Στους Βενετσιάνικους "Κήπους", περισσότερα από 80 εθνικά περίπτερα απ΄ όλο τον κόσμο, (εφέτος για πρώτη φορά και το Βατικανό), ετοιμάζονται να υποδεχθούν το κοινό στο "πιο εκκεντρικό, ασύλληπτο και ταυτόχρονα πιο πολιτικοποιημένο θέαμα του πλανήτη", όπως χαρακτηρίζει η Ιndependent την 55η Μπιενάλε Βενετίας, που ανοίγει τις πύλες της, το Σάββατο 1η Ιουνίου.
Όσο για το έργο "History Zero" (Ιστορία Μηδέν) του Στέφανου Τσιβόπουλου με το οποίο εκπροσωπείται εφέτος η Ελλάδα, ο συντάκτης της Independent παρατηρεί ότι "είναι πιθανόν vα προσφέρει μια μελαγχολική και ενδοσκοπική ματιά στην εθνική ψυχή".
Η ελληνική συμμετοχή είναι από τις συμμετοχές της Μπιενάλε που έχουν μεγάλη υποδοχή από τον διεθνή τύπο, πριν ακόμα εγκαινιαστεί η έκθεση (προεγκαίνια σήμερα στα Τζιαρντίνι). Εφημερίδες όπως η Independent, η Corriera de la Sera και σημαντικά περιοδικά τέχνης και διαδικτυακοί τόποι, αφιέρωσαν φωτογραφίες του έργου και συνεντεύξεις του 40χρονου εικαστικού, Στέφανου Τσιβόπουλου.
Οφείλεται μόνο στο αναμενόμενο ενδιαφέρον για την ελληνική κρίση ή στην δύναμη του έργου;
Η "Ιστορία Μηδέν", που αποτελείται από τρία φιλμ κι ένα αρχείο εικόνων και κειμένων, είναι ένα έργο πολιτικό και φιλοσοφικό που μας καλεί να αναστοχαστούμε την Ιστορία, να επαναπροσδιορίσουμε τις σχέσεις μας με το χρήμα, προτείνοντας εναλλακτικούς τρόπους συναλλαγής που ενισχύουν το αίσθημα της αυτονομίας και ενεργοποιούν τη συνεργασία των κοινοτήτων.
Με έναυσμα την ελληνική και παγκόσμια κρίση επιχειρεί να εκφράσει εικαστικά
"ένα εναλλακτικό όραμα για το μέλλον", όπως έχει πει ο Στέφανος Τσιβόπουλος
και η επιμελήτρια της έκθεσης, Συραγώ Τσιάρα.
Πώς δομείται το έργο του ελληνικού περιπτέρου; Μια τεράστια κυκλική εγκατάσταση φιλοξενεί το Αρχείο, με κείμενα και εικόνες από παραδείγματα εναλλακτικών νομισμάτων και τρόπους ανταλλαγής προϊόντων και υπηρεσιών που έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν από κοινότητες σε διάφορα μέρη του κόσμου αλλά και σύγχρονες εφαρμογές εναλλακτικών κοινωνικών πειραμάτων. Π.χ. ένα σύστημα μεταφοράς μετρητών με προπληρωμένα λεπτά στο κινητό τηλέφωνο, το οποίο εξελίσσεται ως μία μορφή εναλλακτικού νομίσματος σε περιοχές της Αφρικής.
Το έργο "Ιστορία μηδέν" ολοκληρώνεται με τρία φιλμ μυθοπλασίας που προβάλλονται γύρω από την εγκατάσταση και αφηγούνται ισάριθμες ιστορίες ανθρώπινων σχέσεων με το χρήμα.
Η πρώτη είναι η ιστορία μίας ηλικιωμένης συλλέκτριας έργων σύγχρονης τέχνης, (Ράνια Οικονομίδου) που πάσχει από άνοια, ζει σε ένα σπίτι που μοιάζει με μουσείο και περνά το χρόνο της φτιάχνοντας λουλούδια οριγκάμι με χαρτονομίσματα του ευρώ.
Η δεύτερη ενός Αφρικανού μετανάστη (Στέφανος Μουαγκιέ) που περιπλανιέται στους δρόμους της Αθήνας σπρώχνοντας ένα καρότσι σουπερμάρκετ στο οποίο συλλέγει άχρηστα μέταλλα για να τα πουλήσει.
Η τρίτη είναι η ιστορία ενός καλλιτέχνη (Άρης Σερβετάλης), που παρατηρεί και καταγράφει με το iPad του τυχαίες σκηνές στους δρόμους της πόλης.
Το έργο θα παρουσιαστεί πρώτη φορά απόψε στα προεγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου.
Στην 55η Μπιενάλε Βενετίας εκτός από τα εθνικά περίπτερα, τις παράλληλες εκθέσεις και τα αφιερώματα που απλώνονται σε όλη την πόλη, αναμένεται επίσης με ενδιαφέρον η κεντρική έκθεση της Αρσενάλε, με τίτλο "Palazzo Enciclopedico" (Εγκυκλοπαιδικό παλάτι), που εμπνεύστηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της φετινής Μπιενάλε, Μασιμιλιάνο Τζιόνι.
Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι η Ελληνίδα εικαστικός Χριστίνα Σούλου, ενώ έργα του Βλάση Κανιάρη και του Δρόσου Σκυλλά, εντάσσονται στην επιμέρους έκθεση (200 έργα, 30 καλλιτέχνες) που επιμελείται η Σίντι Σέρμαν.
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.