Στις συναντήσεις με τον Δήμαρχο Σερρών και τους επικεφαλής των παρατάξεων
της Αντιπολίτευσης, όπως και το προεδρείο του Εργατικού Κέντρου Σερρών, ο
Συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, για την Ανάπτυξη της Κεντρικής
Μακεδονίας, Γιάννης Μαγκριώτης, τόνισε :
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΤΡΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ
(Α/Κ ΛΑΓΚΑΔΑ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΏΝΑΣ) ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΑ 38 ΔΙΟΔΙΑ ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΤΤΟΥΝ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ 11 ΠΟΛΙΟΡΚΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Η ΥΛΟΠΟΊΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΑΠΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ
ΑΠΟΦΑΣΗΣ.
Τα 96 χιλιόμετρα του Οδικού άξονα ( Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας),
κατασκευάστηκαν τμηματικά, από το 2001 και το συνολικό κόστος κατασκευής του,
είναι περίπου 500 εκ ευρώ.
Ο Οδικός Άξονας, έχει σημαντική προσφορά στην οδική ασφάλεια και την
ανάπτυξη των νομών Σερρών και Θεσσαλονίκης, όπως και όλης της Κεντρικής
Μακεδονίας, καθώς και στην γεωστρατηγική ενίσχυση, της χώρας μας.
Πρέπει όμως, να επισημάνω, ότι ουσιαστικά ο χρόνος, για την μελέτη και
κατασκευή των αναπτυξιακών υποδομών των Σερρών, σταμάτησε στο 2012.
-Είναι απαράδεκτο, που δεν έχει ξεκινήσει, η κατασκευή της σύνδεσης, του
Αυτοκινητόδρομου, με την πόλη των Σερρών, ένα έργο ευθύνης της Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας.
-Είναι απαράδεκτο, η μη ανακατασκευή του τμήματος, του Οδικού άξονα, απ τον
Α/Κ ΧΡΙΣΤΟΥ, μέχρι τον Προμαχώνα.
-Απαράδεκτο, να μην έχουν διασφαλιστεί οι πόροι, για την κατασκευή του
Περιφερειακού των Σερρών, έργο ευθύνης της Εγνατίας, οι μελέτες του οποίου
δημοπρατηθήκαν το 2011.
-Είναι απαράδεκτη, η ουσιαστική εγκατάλειψη του Ε61, του άλλου κλάδου του
ίδιου Πανευρωπαϊκού άξονα, (Προμαχώνας -Σέρρες -Δράμα –Καβάλα).
-Είναι απαράδεκτο, ότι τα τελευταία χρόνια, δεν έχουν κατασκευαστεί,
καθόλου έργα οδικής ασφάλειας, στον νομό Σερρών, με ευθύνη της Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας, ιδιαίτερα στο επιβαρυμένο, περιφερειακό άξονα,
(Πετρίτη-Ροδόπολη-Δοϊράνη- Κιλκίς) .
Τέλος, είναι εγκληματικό, ότι η κυβέρνηση, για να ιδιωτικοποιήσει όλο το
δίκτυο της Εγνατίας οδού, τον κεντρικό και τους κάθετους άξονες, αποφάσισε
οριστικά να τοποθετήσει τρία διόδια, στον Οδικό Άξονα (Θεσσαλονίκη -Σέρρες
–Προμαχώνα).
Ένα, στον ανισόπεδο κόμβο Λαγκαδά, ένα στο Στρυμονικό και το τρίτο στον
Προμαχώνα, που λειτουργεί, εδώ και μερικούς μήνες.
Ακόμη χειρότερα, όσοι θα θέλουν να πάνε στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης και προς Αθήνα, θα πληρώνουν και τέταρτο διόδιο, στον ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου, στην εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Ακόμη χειρότερα, όσοι θα θέλουν να πάνε στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης και προς Αθήνα, θα πληρώνουν και τέταρτο διόδιο, στον ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου, στην εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Η επιλογή αυτή της κυβέρνησης θα :
-Μειώσει δραματικά, την προσφορά του οδικού άξονα, στην ανάπτυξη και την
απασχόληση, αφού η χρήση του, από ΙΧ και φορτηγά, θα έχει πολύ υψηλό κόστος.
-Θα μειώσει, την γεωστρατηγική σημασία του Οδικού άξονα, όπως και του
λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αφού τα διερχόμενα οχήματα στον διευρωπαϊκό άξονα,
θα προτιμήσουν φθηνότερες επιλογές, μέσω της Τουρκίας και άλλων χωρών της
περιοχής.
