Στη θέση τους ήρθε να βάλει το
υπουργείο Εσωτερικών τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης πνευματικών
δικαιωμάτων, δηλαδή την ΑΕΠΙ, η οποία σαν άλλος …αστυνόμος εισέβαλε σε
καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, βεβαιώνοντας παραβάσεις. Διαδικασία μη
σύννομη, σύμφωνα με την κρίση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τον Γενικό
Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Άλλωστε στο money-tourism.gr, έχουμε
ασχοληθεί πολλάκις με τα θέματα αυτά.
Με μία νέα επείγουσα εγκύκλιο, η οποία
καταργεί ό,τι προέβλεπε η προγενέστερη του 2007, το υπουργείο Εσωτερικών δίνει
πραγματική ανάσα στους καταστηματάρχες, τους οποίους απαλλάσσει από τον τρόμο
βεβαίωσης παραβάσεων από την ΑΕΠΙ, δηλαδή έναν ιδιώτη και όχι μία δημόσια αρχή.
Η νέα εγκύκλιος, με ημερομηνία 24
Ιουνίου 2016, η οποία κοινοποιείται σε όλους τους δήμους της χώρας, φέρει την
υπογραφή του Βολιώτη Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών Κώστα Πουλάκη.
Την περασμένη Πέμπτη, μάλιστα, ημέρα
υπογραφής της εγκυκλίου, ο κ. Πουλάκης, ανήρτησε την θετική για τους
καταστηματάρχες και τους δήμους εξέλιξη, στην προσωπική του σελίδα στο
facebook, σχολιάζοντας: «Υπογράφηκε σήμερα η εγκύκλιος με την οποία
αποκαθίσταται οριστικά η νομιμότητα στα θέματα αδειοδότησης και λειτουργίας των
καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των σχετικών «βεβαιώσεων παράβασης»
από οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων και τίθεται
τέλος στην αβεβαιότητα και στην ταλαιπωρία των δημοτικών υπηρεσιών και των
καταστηματαρχών».
Με την εγκύκλιο Κ. Πουλάκη έκλεισαν
δύο μέτωπα: πρώτον ανακλήθηκε έγγραφο (6/3/2014) του υπουργείου Εσωτερικών προς
την ΑΕΠΙ Α.Ε., με την οποία της δίνονταν η δυνατότητα… να βεβαιώνει διοικητικές
παραβάσεις σχετικά με την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας καταστημάτων
υγειονομικού ενδιαφέροντος και δεύτερον διαφοροποίησε σημαντικά εγκύκλιο
(7-12-2007), η οποία όριζε τα της εφαρμογής νομοθεσίας σχετικά με την χορήγηση
αδειών μουσικών οργάνων.
Ως προς το πρώτο σκέλος, το οποίο
πλέον δεν ισχύει, δίνονταν η δυνατότητα στους Οργανισμούς Συλλογικής
Διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, όπως η ΑΕΠΙ να ισχυροποιήσουν τη θέση τους
και να αναλάβουν ρόλο… ελεγκτικής αρχής.
Κόκκινο από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
Το υπουργείο Εσωτερικών είχε υποβάλει
στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους το ερώτημα «αν οι αναφορές της εταιρείας ΑΕΠΙ
Α.Ε. που αποστέλλονται στους δήμους της χώρας, με τις οποίες «διαπιστώνονται»
από υπαλλήλους της, παραβάσεις των διατάξεων του ν. 2121/1993, λαμβάνονται
υπόψη προκειμένου να επιβληθούν από δήμους της χώρας, οι διοικητικές κυρώσεις
που προβλέπονται στο π.δ. 180/1979 και στην Αστυνομική Διάταξη 3/1996 ή
αποστέλλονται στα καθ’ ύλην αρμόδια ελεγκτικά όργανα ως αναρμοδίως
αποσταλείσες».
