ΤΑ 9 ΠΟΛΙΟΡΚΟΥΝ ΤΗΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Γράφει ο Γιάννης
Μαγκριώτης
Τα 3 μετωπικά και τα 6
πλευρικά διόδια, στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, την καθιστούν πολιορκημένη
και απροσπέλαστη, Πόλη.
Η Εγνατία οδός, είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο της χώρας.
Χρηματοδοτήθηκε κυρίως με Κοινοτικούς πόρους και ολοκληρώθηκε σε 15 χρόνια, που για τα Ελληνικά δεδομένα, είναι χρόνος ρεκόρ.
Ο οριζόντιος άξονας, είναι 670 χιλιόμετρα Αυτοκινητόδρομου και μαζί με τις 7 καθέτους, προς τις Βαλκανικές χώρες και τα Διευρωπαϊκά δίκτυα, ξεπερνά τα 1400 χιλιόμετρα.
Η κατασκευή της, υποστηρίχθηκε κυρίως, για γεωστρατηγικούς λόγους, κόντρα στην Παραεγνατία και το Μουσουλμανικό τόξο, που προωθούσε η Τουρκία, στις αρχές της δεκαετίας του '90, μετά την κατάρρευση των καθεστώτων, των Βαλκανικών χωρών.
Είναι βέβαιο, ότι η μεγάλη αύξηση του κόστους, μεταφοράς αγαθών και μετακίνησης ανθρώπων, θα επιταχύνει, την κατασκευή της Παραεγνατίας.
Η Εγνατία οδός, είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο της χώρας.
Χρηματοδοτήθηκε κυρίως με Κοινοτικούς πόρους και ολοκληρώθηκε σε 15 χρόνια, που για τα Ελληνικά δεδομένα, είναι χρόνος ρεκόρ.
Ο οριζόντιος άξονας, είναι 670 χιλιόμετρα Αυτοκινητόδρομου και μαζί με τις 7 καθέτους, προς τις Βαλκανικές χώρες και τα Διευρωπαϊκά δίκτυα, ξεπερνά τα 1400 χιλιόμετρα.
Η κατασκευή της, υποστηρίχθηκε κυρίως, για γεωστρατηγικούς λόγους, κόντρα στην Παραεγνατία και το Μουσουλμανικό τόξο, που προωθούσε η Τουρκία, στις αρχές της δεκαετίας του '90, μετά την κατάρρευση των καθεστώτων, των Βαλκανικών χωρών.
Είναι βέβαιο, ότι η μεγάλη αύξηση του κόστους, μεταφοράς αγαθών και μετακίνησης ανθρώπων, θα επιταχύνει, την κατασκευή της Παραεγνατίας.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, με προτροπή της κυβέρνησης, το 2011, προκήρυξε
διαγωνισμό, για την εγκατάσταση αναλογικών διοδίων.
Δυστυχώς, ο διαγωνισμός
ακυρώθηκε και μέχρι σήμερα λειτουργούν τα 8 μετωπικά διόδια και οι χρεώσεις
είναι άδικες, κυρίως, γύρω από τα αστικά κέντρα.
Με την τοποθέτηση αναλογικών
διοδίων και με λογικές χρεώσεις, ανά χιλιόμετρο, το δίκτυο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ, μπορεί
να καλύπτει τις δαπάνες λειτουργίας συντήρησης και ασφάλειας του
Παραχωρησιουχου και να χρηματοδοτεί από τα κέρδη, τοπικά και περιφερειακά
αναπτυξιακά έργα στη Βόρεια Ελλάδα, κυρίως στην ανακατασκευή του κατεστραμμένου
περιφερειακού και επαρχιακού δικτυού.
Η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, εταιρεία
με πολύ υψηλή τεχνογνωσία, όχι μόνο δεν πρέπει χαθεί, άλλα πρέπει να συνεχίσει
να λειτουργεί, ως βασικό εργαλείο για τον σχεδιασμό και την εποπτεία της
κατασκευής μεγάλων έργων στην χώρα και το εξωτερικό.
Η επιλογή του αρμοδίου Υπουργού
να κάνει τους εργαζόμενους της Εγνατίας ΑΕ, δημοσίους υπάλληλους, είναι και
καταστροφική για την τεχνογνωσία της Εγνατίας, άλλα και ανέφικτη.
Ακόμη, πρέπει να της ανατεθεί,
η εποπτεία, τόσο του Παραχωρησιούχου, που θα λειτουργεί την Εγνατία οδό, όσο
και τους άλλους πέντε Αυτοκινητοδρόμους, που λειτουργούν και θα λειτουργούν για
40 χρονιά οι Ιδιώτες, σχεδόν ανεξέλικτα.
Με την τοποθέτηση, άλλων 30
διοδίων, το κόστος χρησιμοποίησης τηςς, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων και
μηχανών θα είναι απαγορευτικό.
Το κόστος μετακίνησης ανθρώπων
και μεταφοράς αγαθών θα πολλαπλασιασθεί, με ολέθριες συνέπιες στην οικονομία
και την απασχόληση.
Τα 38 διόδια, που αποφάσισε η
κυβέρνηση, θα οδηγήσουν σε ακύρωση ουσιαστικά της Εγνατίας και σε μεγάλες
απώλειες ανάπτυξης, απασχόλησης και ασφάλειας, στην χειμαζόμενη Βόρεια Ελλάδα.
Πρέπει, να αποτραπεί, με την
άμεση ανάκληση, της κυβερνητικής απόφασης.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.