ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί και είναι απίθανο να βρει χρηματοδότηση, γιατί δεν είναι τμήμα ευρωπαϊκού άξονα, ενώ αν είχε συνδυαστεί με τον Ε61, θα έβρισκε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το μεγαλύτερο τμήμα του.
• Είναι αδιανόητο ότι, ενώ οι πόροι υπάρχουν στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, οι αρμόδιες υπηρεσίες, κυρίως του υπουργείου Πολιτισμού, δεν έχουν ετοιμάσει με επιτυχία τις μελέτες για τη χρηματοδότηση έργων ανάδειξης του Καστά.
• Ο Ε61 μπορεί να εγκαταλείφθηκε, εγκαταλείφθηκε όμως και ο οδικός άξονας που συνδέει τις Σέρρες με τη Νέα Ζίχνη και τη Δράμα. Ένας άξονας που καταπονείται πολύ όλον τον χρόνο και ιδιαίτερα από τη διέλευση των οχημάτων των τουριστών από τις βαλκανικές χώρες προς την Καβάλα, τη Θάσο και τον Στρυμονικό κόλπο. Ο άξονας αυτός, απολύτως ανεπαρκής και επικίνδυνος, θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο, όπως και αυτός από τον Προμαχώνα προς το Πετρίτσι, τη Δοϊράνη, το Κιλκίς και τη Θεσσαλονίκη, γιατί θα τον επιλέγουν οι περισσότεροι, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να γεμίσει με πανάκριβα διόδια την Εγνατία οδό και τις κάθετες συνδέσεις της με τις χώρες της Βαλκανικής και της Ευρώπης, για να την ιδιωτικοποιήσει, παρά τις αντίθετες προεκλογικές δεσμεύσεις της.
• Ειδικότερα η οικονομία της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών και η απασχόληση θα πληγούν περισσότερο, αφού θα τοποθετηθούν τέσσερα διόδια από τον Προμαχώνα μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τρία μέχρι την πόλη της Θεσσαλονίκης.
 • Τέλος, μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν η αναγκαιότητα ενίσχυσης των εγγειοβελτιωτικών έργων και η αντιπλημμυρική θωράκιση του ποταμού Στρυμόνα και της λίμνης Κερκίνης για την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής, των καλλιεργειών και των περιουσιών τους. Η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών πρέπει να διεκδικήσει με συγκεκριμένες προτάσεις περισσότερους πόρους τόσο από τη διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας όσο και από την κυβέρνηση.
• Ο αναγκαίος σχεδιασμός, ο διάλογος και η ενότητα των πολιτών και των κοινωνικών και πολιτικών εκπροσώπων των Σερρών είναι η βασική προϋπόθεση για να σπάσει η αδιαφορία των αρμοδίων.

No comments:

Post a Comment

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.