Επί του ερωτήματος εκδόθηκε
γνωμοδότηση (293/2015) του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Στο επίμαχο ζήτημα η
απάντηση του Νομικού Συμβουλίου, η οποία έγινε αποδεκτή από τον υφυπουργό
Εσωτερικών Ι. Μπαλάφα, είχε ως εξής:
«Από τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 3
και 26 παρ. 2 του Συντάγµατος, συνάγεται ότι η εξουσία του ελέγχου της νόµιµης
λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ως κατεξοχήν δηµόσια
εξουσία και έκφραση κρατικής κυριαρχίας, ασκείται, δια της αρµόδιας αρχής,
Ελληνική µόνο από το κράτος (και τα ν.π.δ.δ., που και αυτά είναι αποκεντρωµένες
καθύλη κρατικές υπηρεσίες) και όχι από ιδιώτες ή ν.π.ι.δ. (συναφώς βλ. Ολ ΣΤΕ
1934/1998, 1972/2012).
Ερµηνευόµενη υπό το φως των
συνταγµατικών αυτών διατάξεων, η διάταξη της περ. ζ’ της παρ. 1 του άρθρου 55
του ν. 2121/1993, σύµφωνα µε την οποία οι νοµίµως αναγνωρισµένοι ΟΣ∆, µπορούν
να ενεργούν, µε τη σύµπραξη της δηµόσιας αρχής, τους αναγκαίους ελέγχους για
την διαπίστωση της προσβολής ή µη των δικαιωµάτων των πνευµατικών δηµιουργών,
που εκπροσωπούν, έχει την έννοια ότι, απλές διαπιστώσεις παραβίασης δικαιωµάτων
πνευµατικής ιδιοκτησίας, που γίνονται από µόνα τα όργανα αναγνωρισµένων από το
νόµο ΟΣ∆, χωρίς την συµµετοχή κατά τον έλεγχο αρµόδιου κρατικού οργάνου (βλ.
διατάξεις των άρθρων 65Α παρ. 4 του ν. 2121/1993, 2 παρ. 2 του π.δ. 180/1979
και της Α.∆. 3/1996), το οποίο να βεβαιώνει όλα τα στοιχεία του ελέγχου αυτού
(τόπος, χρόνος, διενεργήσας τον έλεγχο κλπ.) και τις διαπιστώσεις του µε τη
σύνταξη σχετικής έκθεσης, µόνον ως απλή καταγγελία ενδιαφεροµένου ιδιώτη προς
την αρµόδια διοικητική αρχή µπορεί να θεωρηθεί (βλ. σχετικώς και την περ. ε’
της παρ. 1 του άρθρου 55 του ν. 2121/1993) και όχι ως πράξη αρµόδιου
διοικητικού οργάνου περί διαπίστωσης τέλεσης παράβασης, που εκδόθηκε στα
πλαίσια σύνθετης διοικητικής ενέργειας, η οποία αποσκοπεί στην έκδοση ή µη
(εκτελεστής) πράξης επιβολής διοικητικών κυρώσεων ή, γενικότερα, (εκτελεστής)
διοικητικής πράξης, δυσµενούς για τον διοικούµενο.
Συνεπώς, η καταγγελία αυτή των οργάνων
των ΟΣ∆ εκτιµάται και αξιολογείται από την αρµόδια αρχή ως απλό πραγµατικό
στοιχείο, το περιεχόµενο του οποίου χρήζει απόδειξης και επιδέχεται
ανταπόδειξη».
Φρένο και από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης
Μετά από καταγγελία, στο μεταξύ,
εκδόθηκε Εκθεση Ελέγχου από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, η οποία
απεστάλη προς το υπουργείο Εσωτερικών. Στα συμπεράσματά της, μεταξύ άλλων,
αναφέρεται:
«Οι Οργανισµοί Συλλογικής ∆ιαχείρισης
πνευµατικών δικαιωµάτων όπως η Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. δεν αποτελούν δηµόσια όργανα και
κατά συνέπεια δεν µπορούν να βεβαιώνουν διοικητικές παραβάσεις σχετικά µε την
τήρηση των όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας Καταστηµάτων Υγειονοµικού
Ενδιαφέροντος.
