Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016

Γιάννης Μαγκριώτης: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

Η ΕΓΑΤΙΑ ΑΕ. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ  ΕΠΙΛΟΓΗ  ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ
Μετά από πρόσκληση του σωματείου των εργαζομένων της Εγνατίας ΑΕ, αλλά και του δ.σ. της Εταιρείας, αντιπροσωπεία της Κίνησης ΠΡΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, επισκεφτήκαμε τα γραφεία της εταιρείας και είχαμε διαδοχικές συναντήσεις, με το σωματείο και την διοίκηση.
Στις συναντήσεις τονίσαμε, ότι :
Η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε, είναι σημαντικό εργαλείο, για το ελληνικό δημόσιο και δεν  πρέπει να χαθεί η τεχνογνωσία της.
α) Η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει τους πόρους για την ολοκλήρωση των έργων, που είναι σε εξέλιξη.
β) Οι καθυστερήσεις, που υπάρχουν στα έργα, λόγω αδυναμιών των κατασκευαστών,  υποχρηματοδότησης και καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις από τα δικαστήρια, είναι μεγάλες και ορατοί οι κίνδυνοι να χαθούν κοινοτικοί πόροι, ανάπτυξη, απασχόληση και να τελματώσουν τα έργα.
γ) Η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε, μπορεί να βοηθήσει στην διαχείριση εκ μέρους του δημοσίου, των αστικών συγκοινωνιών και να δώσει μακροπρόθεσμες λύσεις
δ) Η κυβέρνηση μπορεί να τις αναθέσει, όπως έγινε το 2011, τρεις σημαντικές ενότητες έργων :
1) Την ολοκλήρωση της  κατασκευής  των μεγάλων έργων των Περιφερειών, που έχουν τελματώσει.
2) Την κατασκευή έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, γιατί θα χαθούν πόροι και χρόνος στην κατασκευή των υποδομών διαχείρισης  αποβλήτων και η χώρας μας θα πληρώσει και άλλα πρόστιμα. Η Εγνατία ΑΕ, έχει τεχνογνωσία, από τους 700 περίπου  ΧΑΔΑ, που έκλεισε σε χρόνο ρεκόρ, μετά από ανάθεση που της έγινε το 2011, από το Υπουργείο Εσωτερικών.
3) Την  εποπτεία, εκ μέρους του δημοσίου,  των 5 Αυτοκινητοδρόμων, συν του οδικού δικτύου της Εγνατίας, που η ίδια κατασκεύασε και θα παραχωρηθεί, για την λειτουργία και την συντήρηση σε ιδιώτες.
Δυστυχώς η κυβέρνηση, τίποτα από αυτά δεν έχει προγραμματίσει.
Σε μερικές περιπτώσεις, τόσο η προηγούμενη, όσο και η σημερινή της αφαιρούν έργα και αρμοδιότητες.
Το δημόσιο, θα βρεθεί χωρίς μηχανισμούς ελέγχου των ιδιωτών, στην διαχείριση των Αυτοκινητοδρόμων, τα έργα θα καθυστερήσουν, θα χαθούν κοινοτικοί πόροι και ανάπτυξη. 
Η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε, είναι μια πετυχημένη επιλογή, του Ελληνικού Δημοσίου.
Η δημιουργία της, έγινε με υπόδειξη της ΕΕ και ήταν όρος, για να χρηματοδοτήσει, την κατασκευή του μεγαλύτερου δημοσίου έργου στην Ελλάδα, από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους.
Μέσα σε περίπου 15 χρόνια, κατασκεύασε 670 χιλιόμετρα σύγχρονου Αυτοκινητόδρομου, από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους του Έβρου.
Κατασκεύασε και κατασκευάζει τους κάθετους άξονες που συνδέουν την χώρα μας, με τις χώρες της Βαλκανικής της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
Κατασκεύασε και κατασκευάζει, έργα σε όλη την Ελλάδα και είναι  progect manager,  σε έργα στις γειτονικές μας χώρες.
Για να δώσουμε, ένα μέτρο σύγκρισης της προσφοράς της Εγνατίας ΑΕ, θα την συγκρίνουμε με την κατασκευή του ΠΑΘΕ , είναι ο οδικός άξονας Πάτρα – Αθήνα -Θεσσαλονίκη -Εύζωνοι, μήκους 702 χιλιομέτρων.
Η κατασκευή του τμηματικά, ξεκίνησε την δεκαετία του ’60 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Το 2006, η κατασκευή και η ολοκλήρωσή του ανατέθηκε, σε τρεις ιδιωτικές κοινοπραξίες, οι οποίες θα τον λειτουργούν και θα τον εκμεταλλεύονται για 40 χρόνια, για να αποπληρωθεί η συμμετοχή τραπεζών και κατασκευαστών στην χρηματοδότηση της κατασκευής του.
Στην Εγνατία ΑΕ, έγιναν και λάθη, μερικά βρίσκονται και υπό δικαστική διερεύνηση. Η σύγκριση όμως,
Mε τις ανάλογες υπηρεσίες του δημοσίου, είναι συντριπτικά υπέρ της.
Η προηγούμενη κυβέρνηση και η σημερινή, έχουν καταστήσει μνημονική υποχρέωση την ιδιωτικοποίηση του Αυτοκινητόδρομου, με την έννοια της παραχώρησης της λειτουργίας, της εκμετάλλευσης και της συντήρησης, σε ιδιωτική κοινοπραξία.
Το όφελος θα είναι, ένα άμεσο δημοσιονομικό και μια ετήσια απόδοση, από τα κέρδη της εκμετάλλευσης της.
%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%ce%b5%ce%b3%ce%bd%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%b1%cf%83
Η επιλογή της παραχώρησης της λειτουργίας και της ελαφρας συντήρησης, σε έμπειρη ιδιωτική κοινοπραξία, είναι σωστή, σε  βραχυπρόθεσμη βάση γίνεται και τώρα.
Όμως, η παραχώρηση και της λεγόμενης βαριάς συντήρησης, για ένα μικρό άμεσο δημοσιονομικό όφελος, είναι λάθος.
Η ιδιωτική κοινοπραξία, θα αποκομίσει πολλαπλάσια κέρδη και το δημόσιο ουσιαστικά, θα αδυνατεί να ελέγξει τις δαπάνες της.
Με αυτό το καθεστώς, έγιναν οι διαγωνισμοί, για τις παραχωρήσεις των 5 Αυτοκινητοδρόμων την περίοδο 2006-2007 και το λάθος φάνηκε πολύ γρήγορα. Μάλιστα στις δύο αναθεωρήσεις των συμβάσεων, το 2013 και το 2015, οι Παραχωρησιουχοι (Τράπεζες και Εργολάβοι), σε καμία περίπτωση δεν διαπραγματεύτηκαν αλλαγή, σε αυτό το θέμα.
Η κυβέρνηση μπορεί και τώρα να αλλάξει την επιλογή της, εξηγώντας στους εταίρους και δανειστές, τους λόγους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!! Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.