-Θα επιβαρύνει τραγικά, το Περιφερειακό δίκτυο των Σερρών και του Κιλκίς
και ιδιαίτερα, τον δρόμο (Πετρίτσι -Ροδόπολη -Δοϊράνη-Κιλκίς-Θεσσαλονίκη). Τα 3
μετωπικά και τα 8 πλευρικά διόδια, στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, την
καθιστούν πολιορκημένη και απροσπέλαστη, Πόλη.
Η Εγνατία οδός, είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο της χώρας.
Χρηματοδοτήθηκε κυρίως με Κοινοτικούς πόρους και ολοκληρώθηκε σε 15 χρόνια,
που για τα Ελληνικά δεδομένα, είναι χρόνος ρεκόρ.
Ο οριζόντιος άξονας, είναι 670 χιλιόμετρα Αυτοκινητόδρομου και μαζί με τις 7 καθέτους, προς τις Βαλκανικές χώρες και τα Διευρωπαϊκά δίκτυα, ξεπερνά τα 1400 χιλιόμετρα.
Η κατασκευή της, υποστηρίχθηκε κυρίως, για γεωστρατηγικούς λόγους, κόντρα στην Παραεγνατία και το Μουσουλμανικό τόξο, που προωθούσε η Τουρκία, στις αρχές της δεκαετίας του '90, μετά την κατάρρευση των καθεστώτων, των Βαλκανικών χωρών.
Είναι βέβαιο, ότι η μεγάλη αύξηση του κόστους, μεταφοράς αγαθών και μετακίνησης ανθρώπων, θα επιταχύνει, την κατασκευή της Παραεγνατίας.
Ο οριζόντιος άξονας, είναι 670 χιλιόμετρα Αυτοκινητόδρομου και μαζί με τις 7 καθέτους, προς τις Βαλκανικές χώρες και τα Διευρωπαϊκά δίκτυα, ξεπερνά τα 1400 χιλιόμετρα.
Η κατασκευή της, υποστηρίχθηκε κυρίως, για γεωστρατηγικούς λόγους, κόντρα στην Παραεγνατία και το Μουσουλμανικό τόξο, που προωθούσε η Τουρκία, στις αρχές της δεκαετίας του '90, μετά την κατάρρευση των καθεστώτων, των Βαλκανικών χωρών.
Είναι βέβαιο, ότι η μεγάλη αύξηση του κόστους, μεταφοράς αγαθών και μετακίνησης ανθρώπων, θα επιταχύνει, την κατασκευή της Παραεγνατίας.
Το δίκτυο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ, είναι, η πιο σημαντική αναπτυξιακή και κοινωνική
υποδομή, σε όλη την Βόρεια Ελλάδα.
Αποτέλεσε το κίνητρο, για να υπάρξουν πολλές δημόσιες επενδύσεις σε λιμάνια, αεροδρόμια και έδωσε μεγάλη ώθηση, στις ιδιωτικές επενδύσεις.
Ιδιαίτερα, υποστήριξε τον τουρισμό και τις εξαγωγές γεωργικών και βιομηχανικών προϊόντων, συγκρατώντας την τραγική ανεργία, που πλήττει, την Βόρειο Ελλάδα.
Βελτίωσε δραστικά, την οδική ασφάλεια και την ταχύτητα μετακινήσεων.
Αποτέλεσε το κίνητρο, για να υπάρξουν πολλές δημόσιες επενδύσεις σε λιμάνια, αεροδρόμια και έδωσε μεγάλη ώθηση, στις ιδιωτικές επενδύσεις.
Ιδιαίτερα, υποστήριξε τον τουρισμό και τις εξαγωγές γεωργικών και βιομηχανικών προϊόντων, συγκρατώντας την τραγική ανεργία, που πλήττει, την Βόρειο Ελλάδα.
Βελτίωσε δραστικά, την οδική ασφάλεια και την ταχύτητα μετακινήσεων.
Η κυβέρνηση, ακυρώνει τον πολύπλευρο ρόλο του δικτύου της Εγνατίας, για
περίπου 100 εκ ευρώ, που θα εισπράξει από την ιδιωτικοποίησή της.
Μέσα από διεθνή διαγωνισμό, πρέπει να παραχωρηθεί η λειτουργία, η ασφάλεια και η καθημερινή συντήρησή της, σε Ιδιώτη Παραχωρησιούχο, με ανάλογη εμπειρία.
Δεν υπάρχει λόγος να ιδιωτικοποιηθεί, για να εισπραχτούν τώρα, περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, για να πάνε στο δημόσιο χρέος και να καταστραφεί ουσιαστικά, με τα 38 διόδια και για 40 χρόνια.