Επιπλέον οι «εκθέσεις ελέγχου» που
φέρεται να εκδίδει η Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. ή κάθε άλλος Ο.Σ.∆., ή κάθε σχετικό έγγραφο
µε το οποίο διαπιστώνεται η αναπαραγωγή µουσικών έργων δηµιουργών που
αντιπροσωπεύονται από αυτούς, δεν συνιστά ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για την
ανάκληση της άδειας µουσικής και πολύ λιγότερο της άδειας λειτουργίας του
ελεγχόµενου Κ.Υ.Ε. και πρέπει να εκτιµάται και να αξιολογείται από την αρµόδια
Αρχή µόνο ως απλό πραγµατικό στοιχείο, το περιεχόµενο του οποίου χρήζει
απόδειξης και επιδέχεται ανταπόδειξης.
Ενόψει των παραπάνω, η αναφορά στο µε
α.π. 50385/6-3-2014 έγγραφο που εξέδωσε υπάλληλος (σ.σ. αναφέρεται το όνομα)
ότι «…σε περίπτωση που οι ως άνω Ο.Σ.∆. υποβάλλουν σε Ο.Τ.Α. αίτηση ανάκλησης
άδειας Κ.Υ.Ε. που κάνει χρήση του ρεπερτορίου τους χωρίς την προβλεπόµενη από
το άρθρο 63 παρ. 2 του ν. 2121/1993 άδειά τους, η οποία συνοδεύεται από σχετική
δήλωση βεβαίωσή τους µαζί µε εισαγγελική παραγγελία ή αστυνοµική απαγόρευση ο
δήµος δεν αρχειοθετεί αυτή αλλά υποχρεούται να ανακαλέσει την άδεια ίδρυσης και
λειτουργίας ΚΥΕ σύµφωνα µε τις διατάξεις του ν. 3463/2006 και του ν.
3852/2010…» είναι ανακριβής και εσφαλµένη, δεδοµένου ότι αποδίδει στη
«βεβαίωση» των Ο.Σ.∆. χαρακτήρα δεσµευτικού εγγράφου για τους Ο.Τ.Α., η δε
αναφορά σε συνοδεία εισαγγελικής παραγγελίας ή αστυνοµικής απαγόρευσης αφενός
είναι ασαφής, αόριστη και ακατανόητη, αφετέρου είναι ανακριβής, δεδοµένου ότι η
σχετική νοµική διάταξη του άρθρου 55 παρ. 1 περ. ζ του ν. 2121/1993 αναφέρεται
στον τρόπο διενέργειας ελέγχου, ο οποίος πρέπει να διεξάγεται µε τη σύµπραξη
της δηµόσιας Αρχής από δηµόσιο όργανο επιτόπου και όχι στο περιεχόµενο ή στα
συνηµµένα έγγραφα βεβαίωσης του Ο.Σ.∆..
Επισηµαίνεται ότι το ως άνω έγγραφο εκδόθηκε
την υπηρεσιακή παράγοντα, παρά την σαφή, ρητή και οµόφωνη αντίρρηση των υπ’
αυτής υπηρεσιακών παραγόντων σχετικά µε τα διαλαµβανόµενα σε αυτό».
Βεβαίωση παράβασης από δημόσια αρχή και όχι από ιδιώτη
Μετά από τα παραπάνω, ανακλήθηκε το
έγγραφο 6/3/2014 του υπουργείου Εσωτερικών προς την ΑΕΠΙ Α.Ε. που την μετέτρεπε
σε ελεγκτικό όργανο.
Συμπερασματικά η νέα πρόσφατη
εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρει:
«Για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων
σε Καταστήµατα Υγειονοµικού Ενδιαφέροντος λόγω καταστρατήγησης των διατάξεων
του ν. 2121/1993 (ΦΕΚ Α’ 25), απαιτείται βεβαίωση παράβασης από δηµόσια Αρχή
και όχι από ιδιώτη (Ολοµ. ΣτΕ 1934/1998, 1972/2012, 15/2015), µε την οποία
βεβαιώνονται όλα τα στοιχεία του ελέγχου (τόπος, χρόνος, διενεργήσας τον έλεγχο
κλπ), καθώς και έστω και ενδεικτική παράθεση των τίτλων των µουσικών συνθέσεων
και των επωνυµιών των παραγωγών εταιρειών που εκτελέστηκαν δηµόσια (ΑΠ
1553/2013)».
Χορήγηση αδειών μουσικών οργάνων
Ο δεύτερος βραχνάς, τον οποίο σταματά
η πρόσφατη εγκύκλιος, αφορά στη χορήγηση αδειών μουσικών οργάνων.
Συγκεκριμένα προβλέπει:
«α) Οι δήµοι δεν µπορούν να ορίζουν µε
κανονιστικές αποφάσεις τους τη χρονική διάρκεια των αδειών χρήσης µουσικών
οργάνων, αφού αυτή έχει οριστεί ως αορίστου διαρκείας ήδη από το 2011, κατά τα
οριζόµενα στην Κ.Υ.Α. ∆ΙΑ∆Π/Φ.Α.3.1/21220/1-11-2011 ΦΕΚ Β’ 2496, αλλά και την
µεταγενέστερη Κ.Υ.Α. ∆ΙΑ∆Π/Φ.Α.2.1/31600/20-11-2013 ΦΕΚ Β’ 3106 (άρθρο 5 παρ.
1), εκτός αν ο ενδιαφερόµενος αιτηθεί µικρότερη διάρκεια.
β) Η χρονική ισχύς της άδειας χρήσης µουσικών
οργάνων είναι ανεξάρτητη από την άδεια που αφορά στα πνευµατικά δικαιώµατα που
χορηγείται από Ο.Σ.∆.. Περαιτέρω, η ανάκληση άδειας χρήσης µουσικών οργάνων µε
µόνη τη λήξη της άδειας δηµόσιας εκτέλεσης µουσικών συνθέσεων, δεν βρίσκει
έρεισµα στην κείµενη νοµοθεσία. Κατόπιν των ανωτέρω, παύει να ισχύει η αριθ.
πρωτ. 57904/7-12-2007 εγκύκλιός µας. Παρακαλούµε όπως ενηµερώσετε τους δήµους
της χωρικής σας αρµοδιότητας».
Ολόκληρο το έγγραφο του υπουργείου Εσωτρεικών, έχει ως
εξής:
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 24 Ιουνίου
2016
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ
ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ Αριθ. πρωτ.: 19421
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ & ΤΟΠΙΚΗΣ
ΠΡΟΣ:
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Αποκεντρωμένες
Διοικήσεις της χώρας
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Τ.Α.
(όπως πίνακας αποδεκτών)
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΠ. ΑΥΤ/ΣΗΣ
Ταχ.Δ/νση: Σταδίου 27
Τ.Κ. : 10183 Αθήνα
Πληροφορίες: Κ. Γαλάνης
Τηλέφωνο: 213-1364348
FAX: 213-1364359
ΘΕΜΑ: Ανάκληση εγγράφου – παύση ισχύος
εγκυκλίου
Σχετ.: α) Το αριθ. πρωτ.
50385/6-3-2014 έγγραφό μας προς την Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε.
β) Η υπ. αριθ. 293/2015 γνωμοδότηση του Ε’
Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
γ) Η αριθ. πρωτ. ΓΕΔΔ Φ.