Μέσα από διεθνή διαγωνισμό, πρέπει να παραχωρηθεί η λειτουργία, η ασφάλεια και η καθημερινή συντήρησή της, σε Ιδιώτη Παραχωρησιούχο, με ανάλογη εμπειρία.
Δεν υπάρχει λόγος να ιδιωτικοποιηθεί, για να εισπραχτούν τώρα, περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, για να πάνε στο δημόσιο χρέος και να καταστραφεί ουσιαστικά, με τα 38 διόδια και για 40 χρόνια.
Τα έσοδα αυτά, σήμερα η Εγνατία τα συγκεντρώνει, από τα 8 διόδια,που
λειτουργούν, σε 1.5 χρόνο.
Με την τοποθέτηση αναλογικών ηλεκτρονικών διοδίων και με λογικές χρεώσεις,
ανά χιλιόμετρο, το δίκτυο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ, μπορεί να καλύπτει τις δαπάνες
λειτουργίας συντήρησης και ασφάλειας του Παραχωρησιουχου και να χρηματοδοτεί
από τα κέρδη, τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά έργα στη Βόρεια Ελλάδα,
κυρίως στην ανακατασκευή του κατεστραμμένου περιφερειακού και επαρχιακού
δικτυού.
Ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού» σε δηλώσεις του, είναι αποκαλυπτικός :
«Η χρέωση παραμένει σταθερή στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, μέχρις ότου
παραχωρηθεί η Εγνατία. Οι προθεσμίες που αναφέρονται μέσα στην ΚΥΑ, οι
πεντάμηνες, προφανώς δεν είναι δυνατό να υλοποιηθούν. Θέλουμε μελέτες θέλουμε
περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις που, όπως ξέρουμε, απαιτούνται πολλοί μήνες και
βέβαια θέλουμε και την κατασκευή του έργου» συμπλήρωσε.
Για να κατευνάσει τις διαμαρτυρίες, είπε ουσιαστικά, ότι η απόφαση, που υπέγραψαν οι Υπουργοί, είναι άνευ αξίας και ότι την υπέγραψαν, για να ξεγελάσουν, τους δανειστές.
Για να κατευνάσει τις διαμαρτυρίες, είπε ουσιαστικά, ότι η απόφαση, που υπέγραψαν οι Υπουργοί, είναι άνευ αξίας και ότι την υπέγραψαν, για να ξεγελάσουν, τους δανειστές.
Η αλήθεια όμως, είναι διαφορετική.
Η ΚΥΑ, για τα 38 διόδια δεσμεύει την
Χώρα μας και θα ενσωματωθεί στην προκήρυξη, για την ιδιωτικοποίηση, που
αναμένεται να ανακοινωθεί, από το ΤΑΙΠΕΔ, από ημέρα, σε ημέρα.
Τα διόδια, θα τα τοποθετήσει, ο Ιδιώτης- Παραχωρησιούχος και πολύ πιο γρήγορα, από το δημόσιο, αφού δεν θα χρειάζεται διαγωνισμούς, για την κατασκευή τους.
Οι 4 Περιφερειάρχες, αυτήν την διαβεβαίωση της Ηγεσίας της Εγνατίας άκουσαν, φαίνεται όμως, ή δεν κατάλαβαν τι τους είπε, ή σιωπηρά συμφωνούν με την Κυβέρνηση και γιαυτό στην ανακοίνωσή τους, δεν ζητούν να σταματήσει, η μορφή της Ιδιωτικοποιήσεις, που υλοποιεί η κυβέρνηση, απλά ζητούν, τα διόδια, να είναι αναλογικά.
Τα διόδια, ότι και αν είναι, πρέπει τελικά να συγκεντρώνουν ετήσια, το ποσό που θα συμφωνηθεί, στην Ιδιωτικοποίηση.
Τα διόδια, θα τα τοποθετήσει, ο Ιδιώτης- Παραχωρησιούχος και πολύ πιο γρήγορα, από το δημόσιο, αφού δεν θα χρειάζεται διαγωνισμούς, για την κατασκευή τους.
Οι 4 Περιφερειάρχες, αυτήν την διαβεβαίωση της Ηγεσίας της Εγνατίας άκουσαν, φαίνεται όμως, ή δεν κατάλαβαν τι τους είπε, ή σιωπηρά συμφωνούν με την Κυβέρνηση και γιαυτό στην ανακοίνωσή τους, δεν ζητούν να σταματήσει, η μορφή της Ιδιωτικοποιήσεις, που υλοποιεί η κυβέρνηση, απλά ζητούν, τα διόδια, να είναι αναλογικά.
Τα διόδια, ότι και αν είναι, πρέπει τελικά να συγκεντρώνουν ετήσια, το ποσό που θα συμφωνηθεί, στην Ιδιωτικοποίηση.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.