1338/15/9457/18-5-2016 Έκθεση Ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης
Εγκύκλιος 12
Με το α σχετικό ανακλήθηκε το αριθ.
πρωτ. 18509/14-6-2013 έγγραφό μας προς το Δήμο Καλαμαριάς, καθώς και κάθε άλλο
έγγραφο παρόμοιου περιεχομένου. Από τη Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας
Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης,
υποβλήθηκε στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους το ερώτημα «αν οι αναφορές της
εταιρείας Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. που αποστέλλονται στους δήμους της χώρας, με τις οποίες
”διαπιστώνονται» από υπαλλήλους της παραβάσεις των διατάξεων του ν.2121/1993,
λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να επιβληθούν, από τους δήμους της χώρας, οι
διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται στο πδ 180/1979 και στην Αστυνομική
Διάταξη 3/1996 ή αποστέλλονται στα καθ’ ύλην αρμόδια ελεγκτικά όργανα ως
αναρμοδίως αποσταλείσες».
Επί του ερωτήματος, εκδόθηκε η υπ’ αριθ.
293/2015 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
1.Από τον Υφυπουργό Εσωτερικών και
Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Ιωάννη Μπαλάφα, έγινε αποδεκτή η παράγραφος 26δ
της προαναφερόμενης γνωμοδότησης (αριθ. πρωτ. 19422/6-6-2016 έγγραφο ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α.
προς το Ν.Σ.Κ.), η οποία αποτελεί απάντηση στο ερώτημα που υποβλήθηκε από την
υπηρεσία μας.
Σύμφωνα με την παράγραφο 24 αυτής, που
αφορά στο επίμαχο ζήτημα: «Από τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 3 και 26 παρ. 2
του Συντάγματος, συνάγεται ότι η εξουσία του ελέγχου της νόμιμης λειτουργίας
των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ως
κατεξοχήν δημόσια εξουσία και έκφραση
κρατικής κυριαρχίας, ασκείται, δια της αρμόδιας αρχής, Ελληνική μόνο από το
κράτος (και τα ν.π.δ.δ., που και αυτά είναι αποκεντρωμένες καθύλη κρατικές
υπηρεσίες) και όχι από ιδιώτες ή
ν.π.ι.δ. (συναφώς βλ. Ολ ΣΤΕ 1934/1998, 1972/2012). Ερμηνευόμενη υπό το φως των
συνταγματικών αυτών διατάξεων, η διάταξη της περ. ζ’ της παρ. 1 του άρθρου 55
του ν. 2121/1993, σύμφωνα με την οποία οι νομίμως αναγνωρισμένοι ΟΣΔ,
μπορούν να ενεργούν, με τη σύμπραξη
της δημόσιας αρχής, τους αναγκαίους ελέγχους για την διαπίστωση της προσβολής ή
μη των δικαιωμάτων των πνευματικών δημιουργών, που εκπροσωπούν, έχει την έννοια
ότι, απλές διαπιστώσεις παραβίασης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, που
γίνονται από μόνα τα όργανα αναγνωρισμένων από το νόμο ΟΣΔ, χωρίς την συμμετοχή
κατά τον έλεγχο αρμόδιου κρατικού οργάνου (βλ. διατάξεις των άρθρων 65Α παρ. 4
του ν. 2121/1993, 2 παρ. 2 του π.δ. 180/1979 και της Α.Δ. 3/1996), το οποίο να
βεβαιώνει όλα τα στοιχεία του ελέγχου αυτού (τόπος, χρόνος, διενεργήσας τον
έλεγχο κλπ.) και τις διαπιστώσεις
του με τη σύνταξη σχετικής έκθεσης,
μόνον ως απλή καταγγελία ενδιαφερομένου ιδιώτη προς την αρμόδια διοικητική αρχή
μπορεί να θεωρηθεί (βλ. σχετικώς και την περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου
55 του ν. 2121/1993) και όχι ως πράξη
αρμόδιου διοικητικού οργάνου περί διαπίστωσης τέλεσης παράβασης, που εκδόθηκε
στα πλαίσια σύνθετης διοικητικής ενέργειας, η οποία αποσκοπεί στην
έκδοση ή μη (εκτελεστής) πράξης
επιβολής διοικητικών κυρώσεων ή, γενικότερα, (εκτελεστής) διοικητικής πράξης,
δυσμενούς για τον διοικούμενο. Συνεπώς, η καταγγελία αυτή των οργάνων
των ΟΣΔ εκτιμάται και αξιολογείται από
την αρμόδια αρχή ως απλό πραγματικό στοιχείο, το περιεχόμενο του οποίου χρήζει
απόδειξης και επιδέχεται ανταπόδειξη». Περαιτέρω, επί των διαλαμβανομένων στο α
σχετικό, εκδόθηκε, κατόπιν υποβληθείσας καταγγελίας, Έκθεση Ελέγχου από τον
Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, η οποία απεστάλη στο ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α με το αριθ.
πρωτ. ΓΕΔΔ Φ. 1338/15/9457/18-5-2016 έγγραφο, στα συμπεράσματα της οποίας
αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: » Οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης
πνευματικών δικαιωμάτων όπως η Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. δεν αποτελούν δημόσια όργανα και
κατά συνέπεια δεν μπορούν να βεβαιώνουν διοικητικές παραβάσεις
σχετικά με την τήρηση των όρων και
προϋποθέσεων λειτουργίας Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος. Επιπλέον οι
«εκθέσεις ελέγχου» που φέρεται να εκδίδει η Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. ή κάθε άλλος Ο.Σ.Δ.,
ή κάθε σχετικό έγγραφο με το οποίο διαπιστώνεται η αναπαραγωγή μουσικών έργων
δημιουργών που αντιπροσωπεύονται από αυτούς, δεν συνιστά ικανή και αναγκαία
προϋπόθεση για την ανάκληση της άδειας μουσικής και πολύ λιγότερο της άδειας
λειτουργίας του
ελεγχόμενου Κ.Υ.Ε. και πρέπει να εκτιμάται
και να αξιολογείται από την αρμόδια Αρχή μόνο ως απλό πραγματικό στοιχείο, το
περιεχόμενο του οποίου χρήζει απόδειξης και επιδέχεται ανταπόδειξης. Ενόψει των
παραπάνω, η αναφορά στο με α.π. 50385/6-3-2014 έγγραφο που εξέδωσε η κ. Γιαβή
ότι «….σε περίπτωση που οι ως άνω Ο.Σ.Δ. υποβάλλουν σε Ο.Τ.Α.
αίτηση
ανάκλησης άδειας Κ.Υ.Ε. που κάνει
χρήση του ρεπερτορίου τους χωρίς την προβλεπόμενη από το άρθρο 63 παρ. 2 του ν.
2121/1993 άδειά τους, η οποία συνοδεύεται από σχετική
δήλωση
βεβαίωσή τους μαζί με εισαγγελική
παραγγελία ή αστυνομική απαγόρευση ο δήμος δεν αρχειοθετεί αυτή αλλά
υποχρεούται να ανακαλέσει την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ΚΥΕ σύμφωνα με τις
διατάξεις του ν. 3463/2006 και του ν.
3852/2010…» είναι ανακριβής και εσφαλμένη, δεδομένου ότι αποδίδει στη
«βεβαίωση» των Ο.Σ.Δ. χαρακτήρα δεσμευτικού εγγράφου για τους Ο.Τ.Α., η δε
αναφορά σε συνοδεία εισαγγελικής
παραγγελίας ή αστυνομικής απαγόρευσης αφενός είναι ασαφής, αόριστη και
ακατανόητη, αφετέρου είναι ανακριβής, δεδομένου ότι η σχετική νομική
διάταξη του άρθρου 55 παρ. 1 περ. ζ
του ν. 2121/1993 αναφέρεται στον τρόπο διενέργειας ελέγχου, ο οποίος πρέπει να
διεξάγεται με τη σύμπραξη της δημόσιας Αρχής από δημόσιο όργανο επιτόπου και
όχι στο περιεχόμενο ή στα συνημμένα έγγραφα βεβαίωσης του Ο.Σ.Δ.. Επισημαίνεται
ότι το ως άνω έγγραφο εκδόθηκε από την κ. Γιαβή παρά την σαφή, ρητή και ομόφωνη
αντίρρηση
των υπ’ αυτής υπηρεσιακών παραγόντων
σχετικά με τα διαλαμβανόμενα σε αυτό». Με την Έκθεση Ελέγχου του ΓΕΔΔ,
προτείνεται, μεταξύ άλλων, η ανάκληση του με α.π. 50385/6-3-2014 εγγράφου, μετά
την αποδοχή της υπ. αριθ. 293/2015 Γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ.
από τον Υπουργό Εσωτερικών, καθώς και
η έκδοση σαφούς σχετικής εγκυκλίου. Βάσει των ανωτέρω, ανακαλείται το αριθ.
πρωτ. 50385/6-3-2014 έγγραφό μας προς την Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε..
Για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων
σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λόγω καταστρατήγησης των διατάξεων
του ν. 2121/1993 (ΦΕΚ Α’ 25), απαιτείται βεβαίωση παράβασης από δημόσια Αρχή
και όχι από ιδιώτη (Ολομ. ΣτΕ 1934/1998, 1972/2012, 15/2015), με την οποία
βεβαιώνονται όλα τα στοιχεία του ελέγχου (τόπος, χρόνος, διενεργήσας τον έλεγχο
κλπ), καθώς και έστω και ενδεικτική παράθεση των τίτλων των μουσικών συνθέσεων
και των επωνυμιών των παραγωγών εταιρειών που εκτελέστηκαν δημόσια (ΑΠ 1553/2013).
2. Αναφορικά με την αριθ. πρωτ.
57904/7-12-2007 εγκύκλιό μας με θέμα «εφαρμογή νομοθεσίας σχετικά με την
χορήγηση αδειών μουσικών οργάνων», σας γνωρίζουμε τα εξής:
α) Οι δήμοι δεν μπορούν να ορίζουν με
κανονιστικές αποφάσεις τους τη χρονική διάρκεια των αδειών χρήσης μουσικών
οργάνων, αφού αυτή έχει οριστεί ως αορίστου διαρκείας ήδη από το 2011, κατά τα
οριζόμενα στην Κ.Υ.Α. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.3.1/21220/1-11-2011 ΦΕΚ Β’ 2496, αλλά και την
μεταγενέστερη Κ.Υ.Α. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20-11-2013 ΦΕΚ Β’ 3106 (άρθρο 5 παρ.
1), εκτός αν ο ενδιαφερόμενος αιτηθεί μικρότερη διάρκεια.
β) Η χρονική ισχύς της άδειας χρήσης
μουσικών οργάνων είναι ανεξάρτητη από την άδεια που αφορά στα πνευματικά
δικαιώματα που χορηγείται από Ο.Σ.Δ.. Περαιτέρω, η ανάκληση άδειας
χρήσης μουσικών οργάνων με μόνη τη
λήξη της άδειας δημόσιας εκτέλεσης μουσικών συνθέσεων, δεν βρίσκει έρεισμα στην
κείμενη νομοθεσία.
Κατόπιν των ανωτέρω, παύει να ισχύει η
αριθ. πρωτ. 57904/7-12-2007 εγκύκλιός μας. Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τους
δήμους της χωρικής σας αρμοδιότητας.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ»
Για πιο άμεση ενημέρωση κάντε like στην σελίδα μας στο
facebook εδώ: Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο
Facebook:
No comments:
Post a Comment
Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.